שר החינוך חנך פנימייה בעין גדי עבור תלמידי יב' של בי"ס 'נופי הבשור' במועצה האזורית אשכול

$(function(){setImageBanner('b30da408-1ec4-492a-89a2-d66f3ac9e69f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

שר החינוך, יואב קיש, חנך היום (ה') פנימייה חדשה בעין גדי, המיועדת לכ-120 תלמידי ותלמידות שכבה יב' מבית הספר 'נופי הבשור' במועצה האזורית אשכול. הפנימייה נפתחה לבקשת התלמידים, המעוניינים לסיים את שנת הלימודים האחרונה במערכת החינוך יחד, עם חבריהם וחברותיהם לשכבה ויחד עם חלק מהצוות החינוכי שליווה אותם לאורך שנות לימודיהם בבית הספר.

בעקבות המלחמה, התפזרו תלמידי השכבה עם משפחותיהם בבתי מלון שונים ברחבי הארץ, למדו במתחמים, בשלוחות ובבתי ספר שונים, בנפרד מחבריהם וחברותיהם לבית הספר ומהקהילה בה גדלו והתחנכו. המגורים המשותפים בפנימייה יאפשרו להם להתחבר מחדש, לתמוך זה בזו, לחיות וללמוד יחד במהלך שנת הלימודים האחרונה שלהם במערכת החינוך.

קרדיט צילום: גדעון שרון, לע"מ

בטקס חנוכת הפנימייה נכחו שר החינוך, יואב קיש, מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני, ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית תמר, ניר ונגר, מנהלת מינהלת אילת, גילה נגר, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער, אילנה נולמן, מייסד שותף "אדם ואדמה" בשומר החדש, און ריפמן, ונציגי הנהגת ההורים הבית ספרית, שכולם חברו יחד בעבודה מהירה ומאומצת להקמת הפנימייה.

קרדיט צילום: גדעון שרון, לע"מ

בית הספר 'נופי הבשור' איבד במהלך מתקפת הטרור הרצחנית שארעה ב-7 באוקטובר תלמידים, מורות, אנשי צוות ובוגרים ולכל קהילת החינוך, צפוי הליך של שיקום והחלמה מהטראומה הקשה. במסגרת הפנימייה התלמידים יקבלו מעטפת הוליסטית חברתית, רגשית ולימודית, ולצורך כך גויסו צוותי חינוך, הדרכה וטיפול יעודיים. התלמידים, שמתמודדים עם אובדן וניתוק ממושך מהבית ומשגרת לימודים יחולקו לקבוצות קטנות של כ-20 תלמידים ולכל קבוצה יוצמד מדריך ועובד סוציאלי. כמו כן, פסיכולוג קליני מומחה ילווה את התלמידים, והם יקבלו מענה רגשי קבוצתי ופרטני, לרבות טיפולים ממוקדי פוסט טראומה. לצד זאת יהנו התלמידים מתכנית לימודים להשלמת תכנית הבגרות ומפעילות העשרה חברתית וערכית, הכוללת: סדנאות, מסעות במדבר, עבודה בחקלאות, התנדבות ותרומה, תכנית הכנה לצה"ל, פעילויות ספורט, מוזיקה, משחק, קדרות, מחול, יוגה ועוד. 

קרדיט צילום: גדעון שרון, לע"מ
 
שר החינוך, יואב קיש: "הקמת הפנימייה היא אירוע עוצמתי, מכונן ומרגש עבור כולנו. אני גאה בכם מאד, תלמידי ותלמידות "נופי הבשור", שבתוך התופת הקשה, האובדן הכבד והטלטלה העזה שחוויתם, החלטתם לקחת את גורלכם בידיכם, לקום מן ההריסות, לשקם את עצמכם, ולחבור יחד חזרה כקבוצה וכקהילה. היוזמה שלכם מעוררת השראה ומפיחה בכולנו תקווה לעתיד טוב יותר.

מרגע שפניתם אליי והעליתם בפניי את הצורך שלכם - היה לי ברור שאעמיד לרשותכם את כל המשאבים כדי לאפשר לכם לממש את רצונכם. אני מתחייב להיות כאן עבורכם ולתמוך בכם לאורך כל הדרך".

קרדיט צילום: גדעון שרון, לע"מ

גדי ירקוני, ראש מועצה אזורית אשכול: "כפר הנוער נולד כיוזמה מבריקה של תלמידי יב שלנו, שמתוך השבר העצום, בחרו בדרך הנכונה ביותר עבורם: לסיים את שנת הלימודים האחרונה שלהם ביחד. המועצה חיבקה את הרעיון ורצה קדימה יחד עם ההורים, משרד החינוך, המינהל לחינוך התיישבותי, מועצת תמר וכל הגורמים, כדי להגשים את החלום. אנו מודים לכל השותפים שהולכים איתנו יד ביד בבניית המענים המותאמים״.

אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער: "אנחנו גאים בתלמידים שלנו, שנוכח הטרגדיה הקשה שעברו, הם ידעו לזקק בדיוק את הצורך שלהם להיות יחד, כמפתח לביסוס החוסן.
מודל החינוך הפנימייתי מהווה פתרון מדוייק ומתאים לבקשתם. הפנימיה מאפשרת לימודים וחיים משותפים כקהילת חינוך, תוך שילוב בין החינוך הפורמאלי לבלתי פורמאלי, לצד בניית חוסן אישי וקבוצתי ומתן מענה לצרכים היחודיים שלהם תחת קורת גג אחת, בליווי צוות רב מקצועי. תודה לשותפים הרבים, לרבות ההורים האמיצים, שנרתמו למשימה חינוכית, חברתית ולאומית זו".

קרדיט צילום: גדעון שרון, לע"מ

ניר ונגר, ראש מועצה אזורית תמר: ״מועצה אזורית תמר ים המלח ממשיכה לחזק את המערכות התומכות ביצירת שיגרת חיים המאפשרת חיים, חינוך, בריאות ותרבות לתושבי הנגב המערבי ככל שיידרש לחיזוק העורף שיאפשר לחזית להמשיך ולעשות את עבודת הקודש במלחמה חשובה של עם ישראל״

און ריפמן, סמנכ״ל ומייסד שותף השומר החדש: ״אנחנו שמחים להתגייס להקצות את התשתיות והמשאבים שלנו ברשת ״אדם ואדמה״ של השומר החדש, כדי להעניק פיתרון חינוכי מיידי שמיטיב עם בני הנוער בעוטף שעברו את הנורא מכל. חלוציות, מצוינות, ציונות והגשמה הם הערכים שמניעים אותנו. אנחנו גאים לקחת חלק במציאת פתרון עבור בני ובנות הנוער שכל מבוקשם הוא להישאר יחדיו. כל הצוותים שלנו רתומים ויעשו הכל כדי לסייע ולהחזיר את התלמידים לשגרה מבורכת״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה