הכירו את סגן מ' (22) מנהורה, רש"צ פיתוח ביחידה הטכנולוגית "אופק" בחיל האוויר

$(function(){setImageBanner('692ac755-16a4-4530-9f28-bbb1077e56a6','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מ' גדלה בנהורה כל חייה, יחד עם שני הוריה וארבעת אחיה הגדולים.מ' למדה בתיכון "שער הנגב" והרחיבה פיזיקה, כימיה ומשפטים.עם סיום לימודיה התיכוניים קיבלה זימון למיונים באשכול מקצועות המחשב של אגף התקשוב וההגנה בסב"ר. כעת היא מהווה השראה לאחרים בכך שהגיעה לתפקיד נחשב בסייבר, למרות שהתגייסה ללא כל רקע במחשבים.

"לא ביקשתי ולא חשבתי על עולם המחשבים בהתחלה", היא מודה. אחרי מחקר קצר באינטרנט על אפשרויות ותפקידים באשכול מקצועות המחשב בצבא, החליטה ללכת ולהתמיין. "להפתעתי נהניתי מאוד ביום המיון וקיבלתי זימון המשך לקורס תכנות. אחרי זמן קצר הודיעו לי שהתקבלתי לבסמ"ח (בית הספר למקצועות המחשב)."

בבסמ"ח מועברים כל הקורסים היוקרתיים ביותר במקצועות המחשב בצה"ל- תכנות, מגן סייבר, בודק תוכנה, דבאופס ועוד. בסיום הקורסים משתבצים החיילים למגוון תפקידים בכלל היחידות בצה"ל- אגף התקשוב וההגנה בסב"ר, חיל האוויר, חיל הים, זרוע היבשה, אגף המודיעין והמטה הכללי.

-

בבסמ"ח, ידע מקדים במדעי המחשב אינו תנאי קבלה לקורסים. חיילים ללא ידע מקדים במחשוב כמו מ', וחיילים בעלי ידע רב מתמקצעים יחדיו בתוכנה, בהפעלת ובכתיבת לומדה ברמה הגבוהה ביותר, על מנת שיתפתחו ויהיו מוכנים לשרת בזירות הקריטיות ביותר שיש. מלבד פרופיל ודפ"ר מתאימים, התנאים היחידים הם מוטיבציה, נחישות ויכולות קוגניטיביות גבוהות. באפריל 2019 החלה מ' את הקורס, שאורכו כחצי שנה.

-

רוב החיילים בקורס הגיעו עם ידע מקדים במחשבים. "מהר מאוד הורגש הפער" היא מספרת. "כל נושא שלמדנו רוב החיילים כבר ידעו או שהיה להם מושג כללי, ולי זה היה זר לגמרי", היא משתפת. "קורס תכנות זה הרבה לימוד עצמי. הרצון שלי להצליח עזר לי להתגבר על הקשיים." בסיום הקורס שובצה כתוכניתנית ביחידה הטכנולוגית של חיל האוויר "אופק". "זה היה משמח כי זו האופציה הראשונה שאליה קיוויתי". מ' הצטרפה לצוות פיתוח שבונה מערכת מאפס, והיא מספרת שזו עבודה מאתגרת ומרתקת בו זמנית.

-דובר צה"ל

"מדובר במערכת שליטה של חיל האוויר שמיועדת למי שנמצא בתאי השליטה, ומקנה לו תמונת מצב מלאה על כל מה שקורה בשטח ומשפיעה על תהליך קבלת ההחלטות בצורה המיטבית ביותר", היא מסבירה. "עכשיו אנחנו מתחילים להכניס תכונות תכנון בנוסף לתכונות השליטה של המערכת". "כבר שהגעתי ליחידה, לקורס תכנות, ידעתי שאצא לקצונה, ואכן יצאתי לבה"ד אחת בפברואר 2021. בסיום הבה"ד, חזרה לצוות המקורי שממנו יצאה ומותנה לראש הצוות.

-

"בתכנות, כל יום הוא אתגר חדש וכל יום לומדים משהו. העולם הזה מתפתח ומשתנה כל הזמן ואני נמצאת כל הזמן בתהליך למידה ומאתגרת את עצמי, וזה מדהים-זה אחד היתרונות המובהקים במקצועות המחשב". במקביל, לומדת כעת תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטת רייכמן, במסלול מותאם למשרתי קבע שמגיעים מהמערך הטכנולוגי.

מערכת יישובניק נט מאחלת לך מ' המשך הצלחה !

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה