כבוד תלמידי אמית באר טוביה זוכי פרס תחרות היזמות להנגשה לנכים

$(function(){setImageBanner('8cc02f97-dc4b-4196-947b-392b1a9ecf35','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בתחרות שערכו השבוע רשת אמית וארגון נכי צה"ל בין בתי הספר המובילים בתחומי המייקרס ברשת, זכו תלמידים במקום הראשון על יוזמה שהציגו לסייע לעיוורים.

בחודשים האחרונים נערכו מפגשים של תלמידים עם נכי צה"ל שהציגו לתלמידים אתגרים שעימם הם מתמודדים בתחומי הנגישות במקומות הבילוי, בקניות, בתחבורה הציבורית ובבית. התלמידים הציעו פתרונות לבעיות  ואף עבדו עליהם עם מנטורים מהתעשיה.

 אמית באר טוביה - צילום: יואל נקש

תלמידי אמית באר טוביה ויחד עימם תלמידים מתיכון אמית נחשון בחבל מודיעין הציעו פתרון לנגישות במקומות בילוי- כשהאתגר שאותו הציבו בפניהם נציגי ארגון נכי צה"ל היה סיוע לעיוורים שרוצים להכין לעצמם קפה כשהם לא יודעים מה גובה המים בכוס ומה הטמפרטורה, כיום, כך התברר,  הם מכניסים את האצבע כדי לבדוק זאת. פתרון לא נעים ולא בריא.

חזקי פוטסמן מורה למתמטיקה בתיכון אמית באר טוביה אמר כי  התלמידים הציעו רעיון של כפפה לאצבע (FINGER TIP) המאפשרת לעיוורים מזיגת נוזל מקנקן לכוס . מדובר באצבעון המתלבש על האצבע שתיכנס אל הכוס, ועשוי מחומר אלסטי (TPU) שמתכווץ ומתריע מחום שעלול לגרום לכוויות ונותן חיווי על כמות המים.

אורי נאמן תלמיד כיתה ח' מסביר :"הבנו כי  בישראל 24000 עיוורים והרעיון הזה יכול מאוד לעזור לאיכות החיים שלהם. זה פתרון מעשי וזול לייצור. השלב הבא הוא ייצור בסיס (כמו של קופסת אוזניות אלחוטיות) שבה ניתן יהיה לחטא את המוצר".

דיצה אדרי מנהלת בית הספר גאה בתלמידים. "לא מובן  מאליו שתלמידי חטיבת הביניים בשנת 2023 עוסקים באיתור פתרונות אמיתיים שיסייעו לנכי צה"ל. במרכז המייקרס שלנו יש כלים יוצאים מהכלל כמו מדפסות תלת ממד, מכונות תפירה יחודיות ועוד ואיתם התלמידים יכולים  פשוט לייצר פתרונות המקילים על חייהם של גיבורי ישראל. הפרוייקט מרגש והתלמידים עברו חוויה יוצאת דופן"

התלמידים שזכו במקום הראשון יצאו לקורס יזמות מקצועי 'מרעיון לסטארט אפ' של חברת GPS לעסקים, בשווי 10,000 שקלים.

השבוע התכנסו התלמידים ליום שלם של עבודה משותפת על המיזמים יחד עם נכי צה"ל בבית הלוחם בתל אביב בסיומו הם הציגו את היוזמה שלהם בפני צוות שיפוט שהגיע לכבד את האירוע מיחידה 8200, מחברות הייטק, מנכ"לים, חברי כנסת ועוד.

ד"ר רון גנני יו"ר מועצת מחוז תל אביב בארגון נכי צה"ל  עבד עם התלמידים על הרעיון, גנני, אומר כי הארוע חשוב והוא פותח את הראש ומחדש. "התלמידים של היום מציעים רעיונות פנטסטיים ובחדרי המייקרס חוזרים למיומנויות שהיו לנו כילדים וקצת נעלמו מהעולם"

עופר האן סמנכ"ל רשת אמית אומר כי האתגר לתלמידים שילב חשיבה מורכבת, ניתוח שוק, הבנת צורך, יכולות פרזנטציה ויישום.  "לצד המיומנויות של עבודת צוות, חשיבה יזמית והידע, זכו התלמידים לחוויה ערכית בהיכרות עם נכי צה"ל, גיבורי החברה הישראלית ועל הקשיים עימם הם מתמודדים. ומבחינתנו העיקר הוא כי הלמידה, המיומנויות והערכים שזורים בקשר בל ינתק".  

שחר בן שלום ראש תחום אקוסיסטם ברשת אמית אומרת כי השותפות עם ארגון נכי צה"ל היתה שיעור אמיתי בציונות והשראה יוצאת דופן על מהו חינוך במיטבו, ואיך כולנו- אנשי חינוך, מנטורים, מומחים, מנכ"לים ובכירים במשק-  יחד- כאגודה אחת יכולים להביא פה בשורה מאוחדת ומעוררת תקווה אמיתית של שינוי תודעה עמוק ומרגש.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה