מועצה אזורית יואב ציינה את חודש המודעות ושילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה

$(function(){setImageBanner('d55c332d-7856-4d04-95bd-5ce0dc5c1304','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מועצה אזורית יואב ציינה את חודש המודעות ושילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה בשלל יוזמות ואירועים בקהילה זאת במסגרת פרויקט "פברואר יוצא מהכלל" ביוזמת החברה למתנ"סים. "פברואר יוצא מן הכלל" הוא יוזמה ארצית שמגיעה על רקע סקרים אחרונים והראו חוסר נכונות להתחשב בצרכי אנשים עם מוגבלות בצד תפישות נגד שילוב והשתלבות של ילדים, בוגרים ומבוגרים עם מגבלה בפנאי ובתעסוקה.

אחד מאירועי השיא של הפעילות היה הפנינג "להרגיש נגיש" בשיתוף עמותת "נגישות ישראל" בתיכון צפית במהלכו במהלך הבוקר תלמידי שכבות ט'-י' התנסו בשלל תחנות בהם למדו על הקשיים איתם מתמודדים בעלי מוגבלויות בחיי היום יום. אחר הצהריים התקיים הפנינג פתוח לקהילה ולבני הנוער ובו יכלו המשתתפים ללמוד על הקשיים ולהבין את חווית השילוב המרחב כגון: התנסות בכיסאות גלגלים, היכרות עם כלבי נחיה, היכרות עם שפת סימנים ועוד.

חודש הפעילות נפתח בהכשרה של גלית קסלסי מ׳עוצמתי׳ העוסקת בשילוב ילדים עם מוגבלויות בחינוך למנהלי ומנהלות החינוך החברתי ביואב. הכשרה דומה יעברו גם המדריכים במהלך החודש הקרוב.

באדיבות מועצה אזורית יואב

בקיבוץ גל-און התקיימה ההצגה "קושר את השרוכים" של השחקן נבו קמחי בעקבות הסרט "שרוכים" בו הוא משחק בחור בעל צרכים מיוחדים. זו הצגת חובה מעוררת ומרגשת, מאוד אישית ונוגעת ללב, שמחברת את סיפור חיינו כולנו ומאירה לנו את המקומות שבהם אנחנו יכולות ויכולים לראות אחרים אחרת.

בנוסף הושקה תכנית "חברים מיוחדים" שתפעל לאורך השנה בהתנדבות מלאה ומשלבת כוחות בין מפעילים בקהילה, בני ובנות נוער מתיכון צפית וילדים מיוחדים לחוויות ובילוי משותף ביישובי המועצה השונים. הפעילות נפתחה באירוע מיוחד במינו קיבוץ גל-און בו הקרקס הכפרי קיים מופע לילדים ונוער בעלי מוגבלויות.

באדיבות מועצה אזורית יואב

במהלך החודשים הבאים מתוכננות פעילויות נוספות בהן:: הכשרות מדריכים בחינוך החברתי, המופע צ׳צ׳ה - אגדת קצב לילדים, חלוקת קלפי פעילות ׳כמוני-כמוך׳ לילדי השכבות הצעירות בחינוך החברתי ועוד.

ראש המועצה האזורית יואב, ד"ר מטי צרפתי הרכבי" ציינה כי: "פברואר יוצא מן הכלל, הוקדש להעלאת המודעות לאתגרים הכרוכים בהתמודדות עם מוגבלות ולקידום אנשים עם צרכים מיוחדים בקהילה. במהלך החודש קיימנו ביואב פעילויות תרבות וחינוך בנושא חשוב זה. אנו נמשיך לפעול במחויבות רבה יחד עם כלל מחלקות המועצה למען המתמודדים והמתמודדות עם מוגבלות בקהילתנו.

 באדיבות מועצה אזורית יואב

באדיבות מועצה אזורית יואבבאדיבות מועצה אזורית יואב

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה