תלמידי תיכון באר-טוביה קיבלו אות הצטיינות בועידה הבינלאומית TIMEMUN

$(function(){setImageBanner('5aff306b-6a40-4ab2-9728-b0a2bcb0402a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

תלמידי כיתות י"א, י"ב מתיכון באר-טוביה ייצגו את המדינות ארה"ב ואינדונזיה בוועדות שונות של הועידה הבינלאומית היוקרתיתTIMEMUN 2019
בה ביצעו תחקיר מקיף על המדינות אותן ייצגו בוועדות השונות ועל פתרונות יצירתיים וחדשים לבעיות העולמיות

TIMEMUN הן ראשי תיבות של The Israel Middle East Model United Nations  היא וועידת סימולציה של האומות המאוחדות המתקיימת מאז שנת 2000 בבית הספר הבינלאומי האמריקאי באבן יהודה.

ועידת timemun 2019 ארכה 3 ימים, ב- 17-19 בפברואר , ובה השתתפו כ-600 תלמידים מכ-200 בתי ספר מ-14 מדינות שונות תלמידי בינהם תיכון באר טוביה .

כל תלמיד המשתתף בכנס קיבל כבר לפני הגעתו ,את שם המדינה אותה הוא אמור לייצג ובעצם להוות לה שגריר בכנס הtimemun. מדובר ברשימת מדינות מכל העולם. בנוסף לשם המדינה כל תלמיד משתתף בוועדה בנושא מסוים כפי שנקבע עבורו מראש.

בכל וועדה משתתפים כ-30 תלמידים מכל העולם ומכלל המשלחות, כאשר תפקידם הוא לייצג את המדינה אותה קיבלו לייצג. ההועדות עוסקות בנושאים מגוונים החל במסחר ופיתוח, דרך זכויות האדם ואיכות הסביבה וכלה בעימות הפלשתינאי ישראלי.

תלמידי כיתות י"א, י"ב מתיכון באר-טוביה ייצגו את המדינות ארה"ב ואינדונזיה בוועדות שונות. התלמידים, יחד עם המורה המנחה פרי שולמן, החלו להתכונן לכנס כבר בשבוע הראשון של ספטמבר. התלמידים למדו לכתוב פסקאות טיעון, למדו כיצד לנאום באופן רשמי ומעל לכל- ביצעו תחקיר מקיף על המדינות אותן ייצגו בוועדות השונות ועל פתרונות יצירתיים וחדשים לבעיות העולמיות המוצגות בכנס.

טל הבן יהושוע ואמיר ויזל מהמשלחת של תיכון באר-טוביה קיבלו שני אותות הצטיינות על בולטות והצגה טובה של הרעיונות והפתרונות- מתוך סה"כ 14 אותות הצטיינות שחולקו לכלל המשתתפים בכנס timemun 2019.

תלמידי תיכון באר טוביה

פרי שולמן, המורה המנחה את הנציגים אמרה כי :"זו השנה השנייה שאנו משתתפים בוועידת timemun .כולנו היינו מוכנים לגמרי והראינו לכולם איזו קבוצה מצוינת אנחנו. הגענו לכנס מוכנים לדיבייט". שקד רוקח, אחת מנציגות תיכון באר טוביה אמרה כי מדובר בחווית למידה יוצאת דופן- " זה קודם כל משפר את הביטחון העצמי שלי, משפר את האנגלית וגם את היכולות החברתיות כי מכירים שם הרבה תלמידים ממדינות ובעיקר חושף אותנו לבעיות של העולם, שלא תמיד אנחנו מודעים אליהם". אמיר ויזל, אחד מהנציגים שכאמור קיבל אות הצטיינות מוסיף ואומר כי : "הדבר הכי כיף בכנס הוא לפגוש בני נוער מארצות ומתרבויות שונות ולחשוב יחד על פתרונות יצירתיים לבעיות מסובכות".

תיכון באר טוביה

ועידת הtimemun – מאפשרת לתלמידים להתנסות בבעיות פוליטיות גלובאליות, בנושאי מחקר ועימות, בניסוח מסמכי עמדה ובאינטראקציה עם קבוצת השווים להם ממדינות שונות. בנוסף לכך התלמידים מחדדים את כישורי המנהיגות ואת היכולת להתייחס לדילמה מנקודות מבט מגוונות. לא סתם בפתיחת הועידה נושאי הנאומים מזכירים שוב ושוב כי מנהיגי העולם של המחר הם, כנראה, אחדים מן המשתתפים בכנס.

נציגי הכנס מתיכון באר-טוביה: משכבה י"ב : עמית כפיר, עמית ויזל, טל בן יהושוע, אור ידידיה, גיא שבו, יהלי זיגדון.

משכבה י"א שקד רוקח, יועד הרשקוביץ'. ירדן לוי משכבה י' הייתה admin והתמקדה בתקשורת בין הועדות השונות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה