תערוכת יצירות נגד נזקי העישון שיצרו תלמידי תיכון אמית באר טוביה תוצג בכנסת

$(function(){setImageBanner('d023855a-a074-403e-b68e-0baf2eaf9f22','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לקראת היום הבינלאומי למניעת עישון, המצוין ב- 31/5,תלמידי אמית באר טוביה נפגשו עם שר הבריאות משה ארבל והציגו לו את תוצרי הפרויקט שעליו עבדו בחודשים האחרונים בנושא ו העלאת המודעות לסכנה בשימוש בסגיריה אלקטרונית. השר קיבל את בקשתם שתוצג בכנסת. ר

אמית באר טוביה

שת אמית בשיתוף עם פרויקט לאנגאמבישיין, חברת אסטרהזניקה, רופאים, עמותות חולים וחברות אונקוטסט, יצרו תערוכת כרזות וצילומים והשיקו קמפיין ברשת תחת ההאשטאג שואפים_לחיות על מנת העלות את המודעות לסכנה שבעישון בדגש על הסיגריה הראשונה.

יחד עם תלמידים נוספים ברשת אמית החליטו התלמידים במסגרת לימודי הבגרות באזרחות להילחם בתופעת הסיגריה הראשונה תוך התמקדות בסיגריות אלקטרוניות בגילאי בני הנוער.

במסגרת התוכנית למדו התלמידים  על משמעויות העישון ועל הנזקים הקשים שלו בארץ ובעולם, הם סיירו בביה"ח בלינסון והשתתפו בהרצאה של ד"ר מור מוסקוביץ' בנושא והשתתפו במפגשים מרגשים עם חולי סרטן ריאות שעישנו במרבית ימי חייהם והעבירו להם את המסר – לא לגעת בסיגריה הראשונה. בבית הספר גם ערכו סדנאות מיוחדות והפיקו כרזות וסרטונים נגד עישון בכלים דיגיטליים שונים ובעזרת בינה מלאכותית. בשיעורי האזרחות הקדישו התלמידים זמן לחקור את ביצועי רשויות השלטון בנושא החקיקה, האכיפה והענישה על המעשנים במקומות ציבוריים. 

 

במפגש של התלמידים עם שר הבריאות הם הציגו לו  את תוצרי התוכנית וביקשו כי משרדו יקדיש מאמצים גדולים יותר לנושא הגדלת המודעות לסכנות העישון בקרב צעירים. התלמידים ציינו בפני השר ארבל כי  עם השנים יורד הגיל של משתמשי הסיגריה הראשונה.

 

לקראת היום הבינלאומי למניעת עישון,  התלמידים גם יציגו  בוועדת הבריאות בכנסת מגוון חוקים לחברי הכנסת בתחום העישון. "הפגישה עם השר הייתה מרגשת, התלמידים הצליחו להעביר באופן מדהים את חשיבות הפרויקט. במהלך התהליך התלמידים נחשפו למידע חדש ומטלטל. מי ייתן ויהפכו לשליחים בנושא מניעת עישון", סיפרה ענת בן יעקב המורה האחראית על הפרויקט.

 

תותי נאור ראש תחום שותפויות ברשת אמית אומרת כי התוצרים של התלמידים מעוררים השתאות וקשה להישאר אדיש לנושא אחרי צפיה בתערוכה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה