תושבי לכיש ואיגוד ערים אשקלון בעתירה לבג"ץ: המדינה חייבת לפעול נגד שריפות הפסולת באיו"ש

$(function(){setImageBanner('a03e670f-6330-4b21-8a86-9ac75f9a1c8c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, המועצה האזורית לכיש וישוביה, הגישו השבוע עתירה לבג"ץ. לטענתם, הם סובלים כבר למעלה מעשור ממטרדי ריח וזיהום אוויר כתוצאה משריפה בלתי חוקית של פסולת אלקטרונית באזור איו"ש. בעתירה שהגישו הם דורשים להוציא צווים שיחייבו את משרדי הממשלה, למנוע הגעה של הפסולת לאיו"ש במטרה למנוע את המשך הזיהום.

בעתירה שהגישו השבוע לבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ דורשים באיגוד ערים ותושבי הישובים להוציא צווים שיחייבו את משרדי הממשלה, ביניהם משרד הביטחון, המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות ומשרד האוצר, להגביר את הפיקוח והאכיפה ולמנוע הגעה של פסולת אלקטרונית משטחי ישראל לאיו"ש במטרה למנוע את המשך שריפת הפסולת המזהמת.

לטענת איגוד ערים, "השריפות האמורות מובילות למפגעי ריח וזיהום אוויר חמורים מהם סובלים התושבים, אשר נאלצים, כמעט מדי יום, להסתגר בבתיהם ולאטום אותם, על מנת להגן על בריאותם. משמעות הדבר היא כי שגרת יומם, איכות חייהם ובריאותם של תושבי היישובים העותרים בלכיש נפגעות ללא היכר כתוצאה מן המציאות העגומה".

בעתירה נטען כי משרדי הממשלה שאמונים על הפיקוח והאכיפה בעניין, "כשלו בהפעלת סמכותם מכוח הדין, והותירו את תושבי הישובים העותרים במציאות בלתי אפשרית, בעודם חשופים למפגעים אלו מזה למעלה מעשור".

את איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, המועצה האזורית לכיש וישוביה, מייצגים בעתירה עו"ד ציפי איסר-איציק ועו"ד טל גרנות ממשרד עוה"ד ליפא מאיר ושות'.

מיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים      קרדיט צילום: ענת קזולה

מיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון: "לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים לקבל התייחסות מספקת מצד משרדי הממשלה, אשר לא הובילו להפסקת המפגעים הסביבתיים החמורים אנו נאלצים לפנות לבג"צ, על מנת שיפסיק את סבלם של תושבי האזור ויחייב את משרדי הממשלה להפעיל את סמכויותיהם ולאכוף את הדין כנדרש"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה