מנהלי הרווחה של יישובי הדרום בביקור באזרבייג'אן

$(function(){setImageBanner('d724e88f-d7bb-4705-8715-9d584a49f8e3','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מנהלי רווחה מהדרום יצאו למשלחת ביקור באזרבייג'אן
המטרה: ללמוד על התרבות של יהודי המקום
בראש המשלחת עומד מעוזיה סגל, מנהל האגף לקהילה ורווחה במועצת חוף אשקלון

משלחת של מנהלי רווחה מרשויות מקומיות בארץ תצא בשבוע הבא לביקור באזרבייג'אן. המשלחת יוצאת בחסות ארגון מנהלי הרווחה בישראל, הפועל מטעם המרכז לשלטון המקומי. הארגון שולח מדי  שנה משלחות לחו"ל כדי  ללמוד על תרבויות, מנהגים ואורח חייהם של יהודים שהתגוררו שם. בשנה שעברה ביקור מנהלי הרווחה באתיופיה כדי להכיר את סביבת חייהם של יהודי אתיופיה וללמוד על אורחות חייהם ומנהגיהם. הביקור נועד לסייע לעובדי הרווחה לשפר את השירות לתושבים בני הקהילה.

 

השנה תבקר משלחת מנהלי הרווחה באזרביג'אן ובראשה יעמוד  מעוזיה סגל, מנהל האגף לקהילה ורווחה במועצת חוף אשקלון, המשמש חבר בהנהלת הארגון ויו"ר מחוז ירושלים והדרום. למשלחת מצטרפים תמר אורבך אבני מאשכול, אבי חליבה ויגאל לוי משדרות, לימור גיגי מאשקלון ורונית זיקרי מקרית גת. כשליש מחברי המשלחת  הם מנהלי רווחה מהדרום. מי שילווה את המשלחת הוא סטס מורדכייב, חבר בעמותת "מדור לדור" של יוצאי הקווקז.

 

" העובדים הסוציאליים ומנהלי הרווחה עוסקים באוכלוסייה שהגיעה ממקומות שונים בעולם", אמר סגל השבוע. " אילו היו  העובדים הסוציאליים מבקרים לפני שנים במקומות שמהם עלו היהודים הם היו יכולים להבין טוב יותר את עומק התרבות ואת הסביבה הטבעית שמשם הגיעו העולים ויש סבירות גבוהה שדרכי הטיפול היו אחרות וכך גם קליטתם בחברה. לכן החליט הארגון שהמשלחות בעתיד יבקרו  במקומות שבהם יוכלו ללמוד ממקור ראשון על המסורות השונות".

 

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, בירך את סגל על הבחירה בו לייצג את המועצה במשלחת ואמר: "שיפור השירות של האגף מתחיל בהיכרות של רקע,  סביבה ותרבות של אדם".

 

מנהל אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית שדרות, אבי חליבה הוסיף: "היציאה לאזרבייג'אן הינה סיור לימודי מקצועי של גורמי הרווחה שקלטו את העלייה מקווקאז ונוסעים להכיר את תרבות ואורח חיי היהודים. אין ספק שמדובר בחוויה מעצימה שתתרום להיכרות אוכלוסיה זו ותסייע לנו רבות בעבודה היומיומית מול תושבינו שעלו ממדינות אלו".

 סגל

 מעוזיה סגל עם שר הרווחה באנגוליה ושגריר ישראל באנגולה, כאשר הדריך סטודנטים ממכללת "ספיר" בנסיעה לשם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה