המועצה האזורית באר טוביה מתקינה עשרות מכשירי החייאה מצילי חיים ביישובים

$(function(){setImageBanner('c0a1c32f-c9d9-455d-989c-bc780d889091','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

המועצה האזורית באר טוביה מתקינה בימים אלה, בשיתוף מגן דוד אדום, עשרות מכשירי החייאה מצילי חיים דפיברילטורים במקום מרכזי בכל ישוב במועצה

ראש המועצה, קובי אביבי: "המועצה ממשיכה במהפכה עבור התושבים ומשדרגת גם את מערך הצלת החיים במרחב הכפרי שלנו"   המועצה האזורית באר טוביה רכשה לאחרונה 22 דפיברילטורים מצילי חיים, אשר מיועדים לכלל יישובי המועצה. מדובר במכשיר החייאה אשר יוצב במקום מרכזי בכל ישוב ויספק מענה הולם במקרה חירום, עד להגעת כוחות מד"א לשטח. עד כה הותקנו שלושה מכשירי החייאה, אחד מהם הותקן השבוע במושב ינון.  

חיוניות מכשירי ההחייאה בכלל ובמרחב הכפרי בפרט היא גדולה, מאחר והיא מהווה מתן מענה ראשוני לאדם במצוקה רפואית.

צילום מועצה אזורית באר טוביה

מה גם שיישובי המועצה מתפרסים על שטח גדול במיוחד וברגעים הראשונים עד להגעת צוותי מד"א, יונחו התושבים, כחלק מההדרכה הטלפונית להביא ולתפעל את המכשיר ובכך  להיות שותפים להצלת חיים כאשר כל דקה היא חשובה.  

בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכשבעה עד עשרה אחוזים וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל מסבירים במד"א. חיים רבים כבר ניצלו באמצעות מכשירי הדפיברילטור שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות.   

מנהל מרחב לכיש במד"א, חיים קרדי: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה וגאים לחנוך את העמדות הראשונות במועצה, לרווחת התושבים אשר עתידות לשפר עוד יותר את המענה הרפואי ולהציל חיים בעת חירום.

העמדות מוצבת במיקום מרכזי ומיועדות לשימוש התושבים  והמבקרים הרבים שפוקדים אותה. אנו מודים למועצה ולעומד בראשה מר קובי אביבי על שיתוף הפעולה ארוך השנים ועל פועלם למען התושבים בנושא". 

מדא לכיש ומ.א באר טוביה

 ראש המועצה האזורית באר טוביה, קובי אביבי אמר השבוע: "המועצה ממשיכה במהפכה עבור התושבים ומשדרגת גם את מערך הצלת החיים במרחב הכפרי שלנו. בהמשך לתכנית המועצה להגדלת מאגר המתנדבים שלנו בישובים, אני קורא לתושבים לקחת חלק בקורס שייפתח בשיתוף מד"א להפעלת הדפיברילטורים. בחודש ינואר ייפתח גם קורס חובשים וקורס נהגי אמבולנס בשיתוף עם מד"א.

אני מודה למד"א לכיש, לאיציק אמזלג מנהל תחנת מד"א בקרית מלאכי ולחיים קרדי מנהל המרחב, אשר ידאגו להדרכות בכלל הישובים שלנו ומודה לוועדים ולתושבים על שיתוף הפעולה לקידום נושא חשוב זה".   

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה