פרויקט חדש במועצה האזורית יואב "קהילה ערה"

$(function(){setImageBanner('474c23b5-49ab-4e1f-956c-db5b12edfe55','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ביום רביעי התקיים בבית גילאור ערב מיוחד בו נחשף השלב הבא בפרויקט המיוחד "קהילה ערה" בהשתתפות מ"מ ראש המועצה עופר סלע, מנהלי קהילה, מנהלי חינוך, ועדות חינוך, רפרנטים ביישובים, בעלי תפקדים ובעלי עניין במועצה האזורית יואב.

במהלך האירוע הוצגה התפיסה של "קהילה ערה", תמונת המצב ביואב, כיצד בעלי התפקידים בקהילה קשורים לנושא ומה ניתן לעשות עכשיו לשיפור המצב. זו תוכנית בשיתוף להב"ה ומח' הילדים והנוער אשר מכשירה ומלווה צוותים מובילים ביישובי המועצה להפעלת תושבים מתנדבים והרחבת ארגז הכלים ליצירת מרחב בטוח, שפה משותפת ושיתופי פעולה למניעה.

מנהלת הרשות לביטחון קהילתי חן רוזן ציינה כי: "את התהליך המועצתי התחלנו לפני שנתיים כשהמוטיבציה הבסיסית הייתה הגנה על הנוער והתמודדות עם התנהגויות סיכון. אבל כבר אז בחרנו בתהליך שאמור לתת מענה הרבה יותר רחב".

במהלך התהליך ממפים סוגיות מטרידות, מזהים את המנגנונים הקיימים ומגייסים את הקהילה לטובת ההתמודדות, מעירים את התושבים וקוראים להם להיות פעילים, יחד, כקהילה כדי לשפר דברים ולהרגיש שייכות.

בין השאר נבחנת השאלה איך נותנים לכולם מענה בקהילה, מה עושים עם התנהגויות פוגעניות, איך מגבשים את ההורים לעבוד יחד ולא ליצור סכסוכים סביב מה שקורה בין הילדים, איך הנוער יתרום לקהילה. אז נעבוד עם ההורים והחינוך, ומנהלת היישוב והביטחון.

תמונות באדיבות המועצה.

בין הפעולות אשר יבוצעו במסגרת התהליך ניתן לציין:

  • הקמת וליווי צוות היגוי אשר יורכב ממתנדבים שהדבר בוער בהם. זה לא אומר שהם עושים את כל העבודה אלא מבנים את התהליך, מביאים אותו אל הקהילה, מהווים רוח גבית לעשייה ומזהים כל פעם את הצעד הבא המתבקש.
  • ערים ונוכחים - גוף מתנדבים שמייצר נוכחות מבוגרת בשעות ומרחבי הבילוי של בני הנוער.
  • הורים מובילים - ההדרכות מותאמות לקבוצה ומטרותיה ומשלבות ידע תיאורטי ומודלים עם תרגום לכאן ועכשיו של המשתתפים וחיבור לתהליך הקהילתי.
  • ערים ומדברים - לא פעם דברים לא קורים כי אנשים פשוט לא יודעים עליהם, לא מבינים אותם או לא מזהים את הקשר שלהם לדבר. דברור נכון הוא קריטי לכל תהליך ולכל שינוי.
  • הכשרות לצוותי חינוך - הצוות החינוכי הוא חלק מהותי מהזהות של היישוב. לכן, כל תהליך קהילתי נכון שיכלול את הצוות וירתום את עבודתו והמשאבים שלו לטובתו.

התוכנית הינה תוצאה של שיתופי פעולה בין המחלקות השונות במועצה: הרשות לביטחון קהילתי יחד עם  מח' ילדים ונוער, מח' יישובים, מח' רווחה, מח' חינוך ובין יישובי המועצה ובעלי תפקידים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה