מטוסון לחוף אשקלון פרויקט "שותפות ביחד"

$(function(){setImageBanner('17f572d5-0b8f-4ebd-b10b-9a32244f3f1a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

חגיגה גדולה בקהילות החינוכיות של המועצה האזורית חוף אשקלון וקרית מלאכי בשבוע החולף. משלחת של אנשי חינוך מובילים מהקהילה השותפה בטוסון (אריזונה) התארחה באזורנו במסגרת פעילותה של "שותפות ביחד" של הסוכנות היהודית באזור. השותפות מקדמת, בין היתר, את תכנית קשרי בתי ספר אשר מחברת בין בתי ספר וגני ילדים בקהילות קרית מלאכי, חוף אשקלון והקהילה היהודית בטוסון.

הביקור התחיל במפגש מרגש עם המורות הישראליות בשדה התעופה , ביקור בבתי הספר וגני הילדים השותפים בתוכנית: היכרות עם מערכת החינוך הישראלית, עם סביבת בית הספר, פעילות משותפת עם תלמידים ומורים המשתתפים בפרויקט, סופ"ש סמינר משותף בירושלים, מפגש עם בני הנוער של פרויקט "סחי" בקרית מלאכי ועוד.

צילום עדי שחם

חלק משמעותי בביקורים בבתי הספר והגנים לקחו ההורים של הילדים, שסייעו לצוותים החינוכיים בקבלת הפנים החמה והאירוח. מקום משמעותי בביקור היה למורות, הגננות והמנהלים הישראלים מבתי הספר: "ניצן", "חופים", "שקמה" וגני הילדים במועצה האזורית מחוף אשקלון ובתי הספר "הראל", "נצח ישראל" ותיכון "דרכא" בקרית מלאכי.

צילום עדי שחם

אנשי החינוך הישראלים ליווי את המשלחת לכל אורך ביקורה ולקחו חלק בכל פעילויות המשלחת באזור ובכלל. מעבר לכך, גם חברות המשלחת זכו להכנסת אורחים ישראלית והתארחו בבתיהן של מורות וגננות מובילות בתוכנית: אורלי גרוס גננת (גיאה), רוית גדנקן מנהלת נצח ישראל (קרית מלאכי), נילי כהן המר וזוהר ביסקר מורות בבית ספר "ניצן" (קיבוץ ניצנים), דניאלה כהן מנהלת "חופים" (קיבוץ יד מרדכי) והגננת עופרה גואטה (מושב תלמי יפה).

צילום עדי שחם

אורלי גרוס, גננת גן "חצב" במושב גיאה שיתפה בסיכום התוכנית בישראל כי עבורה כגננת זו הייתה הזדמנות גדולה לחבר ולהעצים מעגלים שונים סביב הביקור.

"קהילת הורי הגן לקחו חלק פעיל בתכנית הביקור, המשפחה הפרטית שלי פרחה במהלך האירוח של קים שפיצר בבתינו וקהילת הגננות, המורים והמנהלים של מועצה אזורית חוף אשקלון- הבילוי המשותף יחד עורר בנו את הרצון ליזום פרויקטים משותפים ביחד, בקהילה החינוכית המקומית ועם השותפים מעבר לים!".

צילום עדי שחם

ניקול צ'רי, המנהלת החינוכית של בית הכנסת "אנשי ישראל בטוסון", התארחה בביתה של המנהלת רוית גדנקן, מנהלת בית ספר "נצח ישראל" בקרית מלאכי, סיכמה את הביקור במילים: "השבוע הזה בישראל היה בעבורי חוויה מדהימה. להכיר את ישראל מנקודת המבט של אנשי חינוך ותלמידים, ממקום אישי, הייתה בעבורי מאוד משמעותית. חלקנו את החוויות שלנו כיהודיות בטוסון ולמדנו על החיים בישראל.

היה מרתק לחקור ביחד את נקודות המבט השונות על תכנית קשרי בתי הספר ולחלום ביחד את החזון המשותף". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה