מועצה אזורית יואב מתרגלת היערכות ומוכנות לחירום במסגרת שבוע 360 של פיקוד העורף

$(function(){setImageBanner('ccb336c0-3f2b-4f80-a7ca-fed962d31844','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מועצה אזורית יואב קיימה תרגיל שבועי למוכנות לשעת חירום בשיתוף פיקוד העורף ובהשתתפות כלל גורמי החירום במועצה, צוותי החירום היישובים, מתנדבים, מנהלי מכלולי החירום, תלמידי בתי הספר והקהילות. במהלך השבוע נערכו מגוון רחב של הדרכות, הדגמות, תרגילים, אימוני צוותים, השתלמויות ועוד.

הפעילות נעשתה במסגרת פרויקט 360 של פיקוד העורף במטרה להכין את האזרחים להתמודד עם איומים ומצבי חירום בהתאם לאתגרי ומאפייני המועצה. במסגרת הפרויקט, עובדי הרשות, התושבים, מתנדבים, וגורמי ההצלה, פועלים יחד לקדם את המוכנות לשעת חירום במטרה להציל חיים.  במהלך השבוע כלל הגורמים פועלים בשטח המועצה מול התושבים באמצעים שונים, על מנת שיכירו את כל שלבי ההיערכות למצבי החירום ואת הנחיות ההתנהגות בשעת בחירום.

 תמונות באדיבות מועצה אזורית יואב

השבוע התחיל באימון רשותי בו כלל מכלולי החירום במועצה תרגלו תרחיש רעידת אדמה חזקה ברחבי הארץ, פעולה בתנאי חוסר וודאות ופגיעות קשות בתשתיות ובמבנים. לקראת סוף היום נערכה הדגמה לכלל צוותי החירום היישוביים כיצד להפעיל עמדת חלוקת מים ניידת לתושבים בשעת חירום.

 תמונות באדיבות מועצה אזורית יואב

בנוסף לכך, לאורך השבוע נערכו הדגמות והסברים על מרחבים מוגנים ומוגנות כללית במוסדות החינוך הן לתלמידים והן לצוותי החינוך. כמו כן התקיימו הדרכות פרטניות לתושבים ותיקים בבתים בו הצוותים הסבירו והדגימו מהו המרחב המוגן וכיצד להתנהג בצורה בטוחה בשעת חירום. גם  מכלולי מידע לציבור וחינוך קיימו הדרכות והרצאות בנושאים שונים.

 תמונות באדיבות מועצה אזורית יואב

השבוע הגדוש כלל תחרות מקלטים במוסדות חינוך, העמקות בתחומי חירום שונים כולל טיפול בחומרים מסוכנים והסתיים בתרגול אימון חילוץ לכודים מהריסות של צוותי סע"ר יואב (סיוע עצמי ראשוני).

 תמונות באדיבות מועצה אזורית יואב

ראש המועצה האזורית יואב, ד"ר מטי צרפתי הרכבי ציינה כי: "המועצה בשיתוף עם פיקוד העורף קיימו שבוע היערכות לחירום, כחלק מההיערכות שלנו כמועצה והאחריות שלנו למענים להצלת חיינו וחיי יקירנו. ביחד עם מתנדבים רבים מתושבי המועצה וכלל הגורמים ניקח אחריות על מנת להיערך טוב יותר למצבי החירום השונים. תודה לצוותי החירום הישובים, המתנדבים הרבים, מנהלי מכלול החירום ועובדי המועצה על שבוע גדוש בפעילויות אשר ללא ספק שיפרו את המוכנות שלנו למצבי חירום ושיפרו את הממשקים בין כלל הגורמים".

 

מפקד מחוז דרום בפיקוד העורף אל"מ שגיא ברוך ציין כי: "מועצה אזורית יואב היא דוגמא לרשות שנערכת בצורה מיטבית למצבי חירום וכי רשויות נוספות יכולות ללמוד מהתפקוד של גורמי המקצוע ברשות. הקהילה ביואב היא קהילה חזקה היודעת בעזרת גורמי הרשות לקחת אחריות על עצמה. מחזק לראות את השותפות הנפלאה בין פיקוד העורף לרשות ואנו בטוחים כי שיתוף, פעולה זה מחזק את החוסן של התושבים והקהילה".

 

כחלק מההיערכות לשבוע המוכנות נערך גם סקר אבחון מקדים בקרב תושבי המועצה מטעם ענף התנהגות – מדור מחקר ותודעה בפיקוד העורף ומטרתו להבין את עמדות והלכי הרוח של התושבים כהכנה לפעילות ייעודית לשיפור מוכנות הרשות לחירום. בין הממצאים המרכזים העולים מהסקר ניתן לציין כי 95% מהמשיבים מאמינים שהתנהגות נכונה ע"פ הנחיות התגוננות בזמן חירום מצילה חיים ו-90% סומכים על האנשים בסביבת מגוריהם שיבואו לעזרתם במצב חירום. שיעור דומה מאמינים ביכולת הקהילה שלהם להתגבר/להתמודד עם מצב החירום. בנוסף לכך עולה כי 70% מהמשיבים מתכוונים לבצע פעולות התנדבות בזמן חירום ו- 30% מהמשיבים משתייכים כיום לארגון מתנדבים.  בשאלה מהם מקורות המידע שלך בזמן אירועים ביטחוניים באזור מגוריך האחוז הגבוה ביותר היה ממידע המגיע מהמועצה ומהיישוב ולאחר מכן מערוצי התקשורת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה