פרויקט חדש ומרגש בבית ספר צפית-כדורגל כיסאות גלגלים

$(function(){setImageBanner('14d3a567-1dfc-44f8-b4c8-f43ca82ff521','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

משהו חדש ומרגש קורם עור וגידים השנה בצפית! כחלק מפעילות שכבת ט' במסגרת מעגלי ההובלה מתקדמים בבית הספר בהקמת ענף הפארארגל (כדורגל כיסאות גלגלים).
זהו פרויקט חדש ומרגש שמתחיל השנה לתפוס תאוצה בבית הספר יחד עם המורות לחינוך גופני גיטה וסילביה ושיתוף פעולה של מחלקת הספורט במועצה, זיו לב מייסד הפרארגרוטראלי וכמובן הבית לעשיינות בבית הספר.

אחד מענפי הספורט הפאראולימפי הוא כדורגל בכיסאות גלגלים (PowerSoccer באנגלית). בישראל אין קבוצה או נבחרת אשר משתתפת בענף זה. המשחק דומה לכדורגל שבו שתי קבוצות שמטרתן להבקיע שער לקבוצה השנייה. בכל קבוצה יש כ-5 שחקנים על המגרש אשר נמצאים בכיסא גלגלים ממונע ולו מחובר מתקן מיוחד שנועד "לבעוט בכדור".

באדיבות המועצה

עידו שושני מצפית ציין כי: "אנו מאמינים שהקמת נבחרת ויצירת כסאות כאלו ימשיכו את החיבור בין הבית לעשיינות לבין עמותת הפאראגרוטראלי. ובכך יחזקו את החיבור של חניכי/ות בית הספר לקהילת הצרכים המיוחדים. דרך חיבור זה אנו מייצרים שותפות אמיתית בין הקהילות. שותפות של שוויון שבא לידי ביטוי במשחק משותף, נבחרת משותפת ועשייה משותפת".

עד כה נבנו כ-5 כסאות תוצרת עצמית יחד עם זיו לב מקיבוץ גת הוקם צוות שמתקן ודואג לתפעול של הכיסאות. החניכים מתאמנים ולומדים כיצד משחקים את המשחק מתוך כוונה לשלב כמה שיותר מהר ילדים וילדות מיוחדים ומיוחדות בפעילות בהבנה שככל שישולבו כוחות, מחיצות ההפרדה ייעלמו אט אט.

לאחרונה נסעו החניכים לקבל השראה וללמוד על ספורט הנכים, דרך מפגש במרכז "ספיבק" של עמותת "אילן" ברמת גן וקיימו פעילות בדגש על שיווין בספורט ויחס אנושי לבעלי צרכים מיוחדים.

באדיבות המועצה

יש לציין כי בבית לעשיינות בצפית פועלת כבר מזה מספר שנים הפַּאראגְרוּטָראַלִי - קבוצה לבניית מכוניות עבור ילדים בעלי מגבלה.

הפַּאראגְרוּטָראַלִי הינה יוזמה המאפשרת "לכל אחד חווית נהיגה". הפרויקט נותן מקום לילדים מוגבלים בתנועה אשר אינם בעלי יכולת להנות מ"נהיגה" (מגרשי קרטינג אינם מותאמים). הפרויקט מאפשר להם להיות שווי ערך ושותפים בהכנת כלי רכב המתאים עבורם, ונהיגה בו יחד עם ילדים/ות אחרים/ות.

הקבוצה קיימת בבית הספר כבר 3 שנים. במהלכן נבנו 2 מכוניות ויחד עם העמותה נערכים מפגשים חודשיים של נהיגה וגיבוש. בכל מפגש אנו מתקיימת היכרות קצרה במטרה לחבר ולקשר בין חניכי צפית לבין החניכים בעלי הצרכים המיוחדים. פעמיים בשנה אנו בית הספר לוקח חלק במירוצי הפאראגרוטראלי שם הם נפגשים עם צוותים מכל הארץ ועם עוד משפחות וילדים.

באדיבות המועצה

הבית לעשיינות קיבל את שמו מתנועת ה"מייקינג" (making) ההולכת ורווחת בעולם, ובתוך כך גם בתכניות לימוד חדשניות. המייקרים הם בעלי המלאכה המודרניים, ומוגדרים כאנשים סקרנים, יצירתיים ובעלי מוח חוקר, שאוהבים לעשות דברים בעצמם, תוך שימוש בידע אישי, בשיתוף ידע וביוזמה.

בית ספר צפית במועצה האזורית יואב רואה עצמו כאחראי על מכלול השלם של כל חניך וחניכה, וכחלק מזה על יצירת תחושת שייכות, חיבור רגשי ותחושת מסוגלות שתוביל להנעה פנימית של תהליכי למידה, ותאפשר חוויית הצלחה ותחושת הערכה.

באדיבות המועצה

כפועל יוצא מכך תכנית ה'בית לעשיינות'  בצפית מתקיימת במרחבי מלאכה ויצירה, שנוגעת ברבדי התנסות וכישורים מגוונים, שלא באים לידי ביטוי בדרך כלל בשגרה הבית ספרית.

התכנית מיועדת לנערות/ים מחטיבת הביניים, שלאחר מיפוי של הצוות החינוכי נראה שיש צורך בחיזוק השייכות וחיבור באמצעות מאפיינים נוספים לבית הספר.  החיבור מביא לתחושת מסוגלות ולהנעה פנימית הן במרחב בית הספר והן במישורים נוספים אישיים.

במסגרת התכנית נפגשים החניכים יחד עם קבוצת חניכות/ים מחטיבת הביניים בהנחיית מורה פעם בשבוע ביום ושעה קבועים.

 

באדיבות המועצה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה