הכירו את עטרה סנרטייג המעבירה פרויקט מיוחד לילדים, בבית הספר "מבואות" של המועצה האזורית באר טוביה

$(function(){setImageBanner('b71fa488-c018-4566-a222-b865299072ee','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

עטרה סנרטייג החליטה להעביר בבית ספר מבואות באר טוביה בחוג אחד שמשנה חיים, קבוצות שלמות של ילדים שמשנות אורח חיים לחיים שלוים ונטולי הפרעות קשב ובעיות התנהגות. עטרה (37) תושבת מושב ניר ח"ן במועצה האזורית לכיש, מורה ליוגה עם 10 שנות ניסיון בהוראה וכעת מלווה פרויקט מיוחד לילדים

מי שבעולם היוגה, וודאי שכבר מכיר את עטרה, חיננית ומלאת אנרגיות חיוביות, שהגיעה למועצה האזורית באר טוביה ובפרט לבית הספר מבואות לפני כשנה וחצי, מאז היא מרוגשת ומאושרת מההזדמנות שלה לעבוד דווקא עם ילדי המושבים, מאמינה שהחובה לשנות ולשמור על שפיות היא שלנו כהורים וכמחנכים ובטוחה שדווקא היוגה הוא המתכון הסודי לשלווה ושפיות שכל הורה חרד שתעלם מהעולם, בשעה שהוא צופה בילדים שלו מרותקים מול המסכים.

קרדיט צילום : איתי וקסמן

אז למה יוגה?

בכללי מגיל מאוד צעיר גיליתי את העולם הזה של היוגה, וגיליתי שהוא נתן לי בדיוק את החלק החסר לחיים של שלווה ואהבה, לצד תחושת שלמות ורוגע, בעולם שהכל רץ מהר וכולם עסוקים במרדף כמעט תמידי סביב הזנב. להוראה הגעתי בערך לפני עשור.

התחלתי לימודי יוגה בארה"ב ב-2012, ולימדתי גם בניו יורק וגם באפסטייט במשך שנה וחצי.

ב-2014 חזרתי לארץ, לעבור קורס בוינגייט ליוגה לילדים, כי בארצות הברית זה היה טרנד לוהט והתלהבתי מכך שגם בארץ יש מי שבחר לפתוח לזה מסלול, ומבחינתי ברגע שראיתי את זה, עליתי על טיסה וידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות.

להפתעתי, מיד לאחר סיום הקורס קיבלתי הצעה שלא יכולתי לסרב לה, אז טסתי להוואי לנהל סטודיו של יוגה במשך שנה וחצי נוספות, חוויה בלתי נשכחת שאני מודה על הזכות שהייתה לי לעבור.

ואז ב-2016 הרגשתי שהגיעה העת לחזור הביתה, אז חזרתי לארץ והתמחיתי בלימודי טכניקת "אלכסנדר", אצל גלית זיף (שם דבר עולמי בעולם היוגה ובטכניקה בפרט), איתה זכיתי לעבוד באופן צמוד, להתנסות ולהתמחות בסדנאות ברחבי העולם.

את הסטאז' הרשמי סביב השיטה עשיתי לאחר מכן, במשך שנה בתל אביב, במקביל לכך שלימדתי יוגה, בסטודיו שהיה ממש מתחת לבית שלי כך שלמעשה חייתי יוגה סביב השעון, שזה עולם ומלואו בפני עצמו.

 קרדיט צילום : איתי וקסמן

אז איך הגעת לילדים ולמושבים אחרי ההצלחה בתל אביב?

ב-2020 כאשר החלטתי להפוך לאמא ולחזור לדרום, (חזרה להורים במושב ניר חן), החלטתי שאני אקדיש את השנים קרובות לטיפוח ילדים ולפרוץ למעשה את החסם הזה שאנשים כאן לא ממש הבינו יוגה, בטח לא בגיל הרך והילדות. וכך התחלתי להעביר את המסר והחשיבות של היוגה, כדרך חיים, בלי קשר לגיל או למיקום הגיאוגרפי.

ואז, בוקר אחד, המרצה שלי מוינגייט, הציעה לי לקחת פרויקט ולהתחיל ללמד בבתי ספר בעיר אשקלון, כמובן שנעניתי בשמחה. וכך למעשה לפני כשנתיים, העברתי שנה שלמה בעיר אשקלון. משם, לפני כשנה וחצי, השמועה התפשטה וקיבלתי הצעה לעבור וללמד בבית הספר "מבואות" של המועצה האזורית באר טוביה והקסם בעבודה מול ילדי מושבים קרץ לי מתמיד, ואני מודה על כך שקיבלתי את ההחלטה הנכונה ואני נהנית מכל רגע.

 קרדיט צילום : איתי וקסמן

למה יוגה לילדים:

יש לזה המון סיבות ואני אנסה לבחור כמה: אבל העיקרון הוא שלעבוד עם ילדים זה קסם בפני עצמו וכמו גלם ביד היוצר, יש לי הזדמנות לעבוד איתם לפני שהם הולכים לאיבוד.  ללמד הקשבה פנימית, הקשבה לסביבה. לצאת מכל העולם המטורף של הטכנולוגיה, שרץ בקצב סופר מהיר וללמד אותם לעצור ולהקשיב לעצמם.

ידוע שיוגה מחזק את הבטחון העצמי, את ההכרה העצמית, את הערך האישי, יציבות, שיווי משקל, ושלל ערכים נוספים, שהשילוב שלהם, בגיל צעיר, יכול להציל בעיניים שלי הרבה מאוד ילדים מלהיות סוג של ילדים אבודים, ולתת להם סיבה טובה לפוקוס בחיים.

 

מה עוד את עושה בהיבט המקצועי?

במקביל, יש לי כמה קבוצות מבוגרים פרטיות בערבים בישובים במרחב, מידי פעם שיעורים פרטיים בבקרים מוקדם לפני בתי הספר והקבוצות השוטפות בדרים איילנד, שם אני מעבירה פעילות שוטפת מידי יום (בצהרים).

 

אז מה הלאה?

בעיקרון יש לא מעט הצעות, בעיקר מהשוק הפרטי בערים הגדולות, אבל בגלל שאני יותר מתחברת לאווירה הכפרית של המושבים והישובים אז ממש בימים אלו התחלתי לחפש מקום להקים סטודיו במועצה האזורית באר טוביה, אחרי שהתאהבתי כאן באוכלוסייה ואני מאמינה שזה המקום שהכי יכול להתאים לי ולמה שאני מעבירה לאנשים שאני ממש מתחברת לאנרגיה שלהם.  

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה