מערך השיטור המועצתי של משמר הגבול יוצא לדרך- היחידה הראשונה, נחנכה היום במועצה האזורית בני שמעון

$(function(){setImageBanner('a028c76d-a729-412c-92fc-f18716503441','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

היחידה הראשונה, נחנכה היום (שלישי) במועצה האזורית בני שמעון שבנגב . היחידה, תורכב מניידות משולבות של שוטר מג"ב ופקח בשירות המועצה, שיפעלו לצמצום ולמניעה של תופעות פשיעה חקלאית, עבירות אלימות ועבירות איכות חיים.

בני שמעון היא הראשונה מבין 6 המועצות האזוריות שנבחרו להוביל את הפיילוט ברחבי הארץ. לוחמי משמר הגבול הצטרפו למערך מתוך היחידות המבצעיות של מג"ב

הטקס של חניכת היחידה בבני שמעון התקיים במעמד השר לבט"פ, מר' עמר בר-לב, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, ממ"ז דרום, ניצב פרץ עמר, סגל הפיקוד של מג"ב, יו"ר המועצות האזוריות, מר שי חג'ג, ראש מועצה אזורית בני שמעון, ניר זמיר, מכובדים ואורחים נוספים.

שוטרי מג"ב, יפעלו לצד פקחי המועצה בניידות משולבות ויטפלו באירועים בגזרה הכפרית בתחומי המועצות האזוריות.

היחידה, תורכב מניידות משולבות של שוטר מג"ב ופקח בשירות המועצה, שיפעלו לצמצום ולמניעה של תופעות פשיעה חקלאית, עבירות אלימות ועבירות איכות חיים

יחידת השיטור בני שמעון- דוברות משטרה

במסגרת תגבור הכוחות שיפעלו במרחב הכפרי, בשלב הראשון משמר הגבול והמועצות האזוריות יקימו 6 יחידות שיטור בצפון ובדרום

לפיכך, צפוי השיטור המועצתי של מג"ב להתרחב גם למועצות מרחבים מעלה יוסף, מרום גליל, לכיש, שדות נגב כשהמטרה היא להמשיך ולהרחיב את הפרויקט לכל הארץ

במקביל לחניכת היחידה חדשה, עשרות שוטרי מג"ב ופקחים שאותרו על ידי המועצות ומערך היישובים של משמר הגבול נמצאים בעיצומה של הכשרה שבסופה עתידים לאייש את היחידות שיוקמו.

עד היום הוקמו יחידות שיטור עירוניות בלבד ב- 74 ערים בישראל. ההחלטה על הקמת יחידות השיטור המועצתיות התקבלה מתוך רצון לתת מענה לייעול האכיפה והפיקוח במרחב הכפרי בעבירות חקלאיות, אלימות, איכות חיים במרחב

 

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי: "היום אנו בונים את הקומה הראשונה בבניין רב קומות, שתכליתו, חיזוק הביטחון האישי ומתן שירותי משטרה איכותיים לתושבי המועצות האזוריות, כאשר הראשונה שבהן היא מועצת בני שמעון עם נופיה הפראיים, המרחבים הגדולים ואתגריה הביטחוניים והפליליים. בשנים האחרונות הפך מג"ב את המאבק בפשיעה החקלאית למומחיות של ממש. לקחנו את הכלים הכי משמעותיים ומתקדמים שיש לנו במשטרה לסיכול ופיענוח פשיעה חמורה, והבאנו אותם לרפת, למקשת האבטיחים, לבית האריזה

ולחניון הטרקטורים. סיכלנו כנופיות רבות שהסבו נזקים של מיליוני שקלים לחקלאים והורדנו את הפשיעה החקלאית בעשרות אחוזים. לצד הפעילות המתוחכמת אנחנו לא מוותרים גם על פעילות מול גנבי התוצרת המזדמנים, שהופכים עוד שקית ועוד שקית להפסדים כבדים לחקלאים. את המסירות למשימה, אחריות המפקדים ואיכות הלוחמים אנו מנתבים מעתה גם למשימות שיטור, לצמצום ולמניעה של תופעות אלימות, ועבירות איכות חיים, וזאת בהתאם לסל העבירות שנגדיר אשר יותאם לצרכי המועצה האזורית. היום החזון הופך למציאות עם הקמתו של השיטור המועצתי הראשון. הוא יהיה הסנונית הראשונה לעוד ועוד יחידות שיטור מועצתיות שיספקו שירותים זמינים, מהירים ומקצועיים."

 

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: "למשמר הגבול קשר עמוק עם ההתיישבות, מסורת ומורשת רבת שנים בשמירה על הביטחון במרחב הכפרי. החיל פרוס בכל המועצות האזוריות במדינה ופועל במגוון יחידות ויכולות, במערכים ביטחוניים פיזיים ומערכים מודיעיניים וטכנולוגיים. השמירה וההגנה על בעלי העסקים במרחב הכפרי והלחימה בפשיעה החקלאית יש בה ערך לאומי מהמעלה הראשונה. החקלאים היקרים הם סמל הציונות וההתיישבות, הם מוציאים לחם מן הארץ בזיעת אפם ועלינו מוטלת החובה להגן עליהם ולשמור על תוצרתם. הצפת השטח בכוחות מבצעיים ירוקים, ללא ספק תסייע רבות ללחימה בפשיעה החקלאית ותשפר לאין ערוך את הביטחון האישי במועצות האזוריות. היום בשעה טובה ומוצלחת אנו זוכים לחנוך את הקמת מערך השיטור המועצתי הראשון, זוהי הסנונית הראשונה ואנו תקווה שעד סוף השנה יוקמו חמשת המערכים הבאים עליהם החליטה הממשלה ולהרחיב בעתיד את המודל לכלל המועצות האזוריות." 

 

מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר: "היום אנחנו מניחים את אבן היסוד הראשונה בתחום השיטור המועצתי, אשר עתיד להתרחב במחוז דרום ומהווה מכפיל כוח בכל מתן השירות לאזרח והעלאת בטחון הציבור בקרב היישובים. זאת על מנת שנוכל להגיב בצורה המקצועית ביותר ובזמן ראוי גם במקומות המרוחקים מתחנות המשטרה.

מג"ב דרום והשיטור המועצתי בתוכם הינם חלק בלתי נפרד מהמחוז הדרומי, מחוז המעניק שירות מקצועי ואיכותי לתושביו וחרט על דגלו את המילים "לשרת ולהגן" מתוך אמונה אמתית בתכלית המשטרה בדרום." 

 

השר לבט"פ, מר' עמר בר-לב:

"עם כניסתי לתפקיד השר לביטחון הפנים, הצבתי בראש סדר העדיפויותלצד סוגיות קריטיות נוספותאת חיזוק הביטחון של תושבי המועצות האזוריות ובפרט את ההתמודדות עם הפשיעה החקלאית. הקריאה שלכם, כמי שחווים פשיעה יזומה, פשיעה חקלאית לא פעם קשה, לצד מפגעים נוספים, לא פגשה אוזניים ערלות מאז כניסתי לתפקיד. להיפך: המשרד לביטחון הפנים ואני העומד בראשו, מגויסים בכל כוחנו - ביחד עם המשטרה שפועלת בתבונה ובגמישות - כדי להיאבק בתופעות החמורות הללו, כמו גם לחזק את ההרתעה והאכיפה. המועצה האזורית בני שמעון היא הראשונה שחונכת את יחידת השיטור המועצתי. השיטור המועצתי שנחנך היום, יהווה כוח שיטור ביטחוני שישלב פעילות של שוטרי מג"ב עם מפקחים אזרחים תושבי האזור. הכוח הזה ייזום ויפעל 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, הן במרחב החקלאי, הן במרכזים המסחריים, והן בתוך הישובים עצמם. הכוח המשולב הזה של השיטור המועצתי יכפיל ואף ישלש את היכולת הקיימת היום במועצות האזוריות." 

 

ראש מועצה אזורית בני שמעון, ניר זמיר אמר:" אנחנו גאים להיות המועצה הראשונה שמובילה את השיטור המועצתי בישראל. הקמת היחידה תאפשר לנו להתמודד עם עבירות ופשיעה במרחב שלנו בנגב. הקמת השיטור המועצתי יחד עם המועצה מאפשרת לנו להתאים את האכיפה והשיטור לאתגרים המקומיים. זה צעד שיסיע מאוד להגברת הבטחון האישי של התושבים שלנו. מבקש להודות למשטרה ולמשרד לבטחון פנים על שיתוף פעולה מקצועי ומהיר להקמתה."

 תמונות דוברות משטרה:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה