שלמה גולני תושב ניר עוז הלך לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה

$(function(){setImageBanner('47a5174f-1d05-4163-8553-c34b603dc3be','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

שלמה גולני, 75, נפטר אחרי מאבק במחלה קשה הוא היה ממקימי גרעין גיל"ת וממייסדי כרם שלום,שלמה גידל דורות של ילדים מתבגרים כמחנך במוסד באהבה ובמסירות הלוויתו תערך בקיבוץ ניר עוז , יושבים שבעה בבית משפ' להבי

שלמה גולני ז"ל

אביהו רונן ספד לו :

הגורל שוב התדפק על דלתנו. שלמה גולני, חברנו, ממקימי גרעין גיל"ת וממייסדי כרם שלום, אינו עוד עימנו.
נזכור אותו כפי שהכרנו אותו אז לפני שנים רבות: שלמה, עם תלתליו הפרועים וחיוכו הנצחי, הנבוך כאילו, תרמיל סיירים על כתפו וסנדליו על רגליו בקיץ לוהט ובחורף גשום. בנו של יונה גולני, הנהג המיתולוגי של בית זרע, ומי שהיה עולה מדי שבת לערש השומר הצעיר, להשקות את השתילים הרכים מסביב מצבת ביתניה עילית. שלמה, שהוביל כמזכיר קיבוץ את המאבק הראשון כנגד ההתנחלות בפתחת רפיח ולא היסס להתעמת חזיתית עם חזן, המנהיג הכריסמטי של ראשית שנות השבעים. שלמה של צוות השלחין המיתולוגי ואנשי התלם הארוך הנושק לאופקים רחוקים. שלמה הנהג הגומע מרחבים וממשיך מסורת אבות. ומעל לכל, שלמה המדריך והמחנך הנצחי. אחת היא אם גרעין השומר הצעיר, או קבוצת תלמידים, או אנשים הזקוקים לתמיכתו כעובד סוציאלי. שלמה תמיד היה שם , מציע את מרכולתו החינוכית לכל דורש, מוכן לכל מטלה שיש בה ולו מקצת שיפור האדם ותיקון העולם.
שלמה, אהבנו אותך מאוד, אבל לא ידענו להיפרד ממך. גם זו היתה כנראה הדרך הקשוחה לעתים של גיל"ת וכרם שלום. לפני 47 שנים כבר יצאת לדרך חדשה, למשפחה חדשה ובנית את עצמך מחדש. בעצם, כמו רבים מאתנו: הרי בחלוף השנים הסתבר כי איש מאתנו לא הירבה שנים בכרם שלום אחריך. כולנו יצאנו לדרכים חדשות. התמונה שלך בווטסאפ מצביעה כי הדרך החדשה הייתה יפה עד מאוד. נשקפים אלינו משם פנים אוהבות של משפחה חמה. ועוד: שלא כמו רובנו גם ידעת לחזור אל הנגב שלנו ולחיות בו עוד שנים ארוכות ויפות. ואם גם לא הצלחנו במרוץ השנים לסגור את הנתק בינינו, הרי נחמת מעט היא כי לנצח תשאר בזכרוננו מתולתל ומחייך.
-
רונית דביר 
שלמה גולני נפרד מהעולם היום.
שלמה היה מחנך שלנו במוסד במשך 4 שנים.
כל כל הרבה משמעות יש לו בחיינו. אדם שהצליח להנחיל בנו ערכים ואהבה.
אני קוראת שוב את הברכה שכתב לנו שנפרדנו בסוף י"ב (לפני 30 שנה) ויודעת שקיבלנו ממנו המון ועוד קצת. ...
שולחת חיבוק פרידה אחרון
היית יחיד ומיוחד מאו
תהיר שני כתבה 
פרידה משלמה גולני.
מעטים האנשים שאתה פוגש בחייך, שמותירים בך חותם עמוק כל כך. תובנות ואמונות שאת חלקן אתה מבין שהפנמת רק שנים לאחר שנטבעו בך. כזה היה שלמה גולני, והתמזל מזלי וכל כך הרבה ניגונים כאלו הוא שתל בי. הנה כמה מהם;
 שלמה, אופטימיסט חסר תקנה, תמיד עודד אותנו להסתכל על חצי הכוס המלאה. בכל התכנסות היה מקפיד למלא כוס מים עד מחצית הגובה ומזכיר לנו להסתכל עליה אם הרגיש שתעינו בדרך
 כשהמצב היה חמור, הוא ידע להרים מעט את הקול ולהבהיר לך ברצינות- אתה מייצר אווירה חומצית. במקרים קשים במיוחד היה טוען גם כי "הנחמדות נשפכת לך מהאזניים". ודי היה במילים האלו כדי להחזיר אותך למסלול.
 ברגעים קרים למדיי היה אומר בעליצות- "תחזרו אחריי: חם בלב". והיום כשאני אומרת זאת לילדים הפרטיים שלי, אני מבינה אותו יותר.
 שלמה לימד אותנו לא לשמור על קשר השתיקה. לא להיות בונצה שתוק. לא להקל ראש כשדגל שחור מתנוסס מעל דבר-מה.
ואולי זה לא מקרי שאדם כמו שלמה, שהאמין כל כך באדם, גם ברוחו, מסתלק מאיתנו בעת הזאת.
כנראה שמתאים לקבור אותך עכשיו בניר עוז; ליד יוני חתיך המוסד, אבא של כרמן המחנכת האהובה שלנו, ועוד רבים רבים ויקרים מפז. באותה חלקת קברים שמסמנת על ציר הזמן את הסתלקות התום, הטוב והתמימות מעולמנו.
נוח על משכבך בשלום, אזכור אותך עליז כמו בתמונה.
חבריי המתויגים, יהיה כיף אם תוסיפו עוד זכרונות ואימרות וקווים לדמותו....
.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה