שורה של פיתוחים חדשים ב"אקו-תון" שער הנגב

$(function(){setImageBanner('5a939fb3-8d2c-4254-b9c0-000780ceb7cc','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

תמיד רציתם לדעת איך לייצר מזרן שמתאים עצמו לגב שלנו בעזרת אפליקציה? או איך לצנן שרתי מחשב חמים ולייצר חשמל נקי? ה"אקו-תון" של הנגב התקיים בשבוע שעבר וממנו יצאו שלל פתרונות טכנולוגיים חדשים שיסייעו למפעלי הדרום

בשבוע שעבר התקיים במרכז היזמות במכללת ספיר ה"אקו-תון" שעסק בקידום חדשנות וקיימות בייצור. ליזמים ולסטודנטים שנטלו חלק בהאקתון הוצגו בעיות ואתגרים שעימם מתמודדים כמה ממפעלי התעשייה הגדולים בשער הנגב ובנגב המערבי בכלל. מנטורים ומומחים מכל הארץ נטלו חלק בייעוץ לקבוצות החשיבה בהקאתון שהחל לפני מספר שבועות במתכונת של "זום" והפך בסוף השבוע שעבר למיפגש פיזי שהוגבל לבעלי "תו ירוק". צוותי החשיבה ישבו בקבוצות של סיעור מוחות במשך 24 שעות ברציפות חיפשו ומצאו פתרונות טכנולוגיים לבעיות שהעלו נציגי המפעלים.

חברת זותאקור משער הנגב היא הזוכה הגדולה בהקאתון תעשייה מקיימת, פרי שיתוף פעולה של איגוד התעשייה הקיבוצית, מועצת שער הנגב, מכללת ספיר ומרכז היזמות EXLAB, אשכול נגב מערבי וחממת החדשנות SOUTHUP שער הנגב. החברה, אשר עוסקת בפתרונות קירור לשרתים, הציגה מתקן שמפיק חשמל מהמים החמים שנוצרים בתהליך קירור השרתים, באופן שלא יוצר זיהומים או פגיעה בסביבה וגם חוסך מיליוני שקלים בשנה.

קרדיט צילום ניר שמול

אתגרים נוספים שעלו בהקאתון - חברת המזרנים "פולירון" מקיבוץ זיקים זכתה במקום השני בתחרות באמצעות פיתוח שמאפשר לייצר מזרן שיתאים את עצמו לבעיות והעדפות הגב של כל מי ששוכב עליו. הפתרון שמצאו החוקרים שעבדו יחד עם מנכ"ל מפעל "פולירון" קובי פודה - הוא לא פחות ממרתק. אפליקציה פשוטה שבעזרתה יוכל כל אדם לשנות את רמת הקושי של המזרן כשהוא שוכב עליו ו"קובע" למזרן היכן בדיוק להפגין קושי או רכות לפי מבוקשו של השוכב עליו.

מנכ"ל "פולירון" קובי פודה אמר כי בעידן הפוסט קורונה, כאשר רבים מזמינים מזרנים באמצעים דיגיטליים בלי לבקר בחנות, היכולת לקבל הביתה מזרן מותאם אישית לגב פותח בפני החברה אפשרויות עצומות ברמה הגלובלית עם רעיון מנצח, מעשי שלא קיים כרגע בשוק.

מפעל "כפרית" שמייצר מוצרי פלסטיק ביקש מענה לסוגיה מה לעשות עם אלפי טונות של שאריות פלסטיק שלא ניתן למחזר או למצוא להם שימוש סביר וכדאי. הפתרון שהוצג וזכה במקום השלישי בתחרות התמקד בהפחתה במקור, החזרת חלק מתוצרי הלוואי לתהליך הייצור ועיבוד של השאריות שיוצאות באופן שניתן יהיה לשווקה לשימושים שונים.

דפוס בארי הציג אתגר לניצול נכון יותר של כמויות עצומות של מידע שקיימות במחשבי בית הדפוס ואשר יכולים להוות מידע רב ערך לחברות אחרות בישראל ואולי גם בעולם. גם חברת "נתיבי ישראל" ביקשה רעיון כיצד להזהיר ולעדכן הנוסעים בכבישי ישראל מראש ובזמן אמת על שיטפונות או סכנות בהמשך הדרך, דבר שיכול להציל חיים ולשפר איכות הנסיעה בכבישי הארץ. חברת שטראוס הציגה אתגר לאריזות חטיפים מתכלות בקו אריזה חם.

ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין בירך את היזמים ואת החברות שהשתתפו ואמר כי ההאקתון מצטרף למהלך נרחב של קידום תחום החדשנות והקיימות בשער הנגב. בין היתר באמצעות 24 הסטארטאפים שפועלים כיום ממרכז SOUTHUP במועצה נותנים מענה למפעלי התעשייה ולחקלאים במרחב ומאפשרים ליצור איכות חיים יחד עם מקומות תעסוקה חדשים ואיכותיים.

אופיר הדגיש כי ההקאתון והרעיונות המרגשים שהועלו בו משתלבים במגמה של המועצה לקדם חדשנות בעולם של קיימות. עוד בירכו את היזמים מרים דרוק, מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית,  ופרופ' ניר קידר המישנה לנשיא מכללת "ספיר". עוד השתתפו בהאקתון - מיכל צורן ורפי נבו מאיגוד התעשייה הקיבוצית ושגית פלטין יפרח יחד עם צוות exlab ממכלת ספיר. נותני החסות להאקתון - בנק מזרחי טפחות וחברת "אהבה". חברת ""SPARK הפיקה אותו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה