חגיגות 80 לקיבוץ גת

$(function(){setImageBanner('8236fa9c-1f1f-48bc-bb98-fbc70f2c73b8','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

קיבוץ גת במועצה האזורית יואב ציין במהלך חג השבועות 80 להיווסדו בסדרת אירועים לכל הקהילה כולל אירוע שיא – מופע 80 הגדול. על הדשא של חדר האוכל תוך כדי הפנינג שבועות המסורתי שבמרכזו מבוך באלות קש, נפגשו יוצאי הקיבוץ לדורותיו בכנס מחזורים נוסטלגי ומרגש.

בשדות הקיבוץ חרשו זרעו וקצרו כלים חקלאיים שונים שהדגימו את פעולתם לספארי מכוניות שיצא לסיור סביב הקיבוץ.

קיבוץ גת צילום ינקלה קירש

שתי תערוכות שונות בתכלית פתחו את שעריהן למבקרים הרבים. תערוכת תמונות מארכיון הקיבוץ, תמונות בהן יכלו המבקרים למצוא את העבר חי בפנים המוכרות. ותערוכת אמנות שסיכמה 80 שנה של יצירה בגת. תערוכת האמנות, שהוקמה על ידי מעצבי התערוכות רובי עמיר וגל טני, הוצגה במטבח הגדול והישן, ויצירות האמנות מוקמו להפליא בין הסירים הישנים ובתוך חדרי הקירור השונים, כשחווית הצפייה ביצירות מועצמת על ידי החלל הנוסטלגי.

קיבוץ גת צילום ינקלה קירש

השלטים נותרו כשהיו, צלחות מאובקות נערמו ופינו מקום לתמונות ופסלים להנאת המבקרים. בתאורה והעמדה מלאת סטייל קיבלו כבוד כל היצירות וגם המטבח עצמו שמזמן נותר דומם כאילו הזמן עצר מלכת מופע ה-80 הגדול התקיים במוצאי חג השבועות מול קהל גדול של קהילת הקיבוץ, יוצאי הקיבוץ ואורחים רבים ושילב בהומור, קטעי משחק, שירה, ווידאו.

קיבוץ גת צילום ינקלה קירש

במהלך המופע עלו יותר ממאה אנשי הקיבוץ על הבמה בהם: תינוקות ילדי הגן, וותיקים, חברי גת החדשים והוותיקים ועוד. המשפט שנטבע בקיבוץ "כוחו של היחד" בלט במופע וכך בשילוב בין גת של פעם לגת של היום, חגיגות ה-80 המפוארות בגת הראו אותו הלכה למעשה.

צילום ינקלה קירש

 את הקיבוץ הקימו בגבורה חברי השומר הצעיר בט"ו בשבט תש"ב, 2 בפברואר 1942 לאחר שנשאו בגאון את רוח ההתיישבות והחלוציות ובנו יישוב בארץ ישראל, עוד טרם הוקמה מדינת ישראל. הקיבוץ עבר רבות מאז הקמתו, באתוס הישראלי הקיבוץ מוכר בזכות המצור וההפגזות עליו במלחמת העצמאות, בהם עמד הקיבוץ מול התקפות חיל המשלוח המצרי.

קיבוץ גת צילום ינקלה קירש

הודות למבצע יואב, באוקטובר 1948, הדרך לנגב נפרצה, השטח שתפס הצבא המצרי הצטמצם במידה ניכרת, וכוח מצרי גדול כותר בכיס פאלוג'ה.

מתי צרפתי הרכבי צילום ינקלה קירש

ראש המועצה האזורית יואב ד"ר מטי צרפתי הרכבי בירכה באירוע וציינה כי: "מרגש מאוד, לחגוג יחדיו עם חברי קבוץ גת לדורותיו, בחג השבועות אירוע שיא של שנת ה-80.

אני מתבוננת בכם בגאווה על היופי שיצרתם, על האנשים המדהימים שאתם. תודה לכם וותיקי הקיבוץ, שפתחתם את ליבכם ואת ביתכם לחברים חדשים, שטיפחתם לאורך השנים את המרחב החקלאי והירוק, במקום שאתם הקמתם ויצרתם באהבה.

הננו כאן, חוגגים 80 לקיבוץ שקם על אדמת המדינה שלנו, קיבוץ שזוכר את עברו, חי את ההווה, עם הפנים לעתיד. בשם כל תושבי יואב מאחלת לכם ולכל קהילת גת יום הולדת 80 שמח".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה