מורשת של שירות: משפחת הלוחמים מהמועצה האזורית לכיש נותנת משמעות חדשה למערך הטכני של חיל האוויר

$(function(){setImageBanner('34a6f7cb-0c6f-4360-a711-04999b1a76d7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לכבוד יום המשפחה, אנו גאים לספר את סיפורה המיוחד של המשפחה מהמועצה האזורית לכיש, משפחה של לוחמים שתורמים רבות לביטחון ישראל לאורך דורות

אב המשפחה, ששירת במערך הטכני של חיל האוויר, הדליק את הניצוץ עוד בילדותם של בניו. סגן יעד (24) ורב"ט אלון (19.5), אשר גדלו במושב במועצה האזורית לכיש ולמדו בבית הספר צפית. יעד, התגייס בשנת 2019 למערך הטכני, שם מצא את ייעודו.

"תמיד רציתי לעשות משהו משמעותי בצה"ל," מספר יעד. "כשהייתי ילד, הייתי מוקסם מהסיפורים של אבא על עבודתו בחיל האוויר. ידעתי שגם אני רוצה להיות חלק מהמערך הזה."

יעד התקדם במהירות במסלול הטכני, ובשנת 2022 יצא לקצונה. כיום הוא מפקד על הכשרות טכנאים ביחידת ביסל"ט, שם הוא אחראי להכשרת הדור הבא של טכנאי חיל האוויר.

יעד - צילום דובר צה"ל

תפקיד שלי הוא לקבל את המלשבים שמגיעים, בני 18,19, ולהכשיר אותם להיות מוסמכים על כלי הטיס," מספר יעד בגאווה. "מדובר בתפקיד מאוד משמעותי עם אחריות רבה. הטכנאי בעצם נותן אסמכתא לאשר מטוס לטיסה. כל הטכנאים עובדים מסבב לשעון 24/7. בשמי ישראל טסים מידי יום המון מטוסים שעוברים בדיקה קפדנית מאוד לפני שיוצאים לטיסה ואת התפקיד החשוב הזה מבצעים הטכנאים."

סיפורו של יעד עורר השראה באחיו הקטן אלון

אלון, בן 19.5, נולד עם רצף אוטיסטי בתפקוד גבוה. למרות קשיים רבים, הוא נחוש היה להתגייס ולהפוך לחייל מן המניין. בעזרת תוכנית "תתקדמו", הצליח אלון להגשים את חלומו ולהצטרף למערך הטכני."

"לא וויתרתי ועשיתי מאמץ עד שהגעתי ליחידה," מספר אלון. "היום אני חווה סיפוק עצום בעשייה שלי ובתרומה שלי למדינה."

אלון הצליח להתגייס לחיל האוויר במסגרת תוכנית "תתקדמו", תוכנית ייחודית המאפשרת לצעירים עם רצף אוטיסטי בתפקוד גבוה להתגייס לצה"ל. כיום הוא משמש כטכנאי דרג א באחת הטייסות בבסיס רמון, שם הוא מבצע את עבודתו בצורה מקצועית ומסורה.

אלון צילום דובר צה"ל

"אני גאה מאוד באלון," אומר יעד. "הוא הוכיח לכולם שאפשר להתגבר על קשיים ולהגשים חלומות."

לבני המשפחה יש עוד שני בנים לוחמים: תבל אשר מתגייס לגולני ואיתן משרת בחיל שריון ובימים אלו נמצא בשטח הלחימה בעזה.

"המשפחה שלנו גדלה על האהבת הארץ ותרומה למדינה בצורה הכי טובה שאפשר לתת וזה מה שמייחד אותנו," מספר יעד.

גם בימים אלו למרות המלחמה והקשיים, בני המשפחה ממשיכה לתרום למדינה בדרכם הייחודית

במפגשים המשפחתיים, שמתרחשים לעיתים רחוקות בגלל המצב הביטחוני, משתפים האחים זה את זה בחוויותיהם מהשירות הצבאי. "אנחנו תמיד גאים אחד בשני ותומכים אחד בשני," אומר יעד. "המשפחה שלנו היא הכוח שלנו."

אלון ויעד

סיפורם של בני המשפחה הוא סיפור מעורר השראה, הממחיש את כוחה של משפחה, את אהבת הארץ ואת הנכונות לתרום למדינה. יעד ואלון קוראים למושבניקים נוספים להצטרף למערך הטכני ולקחת חלק בשירות עם משמעות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה