עשרות המתנדבים של תנועת סח"י התנדבו בחלוקת סלי מזון לקשישים ביישובי המועצה האזורית לכיש

$(function(){setImageBanner('071d784a-a4a9-4d88-aa32-701a5012a0a5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

משבר הקורונה והבידוד החברתי שנגזר על הקשישים הביא לשיתוף פעולה פורה בין המועצה האזורית לכיש, מרכז היום לקשיש וסיירת סח"י. מעל ל-250 חבילות מזון חולקו לקשישים ולנזקקים על ידי בני הנוער הפעילים בתנועת החסד. במהלך המשבר הארגון מוצף בפניות רבות לסיוע מצד משפחות נזקקות אך גם בעשרות פניות של בני נוער המעוניינים לסייע ולתרום לקהילה

עשרות המתנדבים של תנועת סח"י (סיירת חסד ייחודית) במועצה האזורית לכיש התגייסו ודאגו לרווחת הקשישים ומעוטי היכולת במועצה במהלך המשבר. שגב וייס (26) מהמושב יד נתן רכז שטח במטה דרום של התנועה מספר: "פנו אלינו מהמועצה בעקבות המצב והעבירו אלינו כתובות של נזקקים, בוגרים מכל האזור התגייסו לפעילות החירום. הצטרפו אל הקבוצה גם בני נוער חדשים שרצו לסייע. באחד הלילות אפילו ארזנו מנות עד אור הבוקר. רוח ההתנדבות פשוט מרגשת".  

הסניף של תנועת סח"י בישוב נהורה הוקם כבר לפני 10 שנים והיה מהקבוצות הראשונות של הארגון, כיום יש בו כ-50 חניכים בקבוצה בגילאי 13-17. במהלך משבר הקורונה הוכפל מספר המשפחות בהן מטפלת הקבוצה ובני הנוער חילקו מאות חבילות מזון ותמכו באוכלוסייה בסיכון על אף המגבלות שהביא אתו משבר הקורונה.

וייס מספר על החלק המשמעותי בפעילות בני הנוער בימי הקורונה, איתור המשפחות הנזקקות: "מעבר לכתובות שקיבלנו מהמועצה, בני הנוער בקבוצה גם איתרו בעצמם משפחות נזקקות נוספות,  ביררו מה הסיוע הדרוש להן, דאגו שהמשפחה תקבל את הסיוע הדרוש והכל כמובן בסתר. זה מרגש לראות את ההשפעה של הפעילות על בני הנוער".

סח"י לכיש

תנועת סח"י פרוסה כיום ב-36 מוקדים בישראל, והיא דואגת, מדי שבוע, לאלפי משפחות נזקקות, קשישים וניצולי שואה, על ידי חלוקת ארגזי מזון, מחצור הגלילית ועד לאופקים. החוזקה של סח"י היא שמתנדביה, בני הנוער, יודעים לאתר ולהגיע גם לנזקקים שלא מוכרים לשירותי הרווחה ולמועצות המקומיות, או כפי שקוראים להם בארגון "האנשים השקופים". סח"י היום היא אחת מקבוצות הנוער הגדולות והמשפיעות באזור, "הייחוד של הקבוצה הוא שמגיעים אליה גם בני נוער שבדרך כלל לא מגיעים לתנועות נוער אחרות", מסביר וייס.

בימים אלו, גם סח"י מתמודדת עם המשבר שהביא חיידק הקורונה. בצד עלייה משמעותית במספר המתנדבים, ישנה כמובן עלייה חדה גם במספר הפניות לקבלת סיוע במזון ומוצרי יסוד. סח"י הוכרה במהלך התקופה ככוח חירום חיוני והמשיכה בפעילות אינטנסיבית יחד עם עיריות ומועצות מקומיות. המתנדבים בסח"י המשיכו וממשיכים לחלק מזון למשפחות ולקשישים. בתחילת המשבר יצאה העמותה בקמפיין חירום לגיוס משאבים על מנת לרכוש מזון ובאמצעותו חולקו כ-20 אלף חבילות לכ-50 אלף איש בכ-30 רשויות ברחבי הארץ. מנכ"ל סח"י, אברהם חיון מחמיא: "מדובר בקבוצה ותיקה שעובדת מאוד חזק, מעורבת בקהילה ומאוד פעילה".

אתר סח"י לתרומות והתנדבות: http://sahi-israel.org/  או בדף הפייסבוק: סח"י, סיירת חסד ייחודית

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה