מועמד חדש לראשות מועצת שער הנגב: אופיר ליבשטיין מכפר עזה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ba671925-76eb-4626-85e9-68135f25d585','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26435,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ba671925-76eb-4626-85e9-68135f25d585','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26435,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

מי שמונה רק לפני חצי שנה לתפקיד מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, החליט להתמודד על התפקיד לאחר הכרזתו של ראש המועצה הנוכחי אלון שוסטר כי לא ימשיך לקדנציה נוספת. אחד הנושאים שברצונו לקדם הוא שילוב נשים בתפקידים בכירים

לאחר רמזים שריחפו בחלל האוויר בשער הנגב, עכשיו זה רשמי: אופיר ליבשטיין (כפר עזה) החליט להתמודד על ראשות המועצה האזורית בבחירות שיתקיימו באוקטובר השנה.

בטוח שהניסיון ינצח. ליבשטיין, צילום: אלבום משפחתי

גם הוא, בדומה לאסיף איזק מאגף הצעירים בתנועה הקיבוצית, עושה זאת מספר חודשים לאחר שהתמנה לתפקיד תנועתי בכיר, מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית.

"אני כבר שלוש שנים וחצי באיגוד התעשייה הקיבוצית כסמנכ"ל וכמנכ"ל", הוא מסביר, "ועד הבחירות יש לי עוד חצי שנה להמשיך ולהוביל את האיגוד בתהליך של יוזמה וחדשנות. עם זאת, אני נטוע ומעורב כבר עשרים שנה במועצה האזורית שער הנגב.

"כשהתמניתי לתפקיד מנכ"ל האיגוד לפני חצי שנה, אלון שוסטר, ראש המועצה הנוכחי, עדיין לא החליט אם הוא מתמודד על כהונה נוספת. ברגע שהוא הודיע שהוא לא מתמודד, זה יצר אצלי מחויבות עזה לאזור ולמקום שאני חי בו ומגדל בו את הילדים שלי".

ליבשטיין (44) נשוי ואב לאביב (17), ניצן (14), עידן (9) ואורי (4). הוא הגיע לכפר עזה בעקבות רעייתו ורד, בת המקום.

"במקור אני ממושב כפר נטר", הוא מספר, "והכרתי את ורד בצבא לפני 25 שנים. היא הייתה מש"קית ת"ש שלי, ובאה אליי לביקור בית בעקבות בקשתי לחופשה חקלאית. מאז אנחנו יחד.

"כבר בתקופת הצבא, כשבאתי לבקר את ורד בקיבוץ, הרגשתי שיש באזור הזה קסם מיוחד והתאהבתי בו. ב־1998 הקמנו את הבית שלנו בכפר עזה, ומאז אני חי בקהילת שער הנגב".

הוא מגדיר את עצמו "יזם בנשמה", שתמיד משלב את העולם החברתי־קהילתי עם העולם העסקי.

את השילוב הזה יישם לפני 13 שנים כשנמנה עם המייסדים של פסטיבל דרום אדום, הממתג את האזור כמקום פורח ומטויל, ולא רק כקו עימות, מקדם את העסקים המקומיים ומחזק את גאוות היחידה של הקהילה בשער הנגב.

תפקיד נוסף שהוא גאה בו הוא היותו יו"ר קיבוץ חולית שעמד על סף פירוק, וכיום קולט משפחות רבות הבונות בו את ביתן ומשגשג מבחינה קהילתית.

גם בקיבוצו כפר עזה הוביל ליבשטיין במשך שנים את צוות הצמיחה הדמוגרפית, שהביא לקבלה לחברות של משפחות חדשות אחרי שנים רבות ללא קליטה.

עוד ברזומה שלו: חבר דירקטוריון כפרית, ראש צוות הפיתוח הכלכלי של כפר עזה, יו"ר תנועת הנוער הבונים דרור, חבר מזכירות התעשייה הקיבוצית, מקדם הקמת חברות הייטק בתנועה הקיבוצית ובשער הנגב, חבר דירקטוריון הקרן הקיימת לישראל, וזה כעשור חבר מליאה והנהלה במועצה האזורית שער הנגב.

מה הייחוד שאתה יכול להביא לתפקיד ראש המועצה?

"אני חושב שהייחוד שלי הוא בעיקר ביכולת ההובלה והרתימה של אנשים וכן יכולת ביצוע, הנדרשים לראש מועצה כדי למלא את תפקידו כראוי למען התושבים. אני מביא איתי את הניסיון שצברתי בתפקידיי הניהוליים, את הקשרים עם מוסדות המדינה ואת היכולת לגייס תקציבים".

אילו נושאים אתה רוצה לקדם במועצה?

"אחד הנושאים הוא שילוב נשים בתפקידים הבכירים, וכשאהיה ראש המועצה אני רוצה שבתפקיד מנכ"ל המועצה תכהן אישה. אני רוצה לקדם את הפיתוח הכלכלי ברמת המועצה על ידי יצירת מקורות הכנסה, כדי שלא נהיה תלויים במענקי איזון.

"אני רוצה לשפר את השירות לתושב ואת החינוך הפורמלי והחברתי, ולחזק את קהילת שער הנגב בהיבט החברתי והתרבותי. חשוב לי גם לטפח את אוכלוסיית הצעירים, שהם העתיד של האזור".

אף שהחליט להכריז רק השבוע באופן רשמי על התמודדותו על תפקיד ראש המועצה, מספר ליבשטיין כי מאז ההודעה של שוסטר על סיום תפקידו בבחירות הקרובות, הוא מוקף בחברים ובתומכים שחיזקו אותו בהחלטתו להתמודד על התפקיד, מעוניינים להיות חלק מצוות הבחירות שלו, ושותפים לדרך שהוא מתכוון להוביל בראשות המועצה.

"מצד אחד, צריך לשמור על הדי־אן־איי של משפחת שער הנגב", הוא אומר, "ומצד שני, לעשות קפיצת מדרגה בנושא היזמות של המועצה. אלון שוסטר הוביל ב־15 שנות כהונתו קו של משפחתיות וקהילתיות שאותו צריך לשמור, ועם זאת, צריך להביא למועצה רוח צעירה של שינוי ויוזמה".

הקמת כבר מטה בחירות? אתה מוכן להתמודדות מול מועמדים נוספים?

"בימים אלו אני מתארגן להקמת מטה בחירות ופתיחת הקמפיין. יש מספר מועמדים שאני מעריך שיתמודדו מולי, ואני בטוח שהניסיון שאני מביא, הנבחרת שתעבוד איתי והאג'נדה החדשה - יעזרו לי לנצח".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה