החברים של נועם גואטה, תלמיד כיתה ח' בבית הספר אמית באר טוביה מתמודד עם CP עזרו לו להגשים חלום

$(function(){setImageBanner('0ec0654f-9721-4dee-a825-cd1f8a072bb4','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

נועם גואטה, תלמיד כיתה ח' בבית הספר אמית באר טוביה מתמודד עם CP (שיתוק מוחין) ומרותק לכסא גלגלים. הוא מאוד רצה לצאת לטיול השנתי ולהנות ממסלול רגיל כמו שאר חבריו לשכבה.

צוות תיכון אמית באר טוביה, בראשו גלית ביטון, מנהלת השכבה והמחנכת שלו, הפכו עולמות בשביל שנעם יוכל לעשות את המסלול המאתגר - כמו כולם. זה החל בהזמנת אוטובוס מונגש, המשיך בדאגה למקום לינה מונגש ובמציאת פתרון שיאפשר לו לעבור במסלול הלא פשוט.

אמית באר טוביה

המורה גלית ביטון יצרה קשר עם עמותת אתגרים והשאילה עבור נעם את הגילגולון, הכסא המיוחד לטיולים שנבנה עבור בעלי מוגבלויות. בעמותה מתנדבים צעירים בוגרי צבא שהגיעו כדי לסייע להוביל את נעם במהלך כל המסלול המאתגר, כדי לאפשר לו להנות ולקחת חלק ביומיים טיול בנגב.

פרויקט הגילגולון הוקם לזכרו של גיל בדיחי שהיה קצין שריון שנפל בקרב ברמאללה ב2002. הוריו החליטו להנציח את בנם בכך שהם הקימו את פרויקט הגילגולון והביאו לארץ כיסא גלגלים שמונגש לטבע מצרפת וקראו לו גילגולון. פרויקט הגילגולון מופעל על ידי עמותת אתגרים, נוסדה בשנת 1995 על ידי נכי צה"ל ושמה לעצמה מטרה להעצים אנשים עם מוגבלויות ולשלבם בספורט אתגרי בטבע. הפעילויות שמתאימה העמותה לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ניתן למצוא ריצה והליכה, רכיבה על אופניים, סקי מים, שייט וקיאקים, טיולי ג'יפים וקארטינג ואפילו צלילה.

נועם גואטה: "המורה גלית דואגת לי להכל, מכל הלב, היא מתייחסת אלי בדיוק כמו כולם וזה מה שאני אוהב. החברים עזרו לי בטיול, היה כמו חלום".

יוסף מכלוף ואור כחלון, חבריו לכיתה ושכניו במושב חצב: "רצינו להיות עם נועם במסלול ולעשות לו כיף. הוא חבר שלנו. כולם אוהבים אותו ושמחים שהוא יכול לעשות איתנו את המסלול".

גלית ביטון, מנהלת שכבה ח' בתיכון אמית באר טוביה: "אנחנו לא צריכים להתפשר, גם אם יש ילדים עם מוגבלות - צריך לחשוב מחוץ לקופסא, כדי לאפשר להם לחוות את הטיול האמיתי ולהיות חלק בלתי נפרד מהשכבה. יש לנו בשכבה 297 תלמידים ואנחנו משתדלים לראות כל אחד ואחת לפי הצורך המדויק להם, זו הרוח של תיכון אמית באר טוביה. השמחה של נעם והחיוך שלו בסוף הטיול חיממו לכולנו את הלב. בשביל רגעים כאלו אני נמצאת בחינוך".

שרית דוראני, חברה בהנהגת ההורים ציינה כי: "גלית ביטון הופכת את קבלת האחר למעשה. לא רק סיסמה יפה, ועושה את זה ברגישות מופלאה. בהחלט כן- כולם למען אחד. זאת הסולידריות והדוגמא האישית, וכולם מרוויחים, בעיקר הילדים. לחוות סובלנות ולא רק לדבר עליה. נועם ילד מקסים ומרגש, גאווה להוריו שוודאי יש להם חלק מהותי בביטחון העצמי שלו. כאמא לילדה עם צרכים מיוחדים אני מכירה מקרוב את חשיבות שיתוף הפעולה בין כל הגורמים ואיך אנשים טובים בדרך יכולים לשנות חיים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה