דין דוד –חי את החלום ומתפוצץ בחיפה

$(function(){setImageBanner('4a675a09-778f-4876-82e9-fb80d787a323','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

שנים חיכו באשדוד שהחלוץ המוכשר יפרוץ, רק בשנה שעברה הוא הראה חלק מהניצוצות האמתיים שלו. מכבי חיפה רצתה אותו (יותר נכון המאמן שלה בכר), בן זקן היה חייב לו שחרור והעונה הוא פורע שטרות מעל ומעבר לציפיות עם 15 שערי ליגה בדרך לאליפות ראשונה בחייו ולנבחרת ישראל.

דין דוד, צילום האתר הרשמי של מ.ס אשדוד

דין דוד תושב נהורה מהמועצה האזורית לכיש, היה החלוץ שחיכו לו באשדוד שנים רבות, אך למרות שהוא  סומן ככישרון כבר במחלקת הנוער, ולמרות שהיו לו את כל הנתונים והכישורים, הוא לא הצליח לתרגם את היכולת שלו לשערים, כפי שציפו ממנו כחלוץ העתיד המוביל.

כל שנה אמרו - "אולי השנה"... ורק בעונה האחרונה שלו באשדוד הוא החל לפרוע שטרות.

הוא החל את הקריירה שלו בנוער של מ.ס אשדוד (שנת 2013),  בשנת 2014 עלה לבוגרים (שיחק לסרוגין בנוער ובבוגרים) של אשדוד והוזמן לנבחרת הנוער של ישראל.

כשאשדוד ירדה לליגה השנייה (עונת 2015/2016)  הוא הבקיע במדיה 8 שערים ב30 משחקים וצורף לנבחרת הצעירה של ישראל.

ב- 26 בנובמבר 2016 כבש דוד את שער הבכורה שלו בליגת העל, במשחק מול.... מכבי חיפה (הסתיים בתיקו 1–1). כנראה שמכבי חיפה היא קבוצת המזל שלו.

דין דוד היה תמיד ליד, אבל לא קרע רשתות. היו לו את כל הנתונים, כולל מהירות, כניסה לרחבה, כוח פריצה, אבל אין ספור החמצות. הוא עשה עבודה נהדרת בהגנה (למרות היותו חלוץ) ורץ ללא הפסקה על המגרש.

דין דוד אומרים המאמנים, משקיע המון באימונים ועובד קשה יותר מכולם, אך אך משום מה, במשחקים,  ליד השער היה נראה שהרגלים שלו הופכות להיות כבדות והוא לא מסיים מהלכים מבריקים ומצבי כיבוש בטוחים אליהם הוא ידע להגיע, אך לא לסיים.

הציפיות ממנו היו להבקיע הרבה יותר שערים ויש ששאלו למה הוא בכלל עולה להרכב (עקב ההחמצות הרבות שלו).

את עונת 2016/2017 הוא סיים רק עם ארבעה שערי ליגה ב-28 משחקי ליגה.

בעונת 2017/2018 כבש רק שער ליגה בודד ב-20 משחקי ליגה.

בעונת 2018/2019 כבש חמישה שערים ב-19 משחקי ליגה.

בעונת 2019/2020 הוא כבר כבש 11 שערים.

בעונת 2021/2022 – 10 שערים בליגה.

לקראת אמצע העונה הטובה של אשדוד בה היא סיימה במקום השלישי (2021/2022) דין דוד החל להראות כמו החלוץ שציפו ממנו. באמצע העונה השנייה הוא כבר קיבל יותר בטחון ליד השער והפציץ את הרשתות ממצבים שבעבר החמיץ. נראה שהבטחון החל לחזור אליו בעידן המאמן רן בן שמעון.

הקבוצות העשירות של ליגת העל רשמו אותו בפנקס שלהם כיעד לרכישה. לבן זקן הייתה הבטחה לדין שהוא ישחרר אותו אם תהיה לו אפשרות להתקדם כלכלית.

מאמן חיפה, בכר, רצה אותו יותר מכולם:

כשהתברר בקיץ האחרון שניקיטה רוקאביציה (החלוץ האגדי שלה)  לא יישאר במכבי חיפה, השאלה הכי גדולה שריחפה מעל האלופה הייתה האם יימצא השחקן שימלא את החלל הענק שהותיר האוסטרלי.

בכר התעקש בפני ההנהלה שדין דוד יכול להיות הפתרון. רק ההתעקשות של בכר הביאה לצירופו של דוד לחיפה, לאחר משא ומתן ארוך.

מ.ס. אשדוד קיבלה עבור דוד סכום של 1.1 מיליון יורו, אך אם מכבי חיפה תחליט למכור בעתיד את דוד, מ.ס. אשדוד תקבל 26 אחוז מדמי המכירה כבר מהשקל הראשון. ההחלטה אם למכור תהיה של מכבי חיפה.

באשדוד נפרדו מדין דוד במילים חמות:

"במשך השנים מאז הגעת אל מחלקת הנוער שלנו בשנת 2013, התפתחת בזכות התמדה ועבודה קשה ובמהרה הפכת לשחקן משמעותי בקבוצה הבוגרת. תרומתך האדירה העניקה לנו ולאוהדים אין ספור רגעים בלתי נשכחים, כאשר השיא הגיע בעונה האחרונה בה סיימת כמלך השערים של הקבוצה והיית שותף בכיר בהעפלה לאירופה.


על אף הרצון שתישאר איתנו ותמשיך לשחק במדים האדומים-צהובים של מ.ס אשדוד, בשיחות שערכנו, הבהרת כמה אתה מרגיש כאן בבית, אך מעוניין כעת להתנסות באתגרים חדשים ולשחק בליגת האלופות. לאחר שמכבי חיפה הגישה הצעה רשמית ולאחר מספר שיחות, הגענו למסקנה שהדבר הכי נכון הוא לתת לך להתקדם ולהגשים את החלומות שלך.
אנו מודים לך על התרומה האדירה ועל כל הרגעים המדהימים שהענקת למועדון במשך 8 השנים האחרונות, ומאחלים לך המון הצלחה בהמשך הדרך. ההצלחה שלך זה הדבר שהכי ישמח אותנו ותמיד נהיה בית חם עבורך".

העונה במכבי חיפה:

בהתחלה היה נראה שהחלוץ לא מצליח להסתגל, בעיקר במשחקי הליגה, בעיקר בשל הרוטציות התכופות בעמדה שלו שהקשו עליו להיכנס לעניינים. אלא שמאז המחזור התשיעי, ולאחר שקיבל סופית את המושכות מהמאמן, דין דוד מספק לאלופה מספרים בסיטונאות.

נכון להיום, הרכש מאשדוד כבר עם 15 שערי ליגה, כשהוא מתקרב גם לכמות שכבש רוקאביציה בעונה שעברה (19) וגם למלך שערי הליגה בעונה הנוכחית - עומר אצילי (18) וגם מספק 5 בישולים.

 המאמן ברק בכר מחמיא לו - "האמנתי שדין יביא את המספרים האלה, בגלל זה שולם עליו כל כך הרבה כסף לאשדוד. מעבר לגולים הוא עובד על המגרש וזה לא פחות חשוב".

"דין דוד הוא רכש אדיר", אמרו במכבי חיפה. גם בקרב השחקנים הייתה הסכמה: "אין ספק שזה חלוץ שאתה רוצה שיהיה איתך ולא נגדך".
 אחד מחבריו של דוד לקבוצה, מוסיף - "התנועה שהוא עושה היא אדירה, וגם הפרגון לחברים. הוא נכס עבורנו".

היום כבר אנשי המקצוע אומרים שדין דוד צריך להיות החלוץ הפותח של נבחרת ישראל. 

ההתמדה  והעבודה הקשה השתלמו לדין דוד והוא חי בימים אלו את החלום הגדול - נאחל לו להמשיך לפרוץ ולהתפתח כי מגיע לו.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה