תלמידי אמי"ת ביום מיוחד לזכר טלי חטואל ובנותיה ז"ל

$(function(){setImageBanner('cea65519-16bf-49a5-b0ad-dabdc7e758e3','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

תלמידי אמי"ת ערכו טקס לזכר של טלי חטואל וארבע בנותיה ז"ל, שנרצחו בפיגוע טרור בשנת 2004 בעוטף עזה. הטקס המרגש נערך בחצר בית הוריו של דוד חטואל בעלה של טלי ז"ל ואבי 4 בנותיה, באשדוד

צילום: יהודית וקסמן

בשל מגבלות הקורונה וחוסר האפשרות לערוך אזכרה כבכל שנה, ביקשו הוריה של טלי ז"ל כי בני הנוער שלא יוכלו להגיע לאזכרה, יעשו מעשה טוב לזכרן ולעילוי נשמתן וישלחו להורים הודעה על המעשים הטובים.

המנהיגות הצעירה של רשת אמי"ת בכל הארץ החליטה להתגייס למבצע המרגש, ותלמידים בכל הארץ ערכו פעילות התנדבות עם קשישים, חלוקת מזון למשפחות נצרכות ועוד כשהכול לזכר טלי ובנותיה.

באשדוד, תלמידות מדרשת אמי"ת שהמנהלת שלהן היא אורית קאופמן, האחות של טלי ז"ל, ערכו יחד עם תלמידי ישיבת אמי"ת ותיכון אמי"ת י' ותלמידי המרכז הטכנולוגי אמי"ת באשדוד טקס לזכרה בחצר בית משפחת חטואל באשדוד, שבו לצד חמשת נרות הזיכרון העמידו חמישה שתילים שמבטא את הצמיחה לזכרן.

במקביל, תלמידי אמי"ת טכנולוגי באשקלון הגיעו ביום האזכרה לבית הוריה של טלי, משפחת מלכה, וערכו טקס זיכרון מרגש לזכרה ולזכר ארבע בנותיה. מאות רבות מגיעים מידי שנה לבית העלמין באשקלון לאזכרה לבנות משפחת חטואל שנרצחו באחד מאירועי הטרור האיומים ביותר בתולדות המדינה כשכמעט משפחה שלמה נמחקה מעל האדמה, השבוע לפני 16 שנים.

חן, אחת התלמידות משתפת: "הרגשנו צורך לחזק את הסבא והסבתא שאיבדו את כלתם ואת ארבע הנכדות, כיום במציאות המורכבת של ימי הקורונה, גם אם עברו 16 שנה, אסור לשכוח את הרצח הנורא הזה".

אורית קאופמן, אחותה של טלי ומנהלת מדרשת אמי"ת אשדוד אומרת כי המשפחה התרגשה מההיענות הגדולה למיזם המעשים הטובים וכי מבחינת המשפחה "הזיכרון הטוב והגדול ביותר לטלי ולבנות הוא המעשים הטובים וכל מעשה קטן מרחוק, יהפוך לזיכרון משמעותי ועמוק".

טלי חטואל הי"ד תושבת גוש קטיף, שהייתה בחודש השמיני להריונה, נרצחה בפיגוע ירי יחד עם ארבע בנותיה: הילה (11), הדר (9), רוני (7) ומירב (2) הי"ד בפיגוע שנחרט בלב כלל אזרחי ישראל.

הפיגוע אירע בציר כיסופים, על ידי מחבלים פלסטינים ב-2 במאי 2004, י"א באייר ה'תשס"ד. לאחר הירי הראשוני על הרכב שבו נסעה חטואל עם בנותיה, התקרבו אליו המחבלים וירו על יושביו מטווח קצר, כשהם מוודאים את הריגתן.

האירוע, שסווג על ידי ארגון אמנסטי אינטרנשיונל כפשע נגד האנושות, זעזע את דעת הקהל הישראלית. ממשפחת חטואל נותר רק הבעל, דוד חטואל, מנהל בית ספר ששהה באותה עת באשקלון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה