מועצה האזורית אשכול הופכים זבל לזהב

$(function(){setImageBanner('d0a30770-aa7c-4aa2-9b2d-367dd5f60dbe','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

היסטוריה במועצה איזורית אשכול: פרויקט הדגל הסביבתי של עוטף ישראל יוצא לדרך המיזם שהופך זבל לחשמל- היום (שלישי) התקיימה הנחת אבן הפינה לאתר המתקדם והראשון בארץ לטיפול בפסולת ביתית וגזם חקלאי להפקת חשמל

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן "המשרד להגנת הסביבה הופך להיות מנוע כלכלי במשק הישראלי, זהו צעד ראשון בהפיכת הזבל לזהב - מזבל לחשמל! הנחת אבן הפינה היום מסמלת עבורי את האסטרטגיה החשובה והמרכזית של המשרד והיא סיום עידן הטמנת הפסולת במדינת ישראל והפיכת הפסולת למשאב- לאנרגיה.

זהו צעד משמעותי בהפחתת המפגעים שפוגעים בסביבה ובבריאות של אזרחי המדינה- הטמנת פסולת ופליטות גזי חממה. זהו עוד מהלך להפיכתה של ישראל למדינה שעומדת בשורה אחת עם המדינות המתקדמות בעולם בטיפול בפסולת. בימים אלה אנו עובדים על הקמתם של עוד מתקנים ובשנה הקרובה נראה כבר את המשך המכרזים וההסדרה התערפית ולא רק במתקנים לטיפול בחומר אורגני אלא גם במתקנים ליצור אנרגיה מפסולת מגוונת.

דוברות מועצה אזורית אשכול

מיקומו של המתקן בעוטף ישראל מסמל את החשיבות שאנו רואים בחיזוק אסטרטגי של האיזור כלכלית וסביבתית. אני רוצה לנצל מעמד זה ולהודות לשותף שלי לדרך ולעבודה הקשה למען ישראל נקייה ובריאה יותר, גיא סמט, מנכל המשרד. יחד בשיתוף ומאמצים של כלל עובדי המשרד אנו פועלים למען סיום עידן ההטמנה במדינת ישראל "

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: "היום עשינו היסטוריה בדברי ימיה של מועצה אזורית אשכול ושל מדינת ישראל עם הנחת אבן פינה המסמלת את תחילת העבודות של אתר דיה. אתר מחזור הפסולת מהחדשנים והמתקדמים בארץ, שהוא ללא ספק בשורה סביבתית ברמה הלאומית. אנו פורצים את הדרך בטיפול ובמתן פתרונות לשני האתגרים סביבתיים הגדולים בישראל – הטמנת הפסולת והגזם החקלאי. אין סמלי שדווקא אשכול, המועצה החקלאית הגדולה בישראל, היא החלוצה ביצירת הפתרון.

הפרויקט הוא מנוע צמיחה כלכלי ותעסוקתי משנה מציאות, שמפירותיו ייהנו כל תושב ותושבת במועצה האזורית אשכול בשיפור השירות בחינוך רווחה, איכות סביבה וקהילה. אני מודה לכל העוסקים במלאכה- לשרה להגנת הסביבה עידית סילמן וצוות המשרד, לשותפינו בחברת "דקל תשתיות", לחברי מליאת המועצה וכמובן לכל הצוותים המקצועיים במועצה שהביאו את כולנו לרגע המרגש הזה"_ השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני ומנהלי חברת "דקל תשתיות"- פיני יעקובי ויעקובי ליהוא הכהן, הניחו היום (שלישי) אבן פינה להקמת "אתר דיה", פרויקט הדגל הסביבתי לטיפול באשפה ביתית וגזם חקלאי לצורך הפקת חשמל בעלות של 300 מיליון ₪. המתקן החדשני יוקם בין הקיבוצים צאלים וגבולות על שטח של 40 דונם.

המתקן מיועד לטפל בכ–200 אלף טון לשנה של חומר אורגני עירוני וגזם חקלאי בשנה. המתקן יכלול טכנולוגיות מתקדמות לעיכול אנאירובי במתקן סגור ללא מטרדי ריחות אשר יצור חשמל נקי בטכנולוגיית ביו גז של חברת STRABAG הגרמנית וקומפוסט איכותי. דבר אשר יביא לצמצום ניכר בפליטות של גזי החממה וכן בכמות של הפסולת המוטמנת. התוצר של התהליך יהיה גז מתאן שישמש להפקת חשמל בתחנת כוח בהספק של 6.3 מגה־ואט.

המתקן ימכור את החשמל לחברת החשמל על פי אסדרה מיוחדת בתעריף של 53.15 אגורות לקילו־ואט לשעה. המתקן מוקם במסגרת תוכנית ממשלתית מיוחדת לחיזוק עוטף עזה בתמיכת המשרד להגנת הסביבה ובהובלת השרה להגנת הסביבה עידית סילמן. מעבר לבשורה הסביבתית, המתקן יהווה עוגן כלכלי משמעותי למועצה ומקור לעשרות מקומות תעסוקה חדשים לתושבי האזור. המתקן יהיה בבעלות המועצה ויופעל בזכיינות במשך 25 שנה על ידי חברת דקל תשתיות שבבעלות משותפת של קבוצת YSBבשליטת האחים יעקובי (50%) וחברת GES, בשליטת ג'נריישן קפיטל (50%). מדובר באחד המיזמים הסביבתיים הגדולים שנחתמים בין גוף עסקי לרשות מקומית בישראל.

עם השלמת הקמת המתקן, צפויה דקל תשתיות לבסס את מובילותה בשוק המיון והטיפול בפסולת באמצעות בעלות במתקנים בעלי כושר טיפול של מאות אלפי טון בשנה המשלבים יכולות טכנולוגיות מתקדמות במיון אשפה ביתית לצד כלים לטיפול בחומר האורגני הנובע מכך.

הדמיה: שני מדינה 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה