המשמר היישובי - מה למד מפקד תחנת משטרת יבנה מהמושב החרדי הקטן בית חלקיה?

$(function(){setImageBanner('1d56cfc8-6ee6-4a16-8cc9-832f0b800ea0','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מושב בית חלקיה הוא מושב חרדי קטן במ.א. נחל שורק שהופך כל שנה בימי 'בין הזמנים' לעוגן תיירותי משמעותי למגזר החרדי ומושך אליו, מדי יום, עשרות אלפי מבקרים מכל רחבי ארץ
החוויה התיירותית מדהימה, אך הסכנה הבטיחותית - לא פחות.

דוברות נחל שורק


בשנים האחרונות נגרמו בימים אלו תאונות רבות שחלק הסתיימו בפציעות לא פשוטות,
השנה הוחלט להקדים תרופה למכה ולהכין תשתית בטיחותית לקבלת המבקרים הרבים הפוקדים את המושב.
במהלך החודשים האחרונים, עבד ועד מושב בית חלקיה בשת"פ עם המועצה האזורית לראות כיצד ניתן לפתור את סכנת הנפשות ולמנוע תאונות במושב במהלך ימי 'בין הזמנים'.


לאחר התייעצות הוחלט על העתקת מודל מירון והקמת 'משמר יישובי' המופעל ע"י מתנדבים בני המושב, ובהכוונת מוקד המועצה.
המתנדבים קיבלו הדרכה מקצועית מהשיטור הקהילתי של המועצה, צוידו ברכבי בטחון ויצאו בס"ד לדרך.
מטרת המשמר לאכוף את כללי הנהיגה, החניה והניקיון במושב לטובת התושבים והמבקרים הרבים.

המשמר החל את פעילותו מיד עם תחילת בין הזמנים ויסתיים בר"ח אלול עם סיום תקופת 'בין הזמנים'.
ואיך הולך?
למרות שחלף רק שבוע וחצי מתחילת הפרויקט השינוי בשטח מורגש מאוד.
כמות התאונות ירדה באופן מוחלט, אין חסימות צירים כמעט והקריאות למד"א ולכוחות הצלה ירדו מלפחות קריאה פעם ביום (בשנה שעברה) לאפס קריאות עד עכשיו! מדהים! כלל התושבים מגוייסים, ביניהם צעירים רבים - אוכפים בסבר פנים יפות את הנושאים הביטחוניים והבטיחותיים החל מחבישת קסדות, אכיפת חניות על הכביש, חסימת צירים, הקפדה על נושא הניקיון ועד מניעת נסיעה של כלים חשמליים בתוך הישוב אלא במסלולים שנקבעו עבורם מראש.

ההצלחה המפתיעה של הפרויקט זכתה לתשומת לבם של מפקדי תחנת המשטרה האזורית ביבנה שבאו לראות כיצד ניתן, בהתגייסות נכונה של רשות יחד עם התושבים ובסבר פנים יפות, לאכוף סדר ולדאוג לבטיחות המבקרים הרבים.

שי רייכנר, ראש מועצה אזורית נחל שורק: אנו במועצה שמחים לקדם בברכה את המבקרים הרבים שמגיעים ליישובים השונים במהלך השנה בכלל ו'בין הזמנים בפרט' ואף הכנו עבורם חוברות מידע מותאמות עם כל המידע החשוב למבקר.
נושא הביטחון הטריד אותנו מאוד ולשמחתי וועד המושב החליט להיכנס בעובי הקורה ולפעול יחד עם מחלקת הביטחון של המועצה והשיטור הקהילתי שלנו לפתור את הבעיה והוכיח לכולנו שאדיבות ורצון טוב הם המפתח להצלחה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה