מתקן ראשון מסוגו בארץ לטיפול בפסולת אורגנית ביתית יוקם באתר דיה במועצה האזורית אשכול

$(function(){setImageBanner('e600d34d-54aa-42f3-8fcb-a70a0b60449a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

חברת דקל תשתיות בע"מ חתמה ביום שני, על הסכם לבניית מתקן ראשון מסוגו בישראל באתר דייה, בתחום המועצה האזורית אשכול, למחזור פסולת אורגנית והפקת חשמל. ההסכם שנחתם בין חברת דקל תשתיות בע"מ, נמצאת בבעלות של חברת GES מקבוצת ג'נריישן קפיטל בע"מ (50%) ושל חברת YSB מקבוצת האחים יעקובי (50%), לבין המועצה האזורית אשכול, בראשותו של ראש המועצה גדי ירקוני, ובתמיכת המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר.

המתקן החדש יהיה הראשון מסוגו בישראל יחלוש על שטח של כ- 150 דונם ויוכל לטפל בכ- 200,000 טון של חומר אורגני שהופרד מאשפה ביתית. עלות הקמת המתקן כ- 300 מיליון שקלים. העבודות לבניית המתקן צפויות להסתיים בעוד כ-3 שנים מהיום.

המתקן החדש יכלול טכנולוגיות מתקדמות לעיכול אנאירובי  במתקן סגור ללא מטרדי ריחות שאשר יצור חשמל נקי בטכנולוגיית ביו גז של חברת STRABAG הגרמנית וקומפוסט איכותי, דבר אשר יביא לצמצום ניכר בפליטות של גזי החממה וכן בכמות של הפסולת המוטמנת..

בנוסף, המתקן החדש צפוי ליצור עשרות אלפי טונות לשנה של קומפוסט איכותי בתוך תאי בטון אטומים. בסיום התהליך שאריות המוצקים הנותרים שייוותרו יוטמנו בתאי הטמנה ייעודיים באתר דיה עצמו. המתקן החדש יקלוט ויטפל בפסולת חקלאית ובפסולת ביתית במועצה האזורית, ובכך גם ייתן מענה מקומי ליישובי האזור.

 

עם השלמת הקמת המתקן, צפויה דקל תשתיות לבסס את מובילותה בשוק המיון והטיפול בפסולת באמצעות בעלות במתקנים בעלי כושר טיפול של מאות אלפי טון בשנה המשלבים יכולות טכנולוגיות מתקדמות במיון אשפה ביתית לצד כלים לטיפול בחומר האורגני הנובע מכך. שוק הפסולת הביתית בישראל הינו בהיקף של מעל ל- 6 מיליון טון בשנה אשר ברובו המוחלט לא מטופל ולפיכך הוא צפוי להשקעות רבות במהלך השנים הקרובות.

מדובר במיזם סביבתי הגדול ביותר שנחתם בין גוף עסקי לרשות מקומית בישראל להקמה ותפעול למשך 25 שנה. במסגרת ההסכם מועצה אזורית אשכול, תהנה מתשלומי ארנונה ויזמות בהיקף של 200 מיליון ש"ח במשך 25 שנה אשר יבססו את עצמאותה הכלכלית.

מועצה אזורית אשכול

פיני יעקובי, יו"ר חברת YSB - מקבוצת האחים יעקובי: "חברת YSB שמחה להוציא אל הפועל, לראשונה בישראל, פרויקט נוסף בתחום הסביבה בשילוב טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות. במתקן החדש אנחנו ניישם את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיאפשרו לנו לשמור על הסביבה ועל אויר נקי. אני מודה לשותפינו ג'נריישן קפיטל ו-GES אשר אפשרו לנו להשלים עוד נקודת ציון משמעותית בדרך להוצאת המיזם האדיר הזה אל הפועל.

ליהוא הכהן, מנכ"ל GES: החתימה על הסכם דיה עם מועצת אשכול הינה עוד צעד חשוב במסע לעבר המעבר מכלכלה לינארית לכלכלה מעגלית כל זה על מנת להפחית את ההשפעות הסביבתיות השליליות של שרשרת הטיפול בפסולת. מתקן חלוץ זה הינו הוראשון מסוגו בישראל ונותן מענה ל- 200 אלף טון זרם אורגני המיוצר ע"י פסולת עירונית. הטיפול המתקדם מייצר חשמל נקי, מקטין פליטות מתאן ומונע פגיעה סביבתית בתושבי מדינת ישראל.

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: "אנו גאים להוביל יחד שותפינו בחברת "דקל" את המהפכה הסביבתית של מדינת ישראל עם הקמת מתקן ראשון מסוגו בארץ לטיפול בפסולת אורגנית ביתית וייצור חשמל ללא הטמנה. ההסכם יגדיל בצורה ניכרת את הכנסות המועצה שישמשו לשיפור איכות חיי התושבים במכלול השירותים הניתנים"

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה