ניצחון למועצה האזורית באר טוביה: בקשת הערר כנגד האישור שקיבלה המועצה להזרמת קולחים נמחקה

$(function(){setImageBanner('33feb4af-8468-4a45-a0dc-98aad5495f90','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

עיריית אשדוד ואיגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד-חבל יבנה הגישו בקשה למחיקת ערר שהוגש על ידן בחודש אפריל האחרון על החלטת הרשות הממשלתית למים וביוב לתת למועצת באר טוביה צו הרשאה להזרמת עודפי קולחים ממאגר תימורים לנחל האלה.

צילום מסך

עיריית אשדוד ואיגוד ערים לאיכות סביבה לפני מספר חודשים הגישה עיריית אשדוד באמצעות תאגיד "יובלים" בקשה להזרמת קולחים לנחל שגרמה לנזקים סביבתיים בצעד שהוצג בדיון בבקשת הערר על ידי המועצה האזורית באר טוביה כ"מוסר כפול מצידה של העירייה"

תגובה לטענות הגופים העותרים כי צו ההרשאה ניתן ללא אישור כלל הגורמים המוסמכים, ללא בדיקת חלופות ותוך התעלמות מנזקים סביבתיים העלולים להגרם כתוצאה מהזרמת מי הקולחים, טענה המועצה האזורית באר טוביה כי הזרמת השפכים לנחל האלה נדרשה נוכח הגעת המאגרים לתפוסה מלאה כתוצאה מכמות המשקעים החריגה שירדה בחודשי החורף, באופן שעלול היה לגרום לקריסת סוללות המאגרים ולנזק בלתי הפיך למאגרים וסביבתם וכן לאדמות החקלאיות הסמוכות.

כמו כן טענה המועצה, כי הזרמת הקולחים לנחל התבצעה באישור ובתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים, לאחר בדיקת איכות הקולחים והתאמתם להזרמה ולאחר שנמצא כי כל החלופות האחרות להזרמת הקולחים לנחל, אינן ישימות ועלולות לגרום לנזק העולה על הנזק הפוטנציאלי כתוצאה מההזרמה לנחל.

במסגרת ההליך, הציגה המועצה בקשה להזרמת קולחים לנחל שורק, שהוגשה לפני חודשים ספורים על ידי תאגיד המים "יובלים" הנמצא בבעלות עריית אשדוד, הזרמה שגרמה לנזקים סביבתיים בשמורת נחל שורק ולמפגעי ריח בלתי נסבלים לכל תושבי הסביבה.

המועצה האזורית באר טוביה טענה כי "הגשת ערר על ידי עריית אשדוד כנגד ההזרמה שמבצעת המועצה, חודשים ספורים לאחר שהיא עצמה הזרימה עודפי קולחים לנחל שורק, מעידה על מוסר כפול מצידה של העירייה".

קובי אביבי, ראש המועצה האזורית באר טוביה: "אנו שמחים כי הערר המיותר ירד מהפרק. המועצה האזורית באר טוביה שמה את טובת התושבים ואיכות חייהם בראש סדר העדיפויות וכלל הפעולות אותן היא מבצעת יוצאות אל הפועל לאחר בחינה מעמיקה של כלל החלופות.

הזרמת הקולחים לנחל האלה התבצעה באישור ובתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים, לאחר בדיקת איכות הקולחים ולאחר שנמצא כי חלופות אחרות אינן ישימות ועלולות לגרום לנזק משמעותי הרבה יותר. חותמת איכות למאמצי המועצה קיבלנו במהלך הדיון שהתקיים בנושא מנציגי רשות המים, המשרד להגנת הסביבה והשופט שדן בתיק, ששיבחו את המאמצים והמשאבים שהושקעו על ידינו לשם הפחתת הזיהום הנגרם כתוצאה מהזרמת הקולחים לנחל". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה