שגית איפרגן נבחרה כמנהלת חדשה לביה"ס נופים במועצה באר טוביה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('4c9522bb-8ab5-47ea-abc9-eb91f608de97','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26435,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4c9522bb-8ab5-47ea-abc9-eb91f608de97','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26435,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

שגית איפרגן, סגנית מנהלת בית הספר נופים, נבחרה לתפקיד המנהלת. "שנת הלימודים בזמן הקורונה מזמנת לנו אנשי החינוך להביט באומץ אל מול האתגרים והאילוצים המתרחשים לנגד עיננו, אני מאמינה ששנה זו תוביל מפתח לשינוי", אמרה השבוע

שגית איפרגן

שגית, ילידת מושב חצב, כיום מתגוררת בגן יבנה, היא בוגרת תואר ראשון בחינוך ותואר שני ביעוץ חינוכי ובוגרת קורס מנהלים של אבני ראשה.  במהלך 21 שנותיה במשרד החינוך לימדה בשני בתי ספר: בית ספר "רננים" באשדוד ובית ספר "נופים" במועצה האזורית באר טוביה. כאשת חינוך, כיהנה בתפקידים רבים ומגוונים, ביניהם סגנית מנהלת בית ספר "נופים", מחנכת שכבות ג'-ו', רכזת שכבות, רכזת חברתית ומובילת תו-איכות. כעת, לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"א, היא נבחרה לתפקיד מנהלת "נופים".

שגית, איך את רואה את שנת הלימודים החדשה בצל הקורונה ?

"שנת הלימודים בזמן הקורונה מזמנת לנו אנשי החינוך להביט באומץ אל מול האתגרים והאילוצים המתרחשים לנגד עיננו, אני מאמינה ששנה זו תוביל מפתח לשינוי. נדרשת חשיבה יצירתית, גמישות מחשבתית וכן פתרונות מסוג 'חשיבה המצאתית'.  אני מאמינה בצוות החינוכי שיידע להוביל למידה משולבת הכוללת בתוכה פן לימודי המכיל שגרת הוראה המשמרות תחושת שייכות ופיתוח לומד עצמאי. אל מול אלו, חשובה בעיניי רווחת הילדים ועל כן הדגש בתקופה בה הילדים שלנו מתנסים פחות בהתמודדות אותנטית – חברתית היא פיתוח מרחב רגשי חברתי בלתי אמצעי עם קבוצת השווים. זמן משותף על רצף הלמידה צריך למקסם בתוכו פעילויות רגשיות חברתיות המזמנות התנסויות, פיתוח מיומנויות וחוויות".

 

מהם שלושת הנושאים שאת מסמנת לעשות בהם ייעול במסגרת החינוכית ?

"ראשית, אחד המעגלים החשובים בבית הספר הוא קהילת המורים. בבית הספר קיים צוות מורים מוביל ומקצועי. הצוות שלנו הוא קהילה לומדת ומתפתחת. הדגש השנה הוא גיבוש והעצמת הצוות החינוכי וחיזוק תחושת הערבות ההדדית, מתוך הבנה כי התפתחות הפרט תלויה בקבוצה וכי השלם גדול מסך חלקיו".

"שנית, בית הספר הוא נוף כפרי ויש בו מרחבים רבים המזמנים פיתוח סביבות למידה ייחודיות, המאפשרות למידה גמישה וחקרנית, כזו המפתחת חשיבה יצירתית ומאפשרת לילדים עצמאות מחשבתית ורגשית, פיתוח אחריות אישית וסקרנות, תוך התנסות מתמדת בבחירה". 

 

בנוסף, ציינה המנהלת, "בית הספר רואה בהורי התלמידים שותפים פעילים בעשייה החינוכית והערכית בבית הספר, ומעודד שותפויות בין כל באי בית הספר, תוך שילוב הקהילה בעשייה החינוכית השוטפת מתוך שאיפה לייצר אקלים חינוכי מיטבי ולהעמיק ולחזק את תחושת השייכות".

 

מה המוטו שלך כמנהלת ?

"זכות היא ואף אתגר להיות חבר בצוות, זכות שיש לכבדה ואתגר שיש ללומדו" (משל אווזים, מקור לא ידוע) כלומר, לכל אדם הזכות ללמוד בקבוצה כחלק מהתפתחותו האישית, להתפתח ולקדם את הקבוצה מתוך ייחודיותו האישית והפוטנציאל הטמון בו, בשימת דגש  על ערכים של כבוד, נתינה, קבלת האחר ועזרה הדדית. על כן, תכלית החינוך בעיניי היא לייצר משמעות. אנחנו שייכים להמון קהילות, אבל המקום שבו אנחנו מרגישים משמעותיים, שם אנחנו נמצא את עצמנו פועלים, מתקיימים בו ויוצרים זהות ייחודית".

 

ראש המועצה האזורית באר טוביה, קובי אביבי: "אני מאחל לשגית ולתלמידיה שנת לימודים מוצלחת ופוריה. מנהלת מחלקת החינוך ואנוכי נעשה ככל שיידרש על מנת להבטיח את המשך הצלחת בית הספר ואת הצלחתה של שגית".

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה