השקת תכנית אב אסטרטגית לגיל השלישי במועצה האזורית יואב

$(function(){setImageBanner('a0286b60-9588-4a98-9933-3b053154d102','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ביום שני התכנס לראשונה בבית גילאור במועצה האזורית יואב פורום מנהיגות קהילה וותיקה. מטרת הפורום היא ביסוס רשת קהילתית וותיקה ביישובים באמצעות רתימת ההון האנושי הוותיק, למען חיזוק התמיכה ההדדית של הוותיקים לקיום אורח חיים עצמאי ואוטונומי. הקמת הפורום הינה חלק מהתהליך האסטרטגי לגיל השלישי, שהחל לפני כמה חודשים במועצה. את הפורום מובילות חן רוזן ומילי פרידמן מאשכול הקהילה במועצה, ומלווה מקצועית ע"י גיא צפוני, מחברת "אסטרטגיות קהילתיות" אשר סקר בפני הקהל את הרעיון המרכזי של התוכנית.

מטרת הפורום לקדם רשתות חברתיות צפופות של וותיקי היישוב, אשר תהיינה הבסיס לחולל שינוי משמעותי, לבניית תחושת שייכות, מעורבות והשפעה. הנחת העבודה היא שיש ידע רב בקהילות וביישובים, ובעיקר בקרב האוכלוסייה הוותיקה. במסגרת התהליך מובילי התוכנית ירצו לרתום את הידע לטובת המענים שיפותחו באמצעות שיתוף הקהילות והתושבים.

בחודש יולי הושקה תכנית האב המועצתית שמטרתה לייצר מסגרות, מערכות ותהליכים התומכים בחיזוק העצמאות ואוטונומיה של הוותיקים בחייהם ממקום של מעורבות, השפעה, נחיצות ושייכות. 

דוברות מ.א  יואב

בעשור האחרון עסקה המועצה רבות במענים לצמיחה הדמוגרפית המואצת, בקליטה של משפחות צעירות, במענים לקהילות המתפתחות ובבניית גנים ובתי ספר. כחלק ממערך השירותים הכולל שנותנת המועצה, החליטה המועצה כעת להקדיש תשומת לב ולדייק את המענים לאוכלוסייה הוותיקה.

המועצה רואה בוותיקים נכס (הון אנושי יקר ערך) ולא נטל (צרכני שירותי רווחה), ומאמינה שהמעורבות המשפיעה שלהם תהווה משאב חשוב להתפתחות של היישובים ושל המועצה. לניסיון החיים ולתבונה שבאים עם הגיל יש תפקיד בבניית תמונת עתיד שלמה, מלאה.

דוברות מ.א יואב

במועצה האזורית יואב חיים כיום כ- 1000 תושבים מעל גיל 65 כאשר כל התחזיות מצביעות על כך שאוכלוסיית הגיל השלישי צפויה לגדול ולצמוח בעקביות, בשל העלייה המבורכת בתוחלת החיים. עלייה זו מצריכה חשיבה מחודשת של כלל הגורמים על דרך ההתייחסות לאוכלוסייה זו וכן מבט מחודש מצד התושבים על אופי ההתייחסות שלהם לשנות הפרישה. בני הגיל השלישי כיום פעילים ומעורבים, בעלי תחומי התעניינות גדולה במגוון תחומים, יכולת אוריינות דיגיטלית גבוהה ולרוב בריאים הרבה יותר מעמיתיהם בשנים עברו.

ראש המועצה, ד"ר מטי צרפתי הרכבי ציינה כי תוכנית האב לבני הגיל השלישי באה מתוך הצורך וההבנה כי המציאות משתנה לנגד ענינו וכי הצרכים והרצונות צריכים להיות מותאמים לעידן שלנו. קהילה חזקה ואיכותית נמדדת בחוסן החברתי והקהילתי. שילוב הכוחות במועצה יחד עם התושבים תצעיד את כולנו למקומות טובים בהם יינתנו הפתרונות האופטימליים לאוכלוסייה החשובה כל כך. 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה