שיפור במי הקולחין במט"ש תימורים

$(function(){setImageBanner('daa60851-b935-4d8f-b057-68196f3ee1e6','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

המועצה האזורית באר טוביה דיווחה השבוע על שיפור דרמטי באיכות מי הקולחין במט"ש תימורים. המשמעות: חקלאים רבים יוכלו להשקות את השדות במי קולחין ראויים ולחסוך בהוצאות. נציגת החברה שמלווה את המועצה בנושא: "אנחנו עובדים שנים רבות עם עריות ומועצות מעולם לא קרה שמועצה הסיקה מסקנות ופעלה תוך כדי עבודתנו". ראש המועצה קובי אביבי: "מטרתנו לשנת 2021 לשמור על הישגים אלה ולשפר את המערכות הקיימות"

צילום מסך

לפני מספר חודשים, בעקבות ירידה באיכות מי הקולחין במט"ש תימורים, אשר משמשים להשקיית שדות לטובת החקלאות, החליטה המועצה האזורית באר טוביה לטפל בנושא בצורה יסודית. הסיבה היא שאיכות המים הירודה עלולה לגרום למשרד הבריאות לשלול את היתר ההשקיה לחקלאים.

 

לשם כך, המועצה ביקשה למפות, באמצעות חברת "קנדו", את סוגי השפכים שמגיעים אל המכון לטיהור שפכים (מט"ש) תימורים ואפיינה אותם לפי מזהמים, על מנת ללמוד את מקורם.

 

בחודש יולי 2020 התקיימה ישיבת התנעה עם חברת "קנדו" שמטרתה להתחיל פרויקט שיפור השפכים והקולחים במט"ש תימורים וכפועל יוצא מזה לשפר את איכות המים המושבים לשימוש חקלאי מושב תימורים.

 

במהלך העבודה התגלו אירועי זיהום משמעותיים. בעקבות פעולת אכיפה מורכבת, בשיתוף כלל הגורמים, ביניהם המשרד לאיכות הסביבה, רשות המים ופקחי המועצה, נמנע זיהום נוסף והגורמים המזהמים, ביניהם מפעלים, הקפידו יותר לפינוי הפסולת הנוזלית בצורה חוקית.

 

ביום חמישי האחרון התקיימה פגישת עדכון עם ראש מועצה לגבי התקדמות הפרויקט בנוכחות ראש המועצה ונציגי חברת "קנדו", שציינו לטובה את שיתוף הפעולה עם המועצה.

 

נציגת החברה אמרה בפגישת העבודה כי : "מט"ש תימורים נחשב שנים רבות לאחד המט"שים המזוהמים בארץ, תמיד צוין בהקשר שלילי וכמקום שדורש טיפול יסודי. ראינו את העבודה במערכת השפכים שמובילה למט"ש אתגר מקצועי".

 

עוד ציינה כי "בחודשים האחרונים, במהלך העבודה עם המועצה האזורית באר טוביה למדנו רבות, לא האמנו שניתן להגיע לתוצאות בפרק זמן מהיר כל כך. אנחנו עובדים שנים רבות עם עיריות ומועצות מעולם לא קרה שמועצה הסיקה מסקנות ופעלה תוך כדי עבודתנו, הפעילה את כלל המנגנונים ביעילות רבה והגיעה לתוצאות משמעותיות בזמן כל כך קצר. למדנו מכם רבות, אנחנו גאים להיות חלק מהפרויקט".

 

לאחר מספר דיגומים של איכות מי הקולחין, כתבה יו"ר הועד של תימורים, תאיר ויינר, מכתב תודה לראש המועצה: "במועצה הבטיחו תוצאות עד נובמבר, נובמבר הגיע ובהחלט רואים תוצאות למאמץ ושיפור גדול מאוד באיכות הקולחין".

 

סגן ראש המועצה, אודי דניאלי, הסביר כי היקף הפרויקט לפי שעה עומד על 350 אלף שקלים והחברה ממשיכה בפעילותה על מנת לסייע לחקלאים נוספים להשקות את שדותיהם במי קולחין ראויים וטובים יותר וגם זולים יותר על פני מים שפירים. מה גם שהמים נקיים יותר ומאפשר השקיה של מגוון רחב ורווחי יותר של תוצרת חקלאית. שיפור איכות המים במט"ש תימורים חוסך כסף רב לחקלאים ומאפשר השקיה במים מושבים איכותיים.

 

בישיבת העדכון הנחה ראש המועצה להמשיך ולפעול לצמצום המזהמים במערכת הביוב המועצתית. כמו כן הנחה לפעול לשיפור כלל מערכות הביוב במועצה. ראש המועצה קובי אביבי:

"מטרתנו לשנת 2021 לשמור על הישגים ולשפר את המערכות הקיימות, כך שנצמצם את התקלות למינימום". ראש המועצה ציין לשבח את עבודת עובדי המועצה והחברה המייעצת וכן את משרדי הממשלה והרגולטורים שלקחו חלק בפרויקט.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה