מפגש צוותי שותפות ליהיי ואלי" של הסוכנות היהודית לא"י לציון 20 שנות פעילות

$(function(){setImageBanner('a0561394-a523-494f-9033-eaa0de4b018e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

המשלחת שהגיעה מליהיי ואלי שבפנסילבניה ארה"ב כללה 12 משתתפים בהם מבוגרים וילדים שהתארחו בבתי חברי ועדת ההיגוי הישראלית והפכו להיות חלק מהבית והמשפחה.

לאורך כל השבוע קיימו חברי ועדת ההיגוי סיורים ומפגשים ביישובים, מוסדות החינוך ובאתרים ביואב ונפגשו עם תלמידים ואנשי צוות, שחשפו בפניהם יוזמות ופעילויות ייחודיות. בין השאר ביקרו במרכז האומנויות ובמרכז המוזיקה בביה"ס "צפית", פגשו את צוות המורים והתלמידים בביה"ס "שדות יואב" במסגרת פרויקט "ירח משותף", המתקיים  בשיתוף  מוסדות החינוך היהודיים בליהיי ואלי, וסיירו בכפר נוער "קדמה", שם פגשו חניכים שסיפרו על הפעילות החשובה הנעשית במקום.

צפית

ראש המועצה האזורית יואב נתי לרנר, אירח בבית המועצה את כלל חברי המשלחת וציין כי המפגש החשוב הזה, מהווה קרקע פורייה ליצירת וטיפוח קשרים ומבסס את הקשר בין קהילה מדהימה של העם היהודי לבין המועצה והקהילה שבה. "אתם מממשים הלכה למעשה את החיבורים הערכיים, התרבותיים והחברתיים החשובים הללו המשקפים את הציונות ואהבת ישראל".

המשלחת קיימה ביקור בין יומיים בירושלים במסגרתו, ביקרו באתרים היסטוריים וארכיאולוגיים וכן קיימו מפגש מרגש עם ראש המועצה האזורית לשעבר וחברת הכנסת בהווה ד"ר מטי צרפתי הרכבי שאירחה את חברי המשלחת בכנסת.

אחד מרגעי השיא של הביקור, היה האירוע לציון 20 שנה לשותפות שהתקיים ביום חמישי 22.6.23 בכפר הרי"ף במעמד ראש המועצה נתי לרנר וחה"כ ד"ר מטי צרפתי הרכבי ובו השתתפו כל מי שהיו שותפים להקמתה והפעלתה של השותפות לאורך השנים. כולל, בוגרי פרויקט מחנה הקיץ בליהיי ואלי מאז שנת 2003, משתתפות תכנית "מומנטום", מרכז המוסיקה ביואב ואורחים נוספים.

עם מטי הרכבי צרפתי בכנסת

שותפות "ביחד יואב – ליהיי ואלי"  של הסוכנות היהודית לא"י הוקמה בשנת 2002 – יוזמה מחברת ומקשרת בין קהילת מועצה אזורית יואב והקהילה היהודית בליהיי ואלי. כ-8000 יהודים חיים במחוז ליהיי ואלי הנמצא במדינת פניסילבניה, ארה"ב ובמרחק של שעת נסיעה מהעיר פילדלפיה. הקהילה היהודית מפעילה שמונה בתי כנסת משלושת הזרמים: מרכז קהילתי - JCC, בית ספר יהודי, בית הלל בקמפוס של "מיולנברג" קולג' ואת הפדרציה היהודית המהווה את ארגון הגג של הקהילה.

את השותפות מובילה ועדת היגוי המורכבת ממתנדבים משתי הקהילות אשר יצרו חיבור שהפך עם השנים למשמעותי וחם. נוצרו קשרים אישיים וקרובים בפעילויות משותפות ופרויקטים חינוכיים רב גילאיים.

מועצה אזורית יואב

ביואב-ליהיי ואלי מקיימים יוזמות, אירועים ומפגשים קהילתיים העוסקים בתחומים של התחדשות יהודית, פיתוח מנהיגות והעצמת הקהילה. תכנית "מומנטום" – נשים משתי הקהילות מסיירות יחד לאורכה ולרוחבה של ישראל, תכנית "ירח משותף" המחברת בין תלמידי בתי הספר משתי הקהילות ועוד.

המפגשים מייצרים זהות של משפחה אחת עם תחושת גורל משותפת המקיימת חיבור, הבנה וקשרים תרבותיים הדדיים. שתי הקהילות פועלות יחד לחקור ולהעמיק את הקשר שלהן לעם היהודי ולמדינת ישראל.

 

 אירועי שיא

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה