הטייסת של אמית באר טוביה המריאה

$(function(){setImageBanner('9bd6d275-11f7-40b9-ae04-1f595238f99f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

טקס פתיחה חגיגי של חניכי תכנית הטייסת מתיכון אמית באר טוביה התקיים השבוע בטייסת המאמצת 420 בסיס חצור. מדובר בתכנית בת שנתיים במהלכה יפגשו התלמידים אנשים מעוררי השראה, יתמודדו עם אתגרים, יחוו חוויות מעצימות, ילמדו לקחת אחריות, ולבחור במה שנכון ולא במה שנוח.

אמית באר טוביה

החניכים זכו לאירוח מושלם של צוות האוויר המלווה את התכנית לאורך השנים. את האירוע הובילו חניכי התכנית בעצמם, כאשר כל חניך כתב והקריא קטע קצר בו הוא מספר על החלומות והיעדים שהוא רוצה להגשים בשנה הקרובה ומהי משמעות הטייסת עבורו. בסוף הטקס בו השתתפו צוות אוויר, מנהל התיכון אביגדור ויצמן, מנהל החטיבה בני ביטון והמנהיגה החברתית מורן אביטן – חתמו החניכים על חוזה בנוכחות הטייסים בו הם התחייבו לעמוד ביעדי התכנית.

אחד התלמידים שמשתתף בתכנית זו השנה השנייה שיתף: "בשנה שעברה נחשפתי לתכנית 'הטייסת' והגשתי מועמדות. הייתי ילד שרצה ללמוד לקחת אחריות, להשתפר ולהיות טייס. לאחר כמה חודשים בתכנית, הרגשתי שיפור בביטחון האישי שלי. הטייסת בשבילי היא העזרה להפיק מעצמי את המיטב".

אביגדור ויצמן מנהל בית הספר: "בית הספר מאמין בתהליכי העצמה חינוכיים שמצמיחים תלמידים ערכיים שלוקחים אחריות על עצמם ועל סביבתם. אני גאה מאוד בתלמידים ובתלמידות שלנו ובתהליכים המשמעותיים שהם שותפים להם. תודה למועצה האזורית על התמיכה ועל הקצאת המשאבים, לקרן רמון ולחיל האויר. אני מודה גם להנהלה ולצוות חטיבת הביניים שמקדישים רבות להצלחת התכנית ולקידום תלמידנו".

תכנית הטייסת היא תכנית למנהיגות והעצמה לבני נוער הפועלת משנת 2008 והוקמה ביוזמתו של ראובן צמח וטייס מטייסת 117 מרמת דוד, אליה הצטרפה קרן רמון. תכנית הטייסת מטפחת בחניכים שלה מוטיבציה וחתירה למצוינות ובונה דיאלוג בין מנחי התכנית מנהיגים חברתיים והילדים, בין הילדים לבין עצמם. בבסיס התכנית עומד הרעיון שהמנהיגים החברתיים של הטייסת נוכחים בכל מערכות החיים של החניך  בבית עם הוריו, בבית הספר עם חבריו וגם בעבודה אישית מולו. כל אלה משתלבים בתהליך שמפתח מסוגלות אישית והערכה עצמית.

חיל האוויר אימץ פרויקט זה, ומאפשר לטייסים (גם לטייסי מילואים) להיות שותפים לעשייה חברתית משמעותית, שאת תרומתה הם יכולים לחוות באושר, בגאווה ובמוטיבציה שהגורמים לילדים. תחושת השייכות מחוזקת באמצעות תכניות העשרה כגון פעילויות אתגריות משותפות עם נציגי הטייסת שמטרתן גיבוש הקבוצה, העמקת תחושת השייכות, הכרת תחושת המסוגלות תוך יצירת חוויות של הצלחה והתמודדות עם אתגרים. בסיום שנת הלימודים בוגרי תכנית הטייסת אשר עמדו בכל היעדים, זוכים להיות טייסים ליום אחד, בסימולטור טיסה של F16  ו F35.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה