15 שנים לאחר הגירוש, מפוני גוש קטיף ניצבים בפני סגירה נוספת

$(function(){setImageBanner('6968ca20-c131-4f95-9934-aa28b8fdec4c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

סאגת סגירת צומת ניצנים - לפני כשבועיים נחנך בעלות של מאות מליוני שקלים מחלף חדש ומפואר בכניסה הצפונית לאשקלון, תושבי היישוב הסמוך, ניצן, גילו שפתיחת המחלף הובילה לסגירת צומת הכניסה ליישוב , על פי התכניות של משרד התחבורה הכניסה לניצן מכביש 4 תחסם, התושבים שירצו לצאת ולבוא לישוב, לבסיס הטירונים או לחוף ניצנים יאלצו להשתמש במחלף החדש הממוקם כשלושה קילומטרים דרומה.

תושבי ניצן, שרובם נמנים על מגורשי גוש קטיף בהתנתקות 2005, עברו לחיים קהילתיים ביישוב שנמצא בסמוך למבואותיה הצפוניים של אשקלון. סגירת הצומת המרכזי ליישוב גורמת לבעיות תחבורה קשות במקום, לפקקי ענק ומלחאות קשות של התושבים שיצאו בשבוע האחרון להפגנה לילית במקום בהובלת ראש מועצת חוף אשקלון, איתמר רביבו.

"אני נמצא בקשר הדוק מול השרה רגב שמנסה לקדם פתרון נכון ומיידי. התושבים זועמים ובצדק, פתיחה של מחלף חשוב ככל שיהיה עבור תושבי אשקלון היא ברכה לאיזור כולו, אבל אסור שהדבר יבוא על חשבון פגיעה בכבשת הרש שאלו הם תושבי ניצן", מסר רביבו.


צילום אמנון זיו

מובילי המחאה פתחו קבוצה בפייסבוק בשם "לא מפקירים את תושבי ניצן"  כך הם רושמים :

"סגירת הצומת תאריך את הדרך, לנוסעים צפונה, ב8 ק"מ לפחות המתבטאים ב15 דקות לפחות ותותיר את תושבי הישוב נצורים במקרה של הצפה בכביש (כפי שקרה בחורף האחרון) או במקרה של תאונה (כפי שקרה ממש הערב לצערנו), שכן כאמור זהו כביש הגישה היחיד לישוב וממנו. בנוסף, ישנה פגיעה משמעותית בציבור המשתמש בתחבורה ציבורית בגלל הסדרי התנועה החדשים.

אז הבטיחו מחלף נוסף עבור ניצן (שאם בכלל יוקם, זה יקרה אולי בעוד עשור) והבטיחו שישפרו את תנאי כביש הגישה למחלף (למה זה לא נעשה עד עכשיו? וזה עדיין לא פותר את כל הבעיה). הבטחות באוויר ומילים על הקרח אבל צומת ניצנים עלולה להיסגר בכל רגע ולהשאיר אותנו ללא פתרון ומענה ראוי.

המאבק שלנו הוא מאבק של אזרחים מן השורה, מלח הארץ, שלקחו יוזמה בכדי להיאבק על הזכויות שלהם ולמנוע את העוולה, מול משרדי ממשלה וללא תמיכה וסיוע של הרשות המקומית, בכדי להבטיח מציאת פתרון הולם וראוי בטרם סגירת הצומת! ביום ראשון האחרון 12.7 קיימנו הפגנה בצומת, והפגנות נוספות עוד יתקיימו, והמחאה שלנו לא תיעצר כאן!"

ניצן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה