תלמידי אמית באר טוביה לומדים בתכנית חדשנות ברפואה

$(function(){setImageBanner('5e621a7d-7fc8-49eb-9ea3-9d24a796156e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

במסגרת תוכנית אקו רפואה, יצאו תלמידי התוכנית משכבות ט׳ ו י׳ מבית החינוך אמית באר טוביה לסיור לימודי בבית החולים בילינסון בפתח תקווה והצטרפו לניתוח לב.

במסגרת הביקור והפרוייקט של התלמידים השוקדים על פתרון בעיות במסתמי הלב הקיימים, קיבלו התלמידים הרצאה על ניתוחים בכלל מרופא קרדיולוג, תוך דגש על ניתוחי לב בפרט. בהמשך, לבשו התלמידים את בגדי המנתחים, עברו תהליך של סטריליזציה ונכנסו לחדרי הניתוח כדי לצפות בניתוח לב פתוח, ולהמשיך בלמידה. השיעור הלא סטנדרטי, המשיך בזמן הניתוח כאשר התלמידים שאלו שאלות ונענו על ידי הרופא המנתח.

הסיור היחודי נערך לסיכום הלמידה השנה בתכנית אקו-רפואה, תוכנית אקו־סיסטם יחודית שפועלת במספר מצומצם של בתי ספר ברשת אמית ובהם בית הספר אמית באר טוביה.

אקו־סיסטם הוא חיבור של מערכות מחוץ לכותלי בית הספר לקידום התלמיד וללמידה מסוג אחר. נושא היזמות, האקו־סיסטם והשותפויות בחינוך הוא חלק משמעותי בתהליך ההתחדשות הפדגוגית וברשת אמית פועלים להטמיע את הערכים הללו כדי לפרוץ את גבולות בית הספר שכולנו מכירים, ולייצר את קשר לעולם התעשייה, ההייטק, הרפואה והאקדמיה, לחבר ולשתף פעולה בין גורמים שונים מסקטורים ועולמות שונים ולאתגר את התלמידים בבעיות מהעולם האמיתי.

תלמידי אמית באר טוביה

את פרויקט הרפואה והטכנולוגיה לקידום פתרונות בתחום מסתמי הלב, מובילה חברת 'יהונתן מדיקל' העוסקת בפיתוח מכשור רפואי מתקדם. מנכ"ל החברה, ד"ר מיכאל כהן, מומחה בהנדסת מכונות הוא שאמון על הפן הפיתוחי־טכנולוגי וביחד עם מהנדסים מהחברה ורופאים מבתי החולים המובילים, התלמידים שותפים בפרוייקט יזמות מוביל ובוחנים הצעות לשינוי אמיתי בנושא.

התלמיד עילאי ביטון משתף: "התוכנית הייתה שונה, מהנה, מאתגרת ומלמדת. היה מרתק לעקוב אחרי הניתוח בבלינסון. זו למידה שקשה לתאר, אין להשוות אותה ללמידה סטנדרטית".

צחיה אבנברג, המלווה את תלמידי התכנית: "אקו רפואה הינה תוכנית אחרת לחלוטין ממה שהכרנו. היא מאפשרת למידה והתנסויות חוויתיות לתלמידים ברמות מאוד גבוהות - זו תוכנית מחוץ לקופסה המאפשרת למידה מחוץ לקופסה".

תלמידי אמית באר טוביה

אביגדור ויצמן, מנהל בית החינוך: "כחלק מהשאיפה לקידום מצוינות ולהטמעת מיומנויות המאה ה-21, בית הספר בחר בתכנית אקו רפואה כתכנית מובילת חדשנות בפדגוגיה. התכנית מתבססת על התפיסה הבית ספרית המבקשת לפרוץ את גבולות בית הספר כפי שאנו מכירים כיום ולייצר מערכת הקשרים לעולם האמיתי המאפשרת לתלמידים להתנסות בעצמם בתחומי הרפואה והיזמות. אנו גאים מאוד בתלמידים ובתלמידות שלנו המפגינים בגרות ורצינות בתהליך המופלא שהם עוברים בתכנית וזוכים לשבחים רבים על כך".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה