מורשת של גבורה: מרכז אומנויות לחימה לזכר עמנואל ואיתי מורנו ז"ל בכפר הנוער קדמה

$(function(){setImageBanner('86a9a407-8228-475f-91fb-f970e813e2ae','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

השבוע התקיים בכפר הנוער קדמה טקס מרגש לחנוכת מרכז אומנויות לחימה חדש "לא אירא" ברוחם ולזכרם של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל ואיתי מורנו ז"ל (אחיינו של עמנואל שנפל בתחילת מבצע "חרבות ברזל") בכפר הנוער "קדמה" במועצה האזורית יואב. המרכז הוקם בסיוע תרומות ויופעל בסיוע אנשי ביטחון שהתנדבו למשימה החשובה

הנהלת הכפר זיהתה כי באזור הדרום אין מרכז אומנויות לחימה עבור צעירים ובני נוער הזקוקים לחיזוק והעצמה. המרכז החדש לאומנויות הלחימה ייתן מענה גם לנערים.ות של כפר הנוער קדמה וגם לנערים.ות הזקוקים לכך מכל אזור הדרום. השאיפה היא לשלב יחידות של הצבא והמשטרה יחד עם בני הנוער בכך לחזק את תחושת השייכות והחיבור לחברה הישראלית.

תמונות באדיבות המועצה

חזון המרכז הוא החדש הוא בניית בטחון עצמי, תחושת מסוגלות, ויסות ריגשי והעצמה לצעירים ובני נוער בסיכון מבתי ספר שונים בדרום הארץ.

המרכז פועל במגרש הספורט המקורה המשופץ ובו זירת אגרוף, מתקן קרוספיט, מזרן אימונים, ציוד אישי ועשרה שקי איגרוף.

בין המטרות המרכזיות של המרכז ניתן לציין: בניית אישיות ערכית חיובית עבור בני הנוער באמצעות פעילות של אומנויות לחימה, קידום התהליך החינוכי באמצעות חיבור בין הפעילות במרכז אומנויות הלחימה לבין בתי הספר שלהם, מניעת התנהגות סיכונית וגיוס משמעותי לצבא.

אומנויות הלחימה ידועות בעולם ככלי לבנייה של בטחון עצמי ותחושת מסוגלות. כמו כן מקנות אומנויות הלחימה משמעת עצמית ויכולת של התמודדות עם קשיים לאורך זמן. בנוסף לכך אומנויות הלחימה הינם מקום של שחרור אגרסיות ופורקן של כעסים.

תמונות באדיבות המועצה

כפר הנוער קדמה הינו כפר נוער חינוכי - טיפולי במועצה האזורית יואב שבו מתחנכים כ- 120 נערים.ות מכל הארץ בגילאי 14- 18. החניכים.ות שמגיעים אל הכפר עברו הרבה קשיים בחיים, נשרו מבתי ספר ועברו טראומות מורכבות וקשות. בני הנוער המתחנכים בכפר הינם גיבורים, אשר בתעצומות נפש גדולות, צלחו והתגברו על הקשיים ולוקחים את ההזדמנות שניתנה להם בשתי ידיים למען עתיד טוב יותר עבורם ועבור החברה. בכפר פועלת פנימייה טיפולית שנותנת מענה לאורך כל ימות השנה. כמו כן יש בתוך הכפר בית ספר שבו לומדים החניכים לבגרות מלאה ויש חווה חקלאית טיפולית שמאפשרת חיבור לאדמה ולבעלי חיים.

תמונות באדיבות המועצה

מנהל כפר הנוער קדמה שחר רובינשטיין ציין כי" "אישיותו המיוחדת של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל הינה השראה לבני נוער רבים במדינת ישראל. עולמו הרוחני, מידותיו וערכיו של עמנואל השפיעו ועדיין משפיעים על בניית אישיותם של בני נוער רבים. באמצעות תכנית "לא אירע" אנו מבקשים שרוחו האדירה של עמנואל תשפיע על בני נוער רבים בישראל שנמצאים במצבי סיכון שונים".   

ראש המועצה האזורית יואב נתי לרנר הודה לתורמים ולהנהלת הכפר על הפרויקט החשוב, המנציח את זכרם של עמנואל ואיתי מורנו באמצעות העצמת וחיזוק בני הנוער. "אתם עושים עבודת קודש ציונית, ערכית, חברתית וחינוכית מופלאה ועל כך אני רוצה להודות לכם בשם הקהילה כולה".    

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה