מאות השתתפו הערב בעצרת שהתקיימה בצומת שער הנגב, בקריאה להחזרת החטופים.

$(function(){setImageBanner('b2166fa3-5358-4a36-9f50-e2d32d4c845f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:


לציון חצי שנה למלחמה ולאור העובדה כי 133 חטופים עדיין מוחזקים בשבי בעזה.
העצרת התקיימה ביוזמת תושבי שדרות, שער הנגב ואשכול ובה השתתפו בני משפחות חטופים.

יוסי קרן, מ״מ ראש מועצת שער הנגב אמר הערב בעצרת:* על מדינת ישראל לעשות הכל כדי להשיב את החטופים לביתם- כאן ועכשיו. לעולם לא נשוב להיות שלמים ללא חזרתם הביתה. כולנו כאן יחד מבינים את גודל השעה. חשוב כי גם בירושלים נושא החטופים ישאר במוקד ניהול המלחמה ובחשיבות העליונה.

שער הנגב

עוד ידובר רבות על השבר העמוק והפרת החוזה החברתי בין המדינה לאזרחיה, אך לפני הכל- זוהי חובתה של המדינה להשיב את חטופיה, שנחטפנו מביתם, ממיטתם, ללא עוול בכפם ביום שבת של 7 באוקטובר.

במהלך העצרת הוקראה הצהרה של מטה החטופים של שער הנגב:

זעקת משפחות החטופים אינה זעקה פוליטית. היא זעקה ערכית ומוסרית המבטאת את הערך הבסיסי של מדינת ישראל כלפיי אזרחיה. אנו במלחמה על עצם זכות קיומנו, וכן על מהות ערך חיי האדם במדינת ישראל של 2024. אנחנו לא קוראים לבחירות. אנחנו לא קוראים להחלפת השלטון. אנחנו קוראים לקדם עסקת שבויים כעת! אסור לנו כעם להמשיך לשתוק. זה לא רק שלנו, זה לא רק של המשפחות, זה גם של החיילים, המילואימניקים, המשפחות השכולות, וזה של כולנו להילחם על זה. בתפילה כל יום וכל לילה לשלומם של חיילינו בדרום ובצפון. ובקריאה לעשות כל מה שאפשר להשבת כלל החטופים והחטופות למשפחותיהם.

שער הנגב

מנדי דמארי, אמה של אמילי המוחזקת בשבי בעזה:״היום הוא יום ההולדת שלי, ומשאלה אחת בליבי- שכל החטופים ישובו לביתם״.

מכבית, דודתם של גלי וזיו ברמן החטופים בעזה: ״השבתם של יקירינו דחופה. אנחנו בימים קשים המטלטלים את החברה הישראלית. כמה געגוע יכול להכאיב פיזית, כולם מתגעגעם אליכם ומחכים שתשובו אלינו״

שער הנגב

לישי אשתו של עמרי מירן החטוף בעזה: ״היום יותר מתמיד רוצה לזעוק בשם עומרי ובשם כולם- תוציאו אותם עכשיו, אנחנו מתמודדים מול אויב אכזר, אני חיה בפחד מהטלפון והדפיקה בדלת. החוזה החברתי שלנו מופר, כל יום שעובר . אני קוראת לראש הממשלה ולקבינט, אין זמן- קחו החלטות קשות ואמיצות והחזירו אותם הביתה״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה