מטרור לתקומה: המיזם החקלאי של משפחת כהן מעוטף עזה

$(function(){setImageBanner('591724fd-c7d1-441a-8dec-e24fa32b5235','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

הכירו את המיזם החקלאי של משפחת כהן מעוטף עזה , שהקימו שוק איכרים של תוצרת חקלאית טרייה שמגיעה מהעוטף היישר לכל תושבי המרכז והשרון.
המסר של המשפחה " למרות כל הקשיים שמערימים על החקלאים בארץ והמצב הביטחוני שמשפיע גם עלינו החקלאים, חשוב כל הזמן להמשיך ולדחוף קדימה"

אלי כהן (נשוי+4) התחיל לעסוק בחקלאות מהיום הראשון בו נולד לפני 55 שנה. אלי הוא דור ממשיך למשפחה של חקלאים מאזור כרם שלום ישוב במועצה האזורית אשכול. 

למרות המלחמות, המבצעים הצבאיים, השריפות האינטנסיביות של השנה האחרונה, אלי הבין שאין ברירה וחייבים להמשיך ולשמר את החקלאות בישראל למרות שעוטף עזה נמצאת כבר 20 שנה תחת אש וטרור.

עם השנים עזבו ילדיו (3 מתוך ה-4) את אזור עוטף עזה ועברו להתגורר במרכז הארץ. אלי מצא את עצמו 70% מהזמן, מעביר בנסיעות למרכז הארץ, לילדים שכבר החלו להקים משפחה, ללמוד תארים והתחילו את החיים שלהם רחוק מהחקלאות- עד שהגיע הצעה מפתה.

בנו גיא (30, נשוי + ילדה) שהיה אז בדיוק בתקופת הלימודים, קיבל בהפתעה טלפון ממשפחת קנטור, המחזיקה בשטחים חקלאיים בלב רמת השרון ובמשק קנטור מאז שנת 1977.

ההצעה הייתה להקים יחד שוק איכרים לתוצרת טרייה עבור כל תושבי מרכז הארץ. הבן השני ניר (26) שבאותה התקופה היה עסוק בטיול ארוך בתאילנד, קיבל הצעה מהמשפחה לחזור ולהקים עסק יחד עם אביו ואחיו. אלי מעולם לא חשב ששני בניו יעסקו אי פעם בחקלאות, אבל הבנים שבכל זאת גדלו בין מטעים ושדות החליטו אחרת והשלושה הקימו את חברת "ירק השדה" במשותף.

אלי כהן ובניו

ההצעה שקיבלו מרמי קנטור הייתה להקים יחד אתו שוק איכרים של תוצרת חקלאית טרייה לכל תושבי המרכז והשרון. הבנים אהבו את הרעיון ושלושתם החלו להקים יחד מתחם שנקרא "שוק איכרים משק קנטור", המציע תוצרת חקלאית טרייה שנקטפת באותו היום ונמכרת בשוק במחירים אטרקטיביים במיוחד.

אלי היה קוטף מהשדות והמטעים בעוטף עזה, מעמיס על המשאיות ושולח אותן ישירות למשק קנטור ברמת השרון לפריקה ומכירה. עם השנים בעקבות הצלחת השוק משפחת כהן החליטה להרחיב את עסקיה והשיקה זה עתה אתר אינטרנט בשם "ירק השדה", המציע סחורה חקלאית מגוונת, אשר מגיעה עם משלוח ישירות עד בית הלקוח.

כך מכרו מלפפונים כשהיה משבר ומחסור של מלפפונים ברשתות השיווק, כך החלו למכור זני פלפלים מיוחדים ביניהם פלפל שושקה המפורסם, 3 סוגי בטטות כולל בטטה יפנית, חבילות של מלפפון בייבי שנחטפות מהר, אבטיחים ומלונים מיוחדים ועוד.

אלי שמעולם לא דמיין שבניו יעבדו אתו בחקלאות, נתן לילדיו את המושכות וכעת השלושה עובדים במרץ כל השבוע יחד ומארחים אצלם בשוק האיכרים משק קנטור ברמת השרון, אלפי לקוחות מרוצים, מידי שבוע, שרובם כבר קבועים.

כעת בעקבות ההצלחה של שוק האיכרים במשק קנטור החליטו השלושה להחזיר לקהילה ולעבד 100 דונם של אדמה מסביב למשק ולגדל בה גידולים מיוחדים, המיועדים לקטיף עצמי וסיורי הדרכה של חקלאות במהלך חודשי השנה.

כיום הם מציעים להגיע לסיור וקטיף של מלפפונים, פלפלים, מלון, קישואים, דלעות ענקיות בעונה ולקראת חודשי ינואר- פברואר גם ניתן יהיה לקטוף פרחי כלניות ונוריות שיתפרסו על פני 5 דונם.

אלי מספר "חשוב לנו להעביר את המסר שלמרות כל הקשיים שמערימים על החקלאים בארץ והמצב הביטחוני שמשפיע גם עלינו החקלאים, חשוב כל הזמן להמשיך ולדחוף קדימה: לשתף פעולה עם חקלאים אחרים, להראות לדור הצעיר מה היא עבודת אדמה ולהציע את התוצרת שלנו שאנחנו כל כך אוהבים לגדל, ישירות לצרכן הסופי באמצעות שוק האיכרים שהקמנו עם רמי קנטור. בעיני אין מה להספיד את החקלאות, צריך רק להמציא את עצמנו כל פעם מחדש ולקבל גם את השינויים שקיימים בשוק לצד התקדמות הטכנולוגיה" .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה