מפגש "תנשמות השלום" בבית הספר שדות יואב

$(function(){setImageBanner('db93f2f6-805f-4565-88e6-6eba2386e532','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אתמול (ראשון) אירח בית הספר "שדות יואב" במועצה האזורית יואב, בניהולה של שלומית אבודרם, מפגש קירוב לבבות בין נציגי תלמידים ותלמידות מבית הספר, לבין תלמידות מבית ספר בדואי בנגב

באדיבות המועצה

המפגש עסק בנושא הדברה ביולוגית על ידי תנשמות המהווה מיזם לאומי שמטרתו להפחית את השימוש בחומרי הדברה בשטחים חקלאיים.

את המפגש הוביל יוסי לשם פרופסור אמריטוס באוניברסיטת תל אביב בביה"ס לזואולוגיה, צלם הטבע אייל ברטוב, אבי עמיר דוקטורנט מבית הספר לזואולוגיה באוניברסיטת תל-אביב וד״ר מוניר מחאמיד מורה מכפר מועאויה בואדי עארה.

על פי מיזם התנשמות הלאומי תנשמת היא ציידת המכסרמים האולטימטיבית! יכולות השמיעה והראייה הלילית שלה גבוהות ובשילוב עם תעופה שקטה במיוחד היא "רואה ואינה נראית" בשעת הציד. היא ניזונה ממכרסמים המהווים עד 95% מתפריט הציד שלה. מחקרים הראו שמשפחת תנשמות יכולה לצוד 2000-5000 מכרסמים בשנה. שילוב של מאפיינים אלו הפכו את התנשמת ל"מדבירה ביולוגית" בחקלאות, הצבה של תיבות קינון בשטחים חקלאיים תסייע לאזן ולהפחית את אוכלוסיית המכרסמים המזיקים בשטחים חקלאיים.

תלמידי ההנהגה הירוקה ותכנית "אמירים" ליוו את האורחים לאורך כל היום והיו גאים ונרגשים על ההזדמנות למפגש הרב תרבותי ועל הקשר שנרקם בין התלמידים.

בתחילת היום ביקרו האורחים ב"גינה המזמינה" של בית הספר וחוו את חווית הסביבה הלימודית החוץ כיתתית.  לאחר מכן קיבלו הסבר מעמיק על תהליך ומהות ההדברה הביולוגית המתקיימת בזכות התנשמת והתנסו בחקר דרך ניתוח הצניפות שנאספו על ידי תלמידי בית הספר. התלמידים התנסו בבניית תיבות קינון לתנשמות ואף קיבלו חולצות ומשחק קלפים ייחודי של התנשמות.

מנהלת בית הספר שדות יואב שלומית אבודרם ציינה כי: "פשוט מחמם את הלב לראות מפגש קירוב לבבות כה מוצלח שעוסק בלמידה משמעותית וחקר למען האדם והסביבה. אנו גאים מאוד בתלמידות ובתלמידים משני בתי הספר שהפגינו שיתוף פעולה מרשים ומוכיחים לכולם כי ניתן לגשר על כל פער תרבותי עם רצון טוב, סקרנות וסובלנות".

למפגש שותפים רבים בהם: ענת טנא ועיינה דגן שהובילו והכינו את התלמידים של ״שדות יואב״, חגית לחיאני המדריכה למדעים, צוות בית הספר שעמל על הכנת הביקור וכמובן פרופסור לשם וכל הצוות הנלווה.

 

                                                                                               

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה