התשובה לטרור מעזה לעבר יישובי הדרום - הקמת שדה סולארי

$(function(){setImageBanner('20b5cf63-be3f-4525-a720-a9c1d4e9e8d4','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

הועדה לתשתיות לאומיות (ות״ל) קיימה סיור לאורך גבול הרצועה. זאת כחלק מהקמת פרויקט שדה סולארי לאומי בעוטף עזה.

במקביל להתחדשותן של הפרות הסדר בגבול והפרחת בלוני התבערה שגרמו לשריפות בעוטף עזה בימים האחרונים, המועצות האזוריות ״אשכול״, ״שער הנגב״ ו״שדות נגב״ ממשיכות להאיץ תוכניות פיתוח משמעותיות של האזור ומקדמות יחד עם משרד האנרגיה הקמת פרויקט שדה סולארי לאורך הגבול.

הפרויקט מתוכנן לקום בשטחים ״האבודים״ הצמודים לגדר המערכת אשר משמשים זה עשרות שנים לגידולים חקלאיים שוליים בלבד עקב קרבתם לגבול והסיכון לחקלאים.

התוואי המשוער של הפרויקט יתפרס לאורך 14,000 אלף דונם עד מרחק של כ-500 מטר מהגדר. פוטנציאל ייצור החשמל מוערך בכשני ג׳יגה (כ-2000 מגה וואט) המהווים כ-15% מכושר ייצור החשמל הלאומי. מדובר בתוכנית דגל לאומית שאמורה לקרב את ישראל ליעד הלאומי של מעבר לאנרגיות מתחדשות וצמצום פליטת גזי החממה.

התוכנית הוגשה לועדה לתשתיות לאומיות והיום התקיים סיור מקצועי בשטח של חברי הועדה יחד עם נציגי המועצות האזוריות וגורמי עניין נוספים, בהם: משרד האנרגיה, המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות, משרד הבטחון, רשות הטבע והגנים וחברת ״אביב״

במסגרת הסיור נבחנו בין היתר נקודות להקמת תחנות חשמל ומתקני אגירה, והועלו היבטים של כלל הגופים במטרה למצוא את האיזונים הנדרשים.

הפרויקט מקבל רוח גבית גם מצה״ל שרואה בו פוטנציאל ליצירת שקט על בסיס שיתופי פעולה כלכלים עתידיים בין עזה לישראל.

מועצה אזורית אשכול

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: ״מדובר בפרויקט משנה מציאות, הוא עתיד להקפיץ את ישראל קדימה במרוץ נגד השעון לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, להוות מנוע צמיחה כלכלי משמעותי לאזור ולתרום לבטחון האזורי. אחרי שנים, נמקסם מחדש את השטחים הנטושים הצמודים לגבול. אנו מקדמים את הפרויקט יד ביד ותוך שיח ודיון משותף עם כל הרשויות הממשלתיות ובעלי העניין הרלוונטיים כדי שהתוכנית הסופית תהיה הטובה ביותר ועם כל האיזונים הנדרשים. בסופו של יום, כלל ההכנסות הכלכליות מהפרוייקט ייסיעו להמשך פיתוח ושידרוג התשתיות הקהילתיות ביישובי העוטף ועל אף האתגרים הבטחוניים - נבנה התיישבות לתפארת!״

מועצה אזורית אשכול

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב: "הפוטנציאל של אזור עוטף עזה בכל הקשור לאנרגיה ירוקה וחקלאות מתקדמת, הוא אדיר. חשוב שנדע לנצלו באופן מיטבי. אנחנו מחויבים לנושאי החקלאות החכמה ונחושים לקדם את הרגולציה כדי לאפשר שימוש רחב ככל הניתן באנרגיה ירוקה. שער הנגב היא אסם התבואה של מדינת ישראל. פיתוח מואץ של אגרוטק וחקלאות חכמה יאפשר לנו להעניק ביטחון תזונתי לתושבי מדינת ישראל. לראשונה כל הגורמים פועלים יחד, בשיתוף פעולה מלא כדי להזניק את מדינת ישראל קדימה. מהאזור שלנו תגיע הבשורה!"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה