פינת החי בקיבוץ בית גוברין

$(function(){setImageBanner('d68c6add-69b1-4e19-9d8a-a43a6a9654b9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בקיבוץ בית גוברין הוקמה בעבר פינת חי שהתפתחה בשנים האחרונות למתחם שוקק חיים ולמוקד פעילות קהילתית - חינוכית.

הפינה מתופעלת בהתנדבות מלאה ע"י צוות מתנדבים רבים מהקהילה – צוות נאמני פינת החי, "סיירת" ילדים פעילים, ילדים מהחינוך החברתי, חניכי המכינה הקדם צבאית ומשפחות רבות המגיעות למקום.

המתנדבים מאכילים את החיות ומתחזקים את המקום תוך שיתוף פעולה מקסים של ותיקים וצעירים, העובדים יחדיו ואף מקיימים במקום פעילויות קהילתיות שונות.

קרדיט צילום: תרצה רגב הראל

לאחרונה הוקם בפינה מתחם חדש - "חאן ציפורים" -  פרויקט להשבת ציפורים מקומיות למרחב הכפרי. במסגרת המתחם החדש נבנו בסיוע מועצה אזורית יואב בריכת מים (בסיוע כספי של המועצה), תיבות קינון ונשתלה צמחיה מקומית.

תיבות הקינון הוקמו ביום פעילות מרוכז, בסיוע קק"ל, בו לקחו חלק כל ילדי החינוך החברתי מבית הספר היסודי, אשר נעזרו בילדי התיכון.

קרדיט צילום: תרצה רגב הראל

הקיבוץ רואה בהפעלת פנית החי ובפעילות במקום ערך קהילתי, חינוכי ואקולוגי חשוב מאוד לצעירים, לוותיקים ולכלל הקהילה. בנוסף לפעילות הקהילתית המתקיימת במקום, הקיבוץ מארח בהתנדבות עמותות שונות כגון: עמותת עור"ק, "יוצאות לאור" ועוד לפעילויות ערכיות, זאת בשל ההבנה כי השהייה לצד בעלי חיים והטיפול בהם יכולים לסייע בהעצמה ובריפוי.

טלי לוי רהב, אמא של יעל בוגרת כיתה ב' מספרת כי יעל לא יכולה לחכות לימי שלישי, אפילו בימי החופשה, מכיוון שהיא לוקחת חלק יחד עם עוד חברים בכיתות ב'-ה', ב״סיירת פינת החי״, בהובלתה של תרצה הראל. במסגרת הסיירת הילדים מגיעים לפינת החי, מתיידדים עם בעלי החיים, לומדים להכיר אותם, לדעת כיצד מתאים לשחק איתם באופן שלא יבהיל אותם, מאכילים, מנקים, ומקנחים בתה ועוגיות.

קרדיט צילום: תרצה רגב הראל

הילדים עדים ומתוודעים לכל ההיבטים של מחזור החיים, לומדים לדאוג לבעלי החיים ולהיות רגישים לצרכיהם, לומדים לעבוד יחד בצוות כמובן מרוויחים את הקשר והחיבור שאין לו תחליף עם בעלי החיים וכך נבנה גם דור חדש של מתנדבים.

הילדים נהנים לארח גם קבוצות של מבקרים בפינת החי, מכירים להם את בעלי החיים ומספרים להם על אופן הטיפול בהם. לאורך השנה, לקחו חלק בפעילות גם חניכי מכינת מיתרים - לכיש, השוכנת בקיבוץ וכך הפרויקט המקסים יוצר חיבור חוצה מגזרים ושכבות גיל.

 

קרדיט צילום: תרצה רגב הראל

                                                                                               

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה