משקמים את העוטף: חוף זיקים, אמפי גברעם ובית תרבות במושב יכיני יעברו שדרוג משמעותי

$(function(){setImageBanner('d2b76f45-4928-4f62-a51c-5b708de2630b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מינהלת תקומה מתחילה לנקוט צעדים משמעותיים לשיקום יישובי עוטף עזה, בשלב ראשון מדובר בשיקום ושדרוג תשתיות. בין הצעדים המתוכננים: שיקום ושדרוג חוף זיקים, שניזוק קשות במתקפת 7 באוקטובר של חמאס, הרחבה והשמשה של אמפי גברעם הסמוך והפיכתו למתחם גדול ועוד.

חוף זיקים לאחר הטבח ב7 באוקטובר  דוברות חוף אשקלון

מינהלת תקומה לשיקום עוטף עזה פועלת כבר כמעט כחמישה חודשים, מאז החלטת הממשלה בעניינה ב־19 באוקטובר, כשבועיים מפרוץ מלחמת "חרבות ברזל". תפקידה של המינהלת הוא לסייע לשיקום חבל עוטף עזה, שנפגע קשות במתקפת החמאס, בכל המישורים. לצורך כך, בין היתר, מגובשת בימים אלו תוכנית החומש למשך שנות פעילותה של המינהלת, במקביל לגיבוש חוק "חבל התקומה", שתזכיר שלו נשלח בימים האחרונים להערות אנשי משרד ראש הממשלה ומשרד המשפטים. 

כחלק מהצעדים הללו, המינהלת הזמינה את הרשויות הנכללות בעוטף עזה - עיריית שדרות, המועצה האזורית חוף אשקלון, המועצה האזורית שדות נגב, המועצה האזורית שער הנגב, המועצה האזורית אשכול והמועצה האזורית מרחבים - להציע יוזמות לפרויקטים קצרי טווח, שניתן להקים בזמן קצר ולהשמישם לקראת חזרתם של כלל התושבים ליישובים. 

התוכניות שעליהן הוחלט לאחרונה:

הקמה מחדש של חוף זיקים, מעט דרומית לאשקלון, שניזוק קשות במתקפת החמאס ב־7 באוקטובר. 19 אזרחים נרצחו במתקפת חמאס על החוף. על פי התכנון, הוא ישוקם בעבודה מהירה, כדי שיוכל להיפתח לציבור הרחב בעונת הרחצה הקרובה - בתנאי כמובן שהמציבאות הביטחונית תאפשר זאת.

תכנון נוסף הוא לשדרג ולפתוח מחדש את אמפי גברעם הסמוך לקיבוץ גברעם, לא רחוק מחוף זיקים. מדובר במבנה שהוקם לפני כשבעה עשורים, אך מאז שנות השמונים הוא נותר ללא שימוש. לאחר מלחמת צוק איתן הוחלט להקים במקום אנדרטה לזכר הנופלים, וכעת התוכנית היא לשפץ אותו, להשמיש אותו ולהרחיבו לכ־1,200 מקומות ישיבה, לעומת פוטנציאל של כמה מאות שקיים היום. 

תוכניות נוספות שהועלו על ידי הרשויות השונות, ומתחילות להתקדם לעבר ביצוע הן שדרוג בית התרבות הקיים במושב יכיני שליד שדרות, הקמת ספרייה אזורית, גנים ומעונות נוספים במועצה האזורית שדות נגב, הרחבה של מרכז חוסן באשכול ופיתוח רחובות ותשתיות בשדרות. 

"שיקום ושדרוג חוף זיקים ואמפי גברעם, הכוללים שיקום נזקי מתקפת חמאס, הרחבת אמפי גברעם והפיכתו למתחם גדול ועוד, יהפכו את אזור העוטף למוקד תיירות מושך ויספקו לתושבי הסביבה מרחב בילוי ופנאי איכותי."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה