הזרעים מקיבוץ ממזרע יפרחו בקיבוץ גבים

$(function(){setImageBanner('d2d3d132-42ab-459e-af45-1ca425f202dc','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בשבעה באוקטובר נצבעו בשחור יישובי העוטף. מתוך הכאב קמה יוזמה מרגשת שמטרתה לטעת תקווה לעתיד ולצבוע את הגינות הפרטיות והקהילתיות בקיבוץ גבים בשלל צבעים וגוונים

איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, יחד עם המועצה האזורית שער הנגב, קהילת קיבוץ גבים ותושבי קיבוץ מזרע, שבעמק יזרעאל, יצאו למבצע משותף: זריעת פרחי בר בקיבוץ גבים. 

במזרע נקלטה מרבית קהילת קיבוץ גבים, המונה 380 תושבות ותושבים, מתוכם כ-170 ילדות וילדים. ביום רביעי שעבר, בקיבוץ מזרע, חברי הקיבוץ, יחד עם קהילת גבים – ילדים, מבוגרים ואזרחים ותיקים הכינו יחד כדורים של זרעי בר. את כדורי הזרעים הם העבירו למחרת, ביום חמישי, לידיהם של חיילי צה"ל ואנשי כיתות הכוננות שבקיבוץ גבים, ואלה פיזרו אותם באדמת הקיבוץ, בשטחים הציבוריים, בגינות מוסדות החינוך, ובגינות פרטיות של התושבים. 

מבצע הזריעה בגבים התקיים במסגרת מיזם "זורעים למען העתיד" – יוזמה של פורום רכזי החינוך לקיימות באיגודי הערים לאיכות הסביבה, היחידות הסביבתיות והרשויות המקומיות בישראל, שנועדה לטעת תחושה של תקווה והתחדשות בתקופה זו, לסייע להעשרת המערכת האקולוגית ולחזק את מגוון המינים המקומי. משתלת "זרעים מציון" תרמה את זרעי הבר ואתר הפסולת ״דודאים" תרם את הקומפוסט. 

 צילום ניצן בן טל

מיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון: "השבעה באוקטובר צבע בשחור את יישובי העוטף. איבדנו חברים קרובים ויקרים, שותפים לדרך. אנו, באיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, מבקשים לתת תקווה לעתיד ולצבוע את יישובי העוטף, את הגינות הקהילתיות, את השטחים הפתוחים ואת השדות בשלל צבעים וגוונים. יחד עם ילדי ותושבי קיבוץ גבים, יחד עם המועצה האזורית שער הנגב ותושביה, זרענו זרעים של תקווה ונשוב לפרוח בעוטף". 

 צילום ניצן בן טל

ניצן בן טל, רכזת חינוך סביבתי, איגוד ערים לאיכות הסביבה, נפת אשקלון: "לטבע ישנה יכולת מופלאה של התאוששות והתחדשות. מדינת ישראל התעוררה ב-7 באוקטובר ליום השחור ביותר בתולדותיה. את כדורי האדמה ובהם זרעי הפרחים, הכינו אנשי קיבוץ גבים שפונו לקיבוץ מזרע והם הועברו לחברי כיתת הכוננות של גבים, לשם הטמנה באדמת הקיבוץ. בכך מחזירים כעת אנשי קהילת גבים משהו מעצמם לבית שנאלצו לעזוב. מכאן, אנו מבקשים להתחיל תהליך של צמיחה והתחדשות ולהיעזר בכוחות הטבע, כדי להצמיח פרחים ותקווה חדשה ולחזק את עצמנו". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה