שוב ביחד: כפר סילבר מאחדים את תלמידי בית חינוך שער הנגב לאחר המלחמה

$(function(){setImageBanner('a91e5103-86e2-47b7-81d6-9c348c2fdbeb','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לאחר מלחמה קשה שגרמה לפיזור תלמידי בית חינוך שער הנגב ברחבי הארץ, נחנכה אתמול מסגרת חדשה של פנימייה שתאפשר ל-50 מתלמידי שכבת י"ב לחזור ולחיות יחד עם חבריהם.

משרד החינוך

המלחמה הטילה צל כבד על קהילת בית הספר. רבים מהתלמידים איבדו קרובים וחברים, נאלצו לעזוב את בתיהם ולעבור למקומות זרים, והתמודדו עם ניתוק ממושך מהשגרה המוכרת.

הפנימייה החדשה, שהוקמה בכפר הנוער סילבר, נועדה לספק לתלמידים מסגרת תומכת וחמה שתאפשר להם להתאושש מהטראומה שחוו, לחזור לשגרה לימודית ולחזק את הקשרים החברתיים שנפגעו.


בטקס חנוכת הפנימייה נכחו שר החינוך, יואב קיש, מ"מ ראש מועצה אזורית שער הנגב, יוסי קרן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער, אילנה נולמן ומנהל כפר הנוער סילבר, עמוס גופר, שחברו יחד לטובת פתיחת מסגרת פנימייתית וחינוכית עבור התלמידים.

בית הספר האזורי "שער הנגב" איבד במתקפת הטרור הרצחנית בשביעי באוקטובר תלמיד, שתי מורות ובוגרים רבים - התלמיד תומר ערבה אליעז ז"ל, והמורות טובה גורן ומירה שטהל ז"ל. שתיים מתלמידות מבית הספר נחטפו ושבו (דפנה אלייקים ואגם גולדשטיין), ועשרות מתלמידי ומורי בית הספר הצטרפו למעגל השכול. לאחרונה, עם חזרת חלק מהתושבים לבתיהם, תלמידי י"ב החלו ללמוד במכללת ספיר יחד עם צוותי החינוך שלהם. כ-50 מתלמידי השכבה אינם יכולים לשוב לבתיהם, ועבורם נפתחה מסגרת פנימייה בכפר הנוער סילבר.


שר החינוך, יואב קיש: "פתיחת הפנימייה היא רגע מרגש לא רק עבור התלמידים והתלמידות, אלא עבור כולנו, כיוון שהיא מסמלת את העוצמה שלנו כעם וכקהילה, ונותנת ביטוי מוחשי ליכולת לקחת את גורלנו בידינו, לקום על הרגליים ולהתאחד מחדש"

.
יוסי קרן, מ"מ ראש המועצה האזורית שער הנגב: "הנוער שלנו הם דור התקומה של שער הנגב. הם יבנו את הקהילות מחדש ויהפכו את שער הנגב להיות שוב המקום הכי טוב בעולם.


העובדה שהם בחרו והתעקשו לסיים את הלימודים יחד, למרות האובדן הגדול ולמרות שהם מפונים ומפוזרים בכל הארץ, מלמדת יותר מהכל על החוסן הקהילתי שלנו ועל הבגרות המרשימה שמפגינים הנוער הנהדר שלנו. אני מודה למשרד החינוך על התמיכה, לאדם ואדמה על השותפות, להורי התלמידים על האמון ולכל התלמידות והתלמידים. אתם הגאווה שלנו".


אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי  ועליית הנוער: "אנו גאים בתלמידים, שידעו לומר לנו בדיוק מה הם צריכים - לסיים יחד את השנה האחרונה שלהם בבית הספר, שנה שהתנפצה לרסיסים בשביעי באוקטובר.
הפנימייה בכפר סילבר, תהווה עבורם בית זמני, עוטף ואוהב של יחד מעצים ומשמעותי בחזרה אל עצמם, אל חוסנם ולקראת סיום פרק כל-כך חשוב במסע שלהם אל הבגרות".
עמוס גופר, מנכ"ל כפר הנוער סילבר: "אנו רואים חשיבות עליונה וזכות גדולה לארח את התלמידים מעוטף עזה. כל קהילת כפר סילבר נרגשת ומקבלת אתכם בזרועות פתוחות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה