למעלה מ1000 חניכים של התנועה החדשה פעלו בשטח להמשך הנצחת המפעל של יוסי יפה ז"ל

$(function(){setImageBanner('f96436b1-abe6-4882-a167-b7b83dc17c37','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מפעל סוכות המסורתי ע"ש יוסי יפה ז"ל שהתקיים זו השנה ה-44 במהלך חופשת סוכות הוציא שוב את חברי התנועה החדשה לעבוד ולתרום עבור הקהילה והסביבה. הם ניקו, עדרו, גרפו, שיפצו, פרצו שבילים וגם טיילו והגשימו את ערכי תנועת הנוער הלכה למעשה בחבל לכיש ובשטחי מטה יהודה.

המשתתפים לקחו חלק במגוון התנדבויות: כרמו ענבים, פרצו שבילים, הקימו אנדרטאות, שיקמו את נחל לכיש, שיקמו את נזקי השריפה באזור שואבה, התנדבו בעבודות חקלאית, ניקו וגזמו ועוד.

התנועה החדשה

לצד זאת, החניכים טיילו במסלולים שונים, למדו להכיר את דמותו וערכיו של יוסי יפה ז''ל ועברו הדרכות שונות על ערכי המוסר הערבות ההדדית והציונות. כחלק מהמפעל, 100 חניכות וחניכים בכיתה י"ב משכבת פיניקס עבדו וטיילו יחד כקבוצת י"ב ארצית אחת ומאוחדת.

במפעל השתתפו גם קבוצת בוגרי התנועה, משפחות וילדים שלקחו חלק בחוויה במפעל. החוויה והערך המוסף שמעניקים הבוגרים בנוכחותם היא ייחודית וממשיכה את שרשרת הדורות. בנוסף, 1000 חניכי וחניכות כיתות ט' עד י"ב נפגשו ביער חרובית, שם עבדו על שיקום ושיפוץ אתרים בטבע, שיקום נזקי שריפות במטה יהודה והתנדבו כמיטב המסורת התנועתית.

התנועה החדשה

גם אל תמר יפה, בתו של יוסי יפה ז"ל, בירכה בטקס והודתה למשתתפים: "יורם טהרלב כתב באחד משיריו: 'במקום אליו אני הולך, היו רבים כבר לפני, השאירו שביל השאירו עץ, השאירו אבן לרגלי ומה אני אשאיר אחרי האם אשאיר איזה דבר'. אתם תשאירו דבר אחריכם, תשאירו אמירה, מעשה ותקווה. תקווה לדיבור להקשבה ולסובלנות, תקווה שאבני הדרך שהשאירו לנו יזכירו לנו את עברנו ויחזקו את עתידנו.

אבא האמין בכוחו ויכולותיו של הנוער. האמינו ביכולותיהם היו עקביים ופעלו ביושר והגינות. הקשיבו למדו ובעת הצורך העזו לתקן. לכם בני הנוער, אנשי התנועה החדשה, אנשי ה שומר החדש מועצה אזורית לכיש, המועצות האזוריות, קק"ל וכל האנשים שבזכותם ממשיך המפעל ומתקיים 44 שנים, ישר כח ותודה".

התנועה החדשה

שירי ארדיטי, מזכ"לית התנועה החדשה בשומר החדש: "אנחנו מטיילים ועובדים בחבל לכיש, חבל ארץ היסטורי ומשמעותי עבורנו כעם וכאומה.

התנועה החדשה

כולנו עברנו עבדנו והתנדבנו באזור מושבי לכיש והסביבה , אותם מושבים שהוקמו על עקרונות משותפים של עבודה עצמית, קרקע לאומית, שיווק מאורגן, עזרה הדדית והם הבסיס הרעיוני והערכי של התנועה שלנו ובאים לידי ביטוי בערכי הליבה ובתכנים אליהם אנו מחנכים בה.

התנועה החדשה

אנחנו יודעים כי המסע שלנו להידוק הקשר שלנו, של קהילותינו ושל חניכינו אל השורשים שלנו- היהודיים, הישראליים, התנועתיים והמושביים, תוביל אותנו להתחדשות ולצמיחה. התנועה החדשה הייתה ועודנה מחוברת לאדמה עם שורשים עמוקים ויציבים שמבטיחים שתמיד נהיה בצמיחה."

במקום שבו יוסי יפה נהרג מוצבת אנדרטה לזכרו. תנועת בני המושבים מקיימת מדי שנה בסוכות לזכרו את מפעל יוסי יפה, בו חניכי השכבה הבוגרת של התנועה פורצים שבילי סימון חדשים ופועלים בשטח לטיפוח הסביבה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה