מתייעלים אנרגטית ביישובי המועצה האזורית שער הנגב

$(function(){setImageBanner('4ef5c057-ce4a-495e-9476-2b6ea68a6ade','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

במסגרת המיזם של חברת חשמל הוחלפה מעל 2,500 גופי תאורת רחוב ביישובי המועצה
הפרויקט הינו ביוזמת המשרד להגנת הסביבה וחברת החשמל לביצוע התייעלות אנרגטית ב 13 ראשויות ומועצות במעל 60 ישובים שער הנגב

קרדיט צילום: יקיר אסידו
אתמול (ג', 22.2.22 ) התקיים בחממה הטכנולוגית בקיבוץ ניר-עם,  טקס לסיום מיזם התייעלות אנרגטית בהובלת חברת החשמל  ביישובי המועצה האזורית שער הנגב, בהשתתפות השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן, אמיר ליבנה, סמנכ"ל אסטרטגיה וחדשנות בחברת החשמל ואופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב.
-
הישובים  ארז , ניר עם , גבים , מפלסים , איבים , ברור חיל , אור הנר , מכללת ספיר ומוסדות החינוך במתחם , אזור התעשייה ספירים של המועצה  האזורית שער הנגב, מתחם המועצה האזורית – כל אלה היו חלק מפרויקט התייעלות אנרגטית שביצעה חברת החשמל, במסגרתו הוחלפה מעל 2,500 גופי תאורת רחוב  לתאורת לד שהיא חסכונית, יעילה  וסביבתית הרבה יותר.

-
תמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה "הפרוייקט נולד מתוך הצורך להבין שמשבר האקלים כבר כאן, ועלינו להתאים את אורח החיים שלנו אליו. השימוש בתאורת לד לא רק חסכוני יותר מבחינה כלכלית, אלא גם סביבתי יותר. אנחנו צועדים לעבר עולם נקי ללא תחנות כוח פחמיות, וייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות בלבד, ועלינו להתחיל ללכת את הדרך הזו כבר עכשיו. את המעבר הזה עלינו לעשות בשיתוף חברת החשמל, כחברה לאומית, כדי להשיג את היעד. כולי תקווה שפרויקטים מהסוג הזה יהפכו לדבר שבשגרה".
-
אמיר ליבנה, סמנכ"ל אסטרטגיה וחדשנות בחברת החשמל:  "חברת החשמל השקיע במיזם 1.35 מיליון ש"ח וכך גם המועצה.  מדובר על חסכון אנרגטי של מעל 60% שמתורגם למעל 650,000 ש"ח חיסכון בשנה. החזר השקעה למועצה הוא כשנתיים.
מעבר לכך, צומצם זיהום האור באופן משמעותי ושיפור של מעל 30% ברמות ההארה ובאחידות האור.  כל זאת, בזכות החלפת התאורה הישנה שהיתה לא יעילה וגרמה לערכי פליטה גבוהים הרבה יותר. החלפת התאורה, לא רק ששיפרה דרמטית את איכות, החיסכון והתרומה הסביבתית, אלא אף הגדילה את תחושת הביטחון והבטיחות לתושבים.  על כל אלה ועוד אני שמח על השותפות בין כלל הגורמים עם חברת החשמל, שחרטה על דגלה לספק חשמל אמין, זמין, איכותי וסביבתי הרבה יותר".
-
אופיר ליבשטיין, ראש המ.א. שער הנגב :
"מועצה אזורית שער הנגב גאה להוביל את פרויקט ההתייעלות האנרגטית באזור הנגב המערבי. סיום עבודות השלב הראשון והחלפת התאורה בכל ישובי המועצה לתאורת לד, לא רק תמנע זיהום אור חמור ופגיעה סביבתית אלא גם תחסוך לישובים ולתושבים הרבה כסף. אני מודה לשרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, לצוות המשרד ולחברת חשמל על החזון והדרך המשותפת. זהו רק הצעד הראשון לקראת הפיכת המועצה האזורית שער הנגב להיות מועצה מאופסת מבחינת שריפת אנרגיה וזיהום".
-
כאמור, במסגרת הפרויקט, צריכת החשמל ביישובי המועצה יקטנו משמעותית, מה שיביא לחיסכון כלכלי ושמירה על איכות הסביבה.
מימין: אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, תמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה, אמיר ליבנה, סמנכ"ל אסטרטגיה וחדשנות של חברת החשמל.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה