עלעלים של תקווה בחפץ חיים - טקס סיום מרגש במיוחד במעון לילדים עם צרכים מיוחדים

$(function(){setImageBanner('8aaf797a-2795-4de7-9aab-d86c3070dfc5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

טקס מרגש במיוחד התקיים ביום שישי האחרון בקיבוץ חפץ חיים לרגל סיום שנה במעון "עלעלים" מבית עמותת "עלה מוריה". המעון החדש, שהוקם לפני כשנתיים, מהווה מסגרת חינוכית ושיקומית לפעוטות בגילאי 0-3 שמטרתה לקדם ולמצות את מכלול היכולות של פעוטות בכל תחומי ההתפתחות.

האירוע, שאורגן בקפידה על ידי צוות המעון, בהובלת מיטל יפרח ואלנה בלחייב שמלאו את מקומה של מנהלת המעון, התקיים במעמד: שי רייכנר- ראש המועצה האזורית נחל שורק, אבי איגרמן- מנהל קהילה חפץ חיים,  טובה שץ- מנהלת גיל הרך במ.א נחל שורק, שמעון רבינוביץ'- חבר הנהלה בעמותת "עלה מוריה", צוות המעון, הורי הפעוטות וכן מתנדבים ומתנדבות מהקהילה החמה.

גולת הכותרת של אירוע הסיום הייתה תערוכה מקסימה וצבעונית של יצירות הילדים יחד ההורים, מתנדבי הקהילה, והצוות בנושא זהירות בדרכים. מלבד התוצרים המרשימים, התערוכה המחישה את ההשקעה של צוות המעון ביצירת חוויה נורמטיבית, למרות המוגבלויות של הילדים ובהתאם לגילם ולנושא החינוכי הנבחר.

טקס הסיום לווה בהתרגשות רבה ובדמעות של אושר של ההורים והצוות יחד- התיעוד של התקדמות הפעוטות והילדים לאורך השנה, הפירגונים ההדדיים והקשר הצמוד בין צוות המעון להורי הילדים ולמתנדבים מהקהילה, העצימו את ההתרגשות אף יותר.

שמעון רבינוביץ', חבר הנהלה בעמותת עלה מוריה: "מעון 'עלעלים' מופעל ע"י מרכז "עלה מוריה" במועצה האזורית נחל שורק כתוצאה של שיתוף פעולה פורה, שהתפתח מתוך צורך שעלה במועצה במתן מענה לפעוטות המתגוררים בה ובסביבתה. זאת, בסיוע ובתקצוב מנהל מוגבלויות במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים ובסיוע קרן שלם. המעון פועל בקיבוץ חפץ חיים, כחלק ממתחם גני הילדים בקיבוץ. מיקום זה נבחר בראייה נורמטיבית וביכולת לשילוב ולעשייה משותפת יחד עם פעוטות הגנים בגיל המקביל. הפסטורליות והאווירה הקיבוצית מאפשרת, בין היתר, חוויה ועבודה במרחבים שונים מחוץ למעון לקידום הפעוטות".

הפעוטות, שמופנים ל"עלעלים" ע"י משרד הרווחה זכאים לטיפול בתחומי מקצועות הבריאות (פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ותקשורת) מטופלים על ידי אנשי המקצוע שנמצאים במעון לאורך השבוע ונותנים מענה ברמה הפרטנית והקבוצתית תוך הדרכת הצוות והנחייתו. כך, המערך השיקומי משולב בסדר היום ומהווה חלק בלתי נפרד מהפן החינוכי- טיפולי, כשהמטרה היא לצמצם את התמיכות בהדרגה לפי יכולת אישית לטובת קידום עצמאות, מיצוי פוטנציאל ושילוב מיטבי עתידי במסגרות החינוך בהגיעם לגיל 3.

כיום, פועלות במעון שלוש כיתות, "תות" ו"דובדבן" המיועדות  לפעוטות עם עיכוב התפתחותי וכן כיתת "פטל" המיועדת לפעוטות עם בעיות תקשורת. כל כיתה במעון מיועדת ל 10 פעוטות. בכל כיתה מונה הצוות גננת, 3 סייעות, בת שירות וצוות של מקצועות הבריאות- פיזיותרפיסטית, קלינאית תקשורת וריפוי בעיסוק.  בנוסף, במעון אחות קבועה האחראית על הפן הרפואי- סיעודי. במקביל לעשייה השיקומית והטיפולית המשמעותית, "עלעלים" פועל כמו כל מעון- ישנם מפגשי גננת, מסיבות חג, עבודה על נושא נבחר כשהנושאים מגוונים לאורך השנה ומיושמים בהתאמה לילד ולקבוצה.

יחד עם הקמתו וצמיחתו של מעון 'עלעלים' צמחה במעון גם פעילות התנדבותית על ידי מתנדבים ומתנדבות במגוון תחומי פעילות. בימים אלה, פועלת עמותת עלה מוריה לגיוס נוסף של מתנדבים ומתנדבות לשנת הלימודים הקרובה.

צילום: עמותת 'עלה מוריה'
שי רייכנר ראש מועצה אזורית נחל שורק:
שמחתי לקחת חלק בארוע סיום השנה במעון "עלעלים" מבית עמותת "עלה מוריה" ולראות את השמחה של הילדים וההתרגשות בעיני ההורים והצוות. אנו, במועצה אזורית נחל שורק, רואים חשיבות ערכית גדולה בהפעלת מוסדות חינוך לילדים, נוער ומבוגרים עם צרכים מיוחדים בתוך יישובי המועצה וכחלק בלתי נפרד מקהילתנו מתוך רצון לעודד ולחנך לקבלת השונה כדרך חיים.

בתמונה: סיום שנה ב"עלעלים". בתמונה (מימין): אבי איגרמן- מנהל קהילה חפץ חיים; שמעון רבינוביץ', חבר הנהלה בעמותת 'עלה מוריה'; שי רייכנר, ראש מועצה אזורית נחל שורק; טובה שץ, מנהלת גיל הרך במ.א נחל שורק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה