הצפי לפתיחת כביש 3712 ניצן צפון - במהלך חודש יולי

$(function(){setImageBanner('0e632fff-ddec-4d82-ada2-90b977cc441f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לפני חודשיים פרסמנו ביישובניק נט , שנמצא פתרון למאבק העיקש של תושבי ניצן מאז סגירת צומת ניצן . בחודש פברואר הוצבו שלטים בכביש 4 המבשרים על ביצוע עבודות כביש גישה /יציאה צפונית וסלילת כביש חדש בשם- 3712, בקטע של צומת ניצן לצומת אמונים. אך העבודות נעצרו בחודש מאי תושבי ניצן יצאו למאבק על מסילת הרכבת ומחאו על הטבחות שווא, כעת מנתיבי ישראל נסמר לאתר יישובניק נט במכתב שהכביש ייפתח בחודש יולי

בשנת 2020 צומת הגישה של היישוב ניצן בוטלה . סגירת הגישה לכביש 4, כיום גורמת להארכת זמן היציאה ממנו. במשרד התחבורה התעקשו שסגירת המעבר הייתה הכרחית להצלת חיי אדם. ואף ציינו שעל פי תוכנית התשתיות באזור, פתרון למצב הסבוך רחוק מאוד. התושבים מחאו אין ספור פעמים אך ללא הצלחה. 

סיפור הסגירה של המחלף התחיל ביולי 2020, אז נפתח מחלף אשקלון החדש ובמקביל אליו נסגר הצומת המחבר בין היישוב ניצן לכביש 4, החולף מצפון לדרום וכולל גם מפגש כביש-מסילה

לדברי משרד התחבורה, מפגש זה סווג במשך שנים רבות כאזור מסוכן ביותר עם מאות "אירועים אדומים", בהם ישנה קרבה מסוכנת בין כלי רכב לרכבות.

המפגש נסגר כחלק ממהלך נרחב מאוד של משרד התחבורה בשנים האחרונות, המקדם סגירה של מפגשים כאלו. ואכן, עשרות נקודות נסגרו בשנים האחרונות, תוך מניעה של לא מעט תאונות.

הכביש המדובר בין אמונים לניצן. צילום: אמנון זיו

בשנתיים האחרונות בשל הסגירה, תושבי היישוב ניצן מופנים ליציאה ממחלף אשקלון צפון, מרחק של כ-2 ק"מ מהיישוב.

בחודש פברואר הוצבו שלטים על כביש 4 בשני הכיוונים המבשרים על סלילת כביש גישה חדש, שנקרא "ניצן צפון "

בתקופת המאבק, ציין ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, שישנה תוכנית לנתיבי ישראל ליציאה צפונית מהיישוב ניצן. התוכנית  קיימת משנת 2010 להפרדה מפלסית של הכביש והמסילה תוך פתרון תחבורה ליישוב. 

למערכת יישובניק נט נמסר מנתיבי ישראל במכתב בחודש ינואר שהעבודות יסתיימו בסוף חודש מאי : 

המכתב שנשלח ליישובניק נט על צפי פתיחת הכבעש

אך במועצה האזורית חוף אשקלון טוענים שהעבודות היו אמורות להסתיים לפני שלשה חודשים - 

המועצה האזורית חוף אשקלון נמסר "המועצה מובילה ותומכת במאבקם של תושבי ניצן לפתיחת דרך היציאה הצפונית מהיישוב.

התנהלות הרשויות פוגעת בתושבי היישוב שרק לאחרונה במבצע מגן וחץ חוו על בשרם את הצורך לצאת מהיישוב בעיתות חירום תוך נסיעה דרומה. מזה זמן רב, מתבצעות העבודות במקום והן היו אמורות להסתיים כבר לפני שלושה חודשים בהתאם למועדים שנמסרו לנו.

לצערנו הרב, משטרת ישראל בחרה להערים קשיים על ביצוע העבודות בכביש מה שמעכב את סיום העבודות. יצוין, כי העבודות בכביש נעשות על סמך תב״ע מאושרת, שכלל הגורמים היו שותפים לה, כך שכל עיכוב בהמשך העבודות נעשה משיקולים שאינם ברורים.

המועצה דורשת ממשרד התחבורה וממשטרת ישראל לקדם ללא דיחוי נוסף את ביצוע העבודות ולהביא לסיומן בהקדם".

כעת במכתב חדש למערכת יישובניק נט נמסר מנתיבי ישראל  בחודש יוני שהעבודות יסתיימו במהלך חודש יולי: 

נתיבי ישראל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה