תושבי המועצה אזורית יואב בחגיגות 70 שנה להיווסדה צפו (גלריית ווידאו ותמונות )

$(function(){setImageBanner('c6a6306d-7293-455d-b1b4-1e0f05b65d5c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

2500 תושבים, מילדים ועד ותיקים חגגו חגיגות 70 שנה למועצה האזורית יואב. מתחם אמפיתיאטרון הגן הלאומי בית גוברין לבש, בהפנינג והופעות התושבים כשאת ערב סיים האמן המוכשר עידן רייכל .

האירוע החל בהפנינג משפחות ססגוני שכלל יריד דוכנים של אמנים מקומיים, דוכני מזון ושתייה, הרכבים מוסיקאליים של מרכז המוסיקה של יואב, מופעי קרקס של "קרקס כפרי", דוכן של שותפות ביחד יואב - ליהיי ואלי והפעלות לילדים. הבאים למתחם התרשמו מתערוכה שהוצגה לאורך שביל הגישה ובה תיעוד של ותיקי יואב במסגרת פרויקט "להשאיר חותם ביואב".

באדיבות המועצה האזורית יואב

גולת הכותרת של האירוע הייתה המופע "פתאום קם אדם בבוקר" – מופע קהילתי רב דורי עליו עמלו מאות רקדנים, מוזיקאים, ילדי גן, בני נוער, מבוגרים ושחקנים – כולם מיישובי המועצה. המופע, אותו כתבה וביימה לירון פרנק, המחיש את ההיסטוריה, המורשת, היישובים, הקהילות, התרבות, החקלאות, התעשייה, החינוך, חיי הכפר והטוב שמאפיינים אותנו לאורך השנים כאן במועצה האזורית יואב, זאת באמצעות סיפורו של הילד, שהפך לנער, לאיש ולסבא של כולנו... יואב מאז ועד היום.  המופע שילב מולטימדיה, משחק על הבמה, ריקודים ושירים.  מחיאות הכפיים הסוערות, שנמשכו דקות ארוכות, המחישו את ההנאה והגאווה שחש הקהל מהאירוע המרגש.

בתום המופע הקהילתי עלה לבמה האומן, היוצר והזמר עידן רייכל מלווה בפסנתר ובכך סיכם ערב מושלם של פעם ב- 70 שנה.

באדיבות המועצה האזורית יואב

נשיא המדינה מר יצחק הרצוג וראש הממשלה מר יאיר לפיד שלחו ברכות מצולמות וריגשו את הנוכחים. נשיא המדינה מר יצחק הרצוג ציין בין השאר כי: "יום חגכם הוא גם יום חג של מדינת ישראל, כי כשהמייסדים קמו והחליטו והחלו ללכת, הם עשו זאת נגד כל הסיכויים, הם בנו בית ונטעו עץ באזור יחסית נטוש ומבודד. ישוב הצטרף לישוב והיו למועצה והנה כבר 70 שנה שהחלום היפיפה הזה מתגשם. בניתם ביואב פסיפס של ישובים פורחים וחינוך נהדר, חקלאות וחקרנות אקולוגית מצטיינת ומעוררת גאווה ומרחבי טבע מופלאים ומורשת נהדרת. חג שמח לכם!"

ראש הממשלה מר יאיר לפיד ציין בין השאר כי: "מזל טוב! לא כל יום אתם בני 70. האמת היא שהסיפור של יואב מתחיל עוד קודם, עם הקמת שני יישובי חומה ומגדל בשטח המועצה של היום. והחלוצים שהקימו אותם  עלו על הקרקע בתנאים לא תנאים נגד כל הסיכויים, נחושים להבטיח את תקומת העם היהודי בארצו. רבים מהם נפלו במלחמה על המדינה שבדרך, בהם היה גם איש הפלמ"ח יצחק דובנו, שנהרג בקרב על נגבה, ועל שם הכינוי המבצעי שלו קרויה המועצה. את ההקרבה של מקימי הארץ לא נשכח לעולם, אבל הם בוודאי מביטים עלינו היום מלמעלה בנחת. כמו יואב המקורי וחבריו אתם מוסיפים להגשים את החזון הציוני, ממשיכים להרכיב את הפסיפס הישראלי המיוחד כל כך. אני מאחל לכם, לבנכם, לבנותכם ולעוד דורות רבים של ישראלים, הגשמה ועשייה. יום הולדת שמח!"

 

 מטי צרפתי הרכבי

ראש המועצה האזורית יואב, ד"ר מטי צרפתי הרכבי ציינה בדברי הברכה כי: "בהתרגשות ובגאווה גדולה התכנסנו לאירוע שיא המציין 70 שנים להיווסדה של מועצה אזורית יואב. 70 שנים חיים איכות. תודה לכם, ותיקי המועצה, אתם שהקמתם באהבה את היישובים שלנו, אתם שהייתם שותפים לבנייתה ותקומתה של הפלא הנקרא מדינת ישראל. תודה על שפתחתם עבורנו את ליבכם ואת ביתכם. בזכותכם, המועצה האזורית יואב היא מועצה של יישובים רב דוריים צומחים ומתחדשים, המקיימים חיי קהילה איכותיים. ביואב מגוון אנושי של אנשי אדמה ועבודה, רוח וחברה, חינוך ותרבות, תעשיה, מסחר והייטק."

עוד הוסיפה ראש המועצה כי: "עבורי זה מסע מעצב שלאורכו אבני דרך משמעותיות. אשרי שזכיתי בשותפים נפלאים – עובדי המועצה, תושבים, קהילות, הנהגות מקומיות וחברי מליאה. כל אחת ואחד מכם שותף לחלומות ולדרך בה אנו פועלים למען התושבים, מקימים מערכות חינוך איכותיות, מתפתחים כלכלית, שומרים על החקלאות, הסביבה והמרחב הכפרי, יחד בונים את כל מה שמייחד אותנו כקהילה כאן ביואב. יום הולדת שמח יואב!"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה