פרויקט שילוט אתרים היסטוריים במועצה האזורית יואב

$(function(){setImageBanner('bb870036-d8e6-4472-aa46-23f148e3f572','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

המועצה לשימור אתרים והמועצה האזורית יואב השלימו בימים אלה פרויקט מיוחד של שילוט 19 אתרים היסטוריים ביישובי המועצה. טקס מיוחד לציון השלמת הפרויקט נערך ביום חמישי 22.6, בסמוך למבנה הסילו בקיבוץ רבדים בהשתתפות ראש המועצה האזורית יואב, נתי לרנר, מנכ"ל המועצה לשימור אתרים, עמרי שלמון, ח"כ וראש מועצה אזורית יואב לשעבר, ד"ר מטי צרפתי הרכבי, ותיקי היישוב, ילדי הגנים ואורחים נוספים.

האתרים שהוכרו רשמית כאתרים לשימור, ושבהם הוצבו שלטי ההסבר הכחולים על ידי יחידת השילוט של המועצה לשימור אתרים, אותרו במסגרת סקר היסטורי שערכו המועצה האזורית יואב והמועצה לשימור אתרים. השלטים הוצבו בכל יישובי יואב ביוזמתה של ראשת המועצה לשעבר, ח"כ ד"ר מטי צרפתי הרכבי, במסגרת חגיגות 70 שנה להקמת המועצה האזורית יואב.

 התמונות באדיבות המועצה

בין האתרים ששולטו ניתן למצוא את בית הספר הראשון במושב סגולה, שבסיוע המועצה לשימור אתרים עובר בימים אלה שימור מלא ויהפוך בקרוב למרכז קהילתי חדש ובו ספרייה, מועדון ותיקים ועוד.

צריף בית הספר הוקם בתחילת שנות ה-50' על ידי מייסדי המושב, והוא הצריף המקורי האחרון שנותר על תילו. במשך השנים הוסב השימוש בו לטובת בית כנסת, עד שבשנות ה-80' נבנה בסמוך לו בית כנסת חדש. שלט נוסף הוצב בבית המשאבות ההיסטורי במושב נחלה, שנבנה זמן מה לאחר הקמת המושב, והמים שנשאבו ממנו שימשו את התושבים לשימוש אישי ולצרכי החקלאות. כמו כן הותקנו שלטים במבנה המקלחות הציבוריות בבית ניר, במחלבה בכפר הרי"ף, במבנה הספרייה בקדמה, במגדל המים ברבדים ועוד.

 התמונות באדיבות המועצה

ראש המועצה האזורית יואב, נתי לרנר: "אני שמח לחנוך את הפרויקט החשוב, שמספר את הסיפור ההיסטורי ונותן כבוד למורשת המקום והיישובים במועצה. השלטים מספרים את סיפורם האדריכלי, ההיסטורי ומורשתם של המבנים והאתרים ההיסטוריים, ומציגים את אירועי התקופה הקשורים למבנה לאתר.

השילוט מעשיר את המרחב הציבורי, מחבר את התושבים ובעיקר את הדור הצעיר למקום, דרך הסיפור ההיסטורי המקומי ושימור רוח המקום. אני רוצה להודות לח"כ ד"ר מטי צרפתי הרכבי על היוזמה והרוח החיה של הפרויקט, למועצה לשימור אתרים, לכל מי שתרם וסייע וכמובן לקהילת רבדים שמארחת אותנו היום".

 התמונות באדיבות המועצה.

חה"כ ד"ר מטי צרפתי הרכבי: המוא"ז יואב התברכה בהרבה אתרי מורשת ובהיסטוריה מרשימה. כראש מועצה, בחרתי לעמוד בראש ועדת שימור אתרים, על מנת לוודא שגם הדורות הבאים יכירו ויוקירו את המורשת שלנו. הובלתי סקר שימור בשטחי ויישובי המועצה ולאחרונה במסגרת חגיגות ה-70 למועצה - ביצענו את פרויקט השלטים הכחולים. אני מודה למועצה לשימור אתרים על הדיאלוג הפורה, על שיתוף הפעולה והמחויבות בפרויקט זה ובנוספים.

 

מריה מצרפי, מנהלת מחוז דרום במועצה לשימור אתרים: "פרויקט שילוט עשרות אתרי מורשת במקביל דרש עבודה מאומצת ומשותפת של המועצה לשימור אתרים והמועצה האזורית יואב, כולל עובדי המועצה, מנהלי הקהילות והציבור, ארכיונאים שהעבירו תמונות וכמובן תושבים ותיקים שנרתמו לפרויקט ושיתפו מידע רב וחשוב על האתרים ההיסטוריים. תודה לח"כ ד"ר מטי צרפתי הרכבי, שכראשת המועצה האזורית הגתה את הרעיון ורתמה אותנו לתוכו, ולכל אנשי המועצה לשימור אתרים והמועצה האזורית יואב שתרמו להשלמת הפרויקט".

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה